Bankobranie: najlepsze promocje bankowe: Moje zarabianie na bankach - podsumowanie października 2020 roku

650 zł od VeloBanku600 zł od Santandera ⭐ 500 zł od: Millennium, ING, Aliora i BNP Paribas900 zł od Citi

29.11.2020

Moje zarabianie na bankach - podsumowanie października 2020 roku

Czas sprawdzić: ile zyskałem dzięki promocjom bankowym w minionym miesiącu.

Kalkulator w celu wyliczenia wyników z zarabiania na bankach
Poniżej publikuję wykaz bonusów otrzymanych od banków i opisuję jak to zrobiłem. Zebrało się sporo... i co ciekawe większość stanowią gratyfikacje, które uzyskałem jako "stary" klient banków, czyli w ich przypadku obyło się bez konieczności otwierania nowego konta, czy wnioskowania o kartę.

Podstawą zyskiwania na bankach jest dobieranie kont bankowych i kart w taki sposób, by skorzystanie z nich przyniosło określone korzyści - najczęściej są to gwarantowane nagrody (głównie bonusy pieniężne i bony na zakupy), które przewidziane są dla nowych klientów danego banku. Ten miesiąc przyniósł jednak wyjątkowo dużo dzięki produktom, które w bankach posiadam już od jakiegoś czasu.

Citibank x 3 

W bieżącym podsumowaniu wychodzi na to, że najwięcej, bo aż 3 bonusy przyniósł mi Citibank, przy czym jeden z tych bonusów... był niespodzianką. Najpierw jednak to, co oczekiwane. 

Najwięcej dała promocja, którą od banku otrzymała żona (bo jej zyski z promocji bankowych również uwzględniam w podsumowaniach - prowadzimy wspólne gospodarstwo domowe - wspólnie liczymy przychody i wydatki). Stało się tak, gdy złożyła wypowiedzenie umowy o kartę kredytową (miało to miejsce jakoś na początku wakacji). Bank obiecał wypłacenie 10% zwrotu za płatności - maksymalnie 100 zł. I właśnie taka kwota wpłynęła teraz na rachunek (niezmiennie posiadanej) karty kredytowej.

Ja otrzymałem pierwszy bonus (50 zł) za wcześniej otwarte CitiKonto (w promocji do wzięcia jest łącznie 150 zł - w podlinkowanym wpisie znajdziesz prześwietlenie drugiej edycji tej promocji). Kolejne dwa bonusy (po 50 zł każdy) jeszcze przede mną - będę o nich donosił w kolejnych miesiącach.

No i jest jeszcze jeden bonus, którego wpływ mnie zaskoczył. Na rachunku pojawiło się 25 zł z opisem "25 zł za bankowanie na smartfonie". Wiem, że bank organizuje tego typu promocje, które mają zachęcać do korzystania z bankowości mobilnej - wielokrotnie już je opisywałem na blogu. Te propozycje bank kieruje jednak do wybranych klientów, uprzednio ich zapraszając - mnie umknął jednak jakikolwiek mail w tym temacie, a SMSa też nie dostałem. Najwyraźniej jednak warunki promocji w odpowiednim czasie musiałem - nieświadomie - spełnić (logując się do aplikacji na potrzeby promocji konta). Nic tylko się cieszyć, bo jak dają, to trzeba brać 😉

Zwroty za płatności 

To co otrzymałem od Banku Millennium także jest pochodną promocji na zatrzymanie... przy rezygnacji z karty kredytowej. Bank przez 3 miesiące włączył mi 3-procentowy zwrot za płatności, dzięki czemu wpadło 90,62 zł. To już drugi taki moneyback; ostatni odnotuję za miesiąc.

Bonus 25 zł za wykonanie płatności na sumę min. 500 zł, który wpada posiadaczom Konta Premium, otrzymałem od T-Mobile Usługi Bankowe... po raz ostatni, bo właśnie odbywa się przejęcie klientów tego banku przez Alior Bank i za miesiąc ten bonus będę odnotowywać już jako posiadacz konta w Alior Banku właśnie (bo program ze zwrotem za płatności kartą ma być kontynuowany).

+ 25 zł - 5 zł + 5 zł od Credit Agricole

Również 25 zł wpadło na me konto w Credit Agricole, gdzie dla jego uzyskania wystarczy w miesiącu wykonać 3 płatności kartą (na dowolne kwoty) i zapewnić wpływ wynagrodzenia. To drugi taki bonus - kolejnych jeszcze sporo, bo ich wypłacanie rozciągnięte jest w czasie na aż 12 miesięcy. 

Tu jednak spotkała mnie niespodzianka... ale o o wiele mniej miłym wydźwięku, niż zaskakujący bonus 25 zł od Citibanku. Bank pobrał mi opłatę w wysokości 5 zł za pakiet powiadomień SMS. Jak to się stało, że taka opłata została pobrana (i w sumie bank miał do niej prawo)? W momencie zmiany kategorii rachunku (z takiego, gdzie pakiet był darmowy) na Konto dla Ciebie, zaczęła obowiązywać mnie taryfa z opłatą za tę usługę. Konsultant o tym nie przestrzegł, a ja sam zapomniałem (jak coś jest darmowe, to łatwo przyzwyczaić się do tego, że "tak musi być"). Jednak nie odpuściłem, bo nie lubię płacić. Usługę powiadomień wyłączyłem, ale złożyłem też reklamację. I tutaj plus dla banku - opłata została mi zwrócona.

Wyklikany bon do Empiku

Jako posiadacz konta w Santander Banku skorzystałem z promocji, w której bank niedawno zaproponował bon o wartości 20 zł do wykorzystania podczas zakupów w sklepie Empik.com za zmianę sposobu potwierdzania dyspozycji składanych poprzez bankowość internetową. Wystarczyło: zamienić hasła SMS na podpis mobilny, czyli autoryzację mobilną, wykonać przelew i... już. Bezkosztowo, jako obecny klient też można było zyskać.

Zyski za poprzedni miesiąc domyka zwrot za płatności zbliżeniowe telefonem, które otrzymuję od Alior Banku, jako posiadacz Konta Jakże Osobistego. Jednakże w obliczu wyższych zwrotów (chociażby uzyskiwanych dzięki karcie kredytowej Millennium), tu wydałem jedynie tyle, by jednocześnie uniknąć opłaty za kartę do konta, więc wpadło zaledwie 3,08 zł.

Wszystkie już wymienione bonusy i zwroty, w jednym miejscu zbieram w poniższej tabeli:

Gdzie?

W jaki sposób?

Ile wydałem?

Ile zyskałem?

Citibank

Zwrot 5% za płatności kartą kredytową

1008 zł*

100 zł

Premia za otwarcie CitiKonta

-

50 zł

"25 zł za bankowanie na smartphonie"

-

25 zł

Bank Millennium

Zwrot 3% za płatności kartą kredytową

3 020,35 zł

90,62 zł

T-Mobile Usługi Bankowe

Bonus za płatności kartą (dla posiadaczy Konta Premium)

501 zł

25 zł

Credit Agricole

Bonus za utrzymywanie konta

6 zł

25 zł

Santander Bank

Nagroda za aktywowanie Mobilnego Podpisu

-

20 zł (bon Empik.com)

Alior Bank

Zwrot 1% za płatności telefonem

308 zł

3,08 zł

* płatności kartą wykonywane w okresie od lipca do września

Wpływy na konta wyglądały tak:

Moje zarabianie na bankach - podsumowanie października 2020 roku


Wyliczenia 

Gdy zebrać wszystkie bonusy i zwroty uzyskane przeze mnie z banków, to za miniony miesiąc wyjdzie kwota ‭338,70 zł. 

Jako koszt uwzględnić muszę prowizję 0,50 zł za opłacenie kartą faktury od dostawcy gazu (a koszt zliczam, bo standardowo płaciłbym darmowym przelewem). Zatem ostatecznie, jako kwotę "na rękę" przyjąć mogę 338,20 zł. Posiadane przeze mnie konta i karty albo są bezwarunkowo darmowe, albo z opłat zwalnia spełnienie warunków promocji, których realizacja jednocześnie powoduje zwolnienie z opłat. 

Uzyskaną w ten sposób kwotę tradycyjnie odnoszę do oszczędzania na kontach oszczędnościowych. I tak, by zyskać taką samą kwotę z odsetek, musiałbym przez cały miesiąc utrzymywać na najlepiej oprocentowanych kontach oszczędnościowych aż 367 506,57 zł.

(Po)rachunki, czyli co się zmieniło w moim portfelu

Minął dość spokojny miesiąc, bo średniomiesięcznie zawieram z bankami jedną nową umowę, tak właśnie stało się i teraz. W Santander Banku wyrobiłem nową kartę kredytową - wystarczyło wyklikać w bankowości, by zdobyć bon Allegro o wartości 100 zł. Wartość nagrody może nie robi wrażenia (zwłaszcza jeśli chodzi o wyrobienie karty kredytowej, bo przecież za to samo np. w BNP Paribas do wzięcia są bony Allegro o wartości 300 zł), ale tu przekonała mnie prostota warunków oraz brak wykluczenia dla obecnych klientów (nawet już posiadających kartę kredytową z logo Santandera).

Z historii Bankobrania - porównanie z latami poprzednimi 

Moje zarabianie na bankach trwa już od wielu lat, a od prawie siedmiu dokumentuję je na blogu Bankobranie. Raporty publikuję co miesiąc, więc już sporo ich się zebrało. Moje wyniki w analogicznych miesiącach lat poprzednich wyglądały następująco:

Promocje bankowe godne uwagi

Comiesięczne podsumowanie mego zarabiania na bankach, które tradycyjnie publikuję pod koniec miesiąca, jest dobrym momentem na przypomnienie o najlepszych promocjach, gdyż wtedy kończy się część z okazji bankowych. Już tylko do poniedziałku (tj. 30.11.) włącznie można załapać się na:


A z promocji dostępnych nieco dłużej, a cieszących się największą popularnością wśród Czytelników bloga, sprawdź jeszcze jak zyskać do 150 zł na zakupy za konto w Getin Banku (to rzadko spotykana okazja) oraz premie pieniężne do 160 zł + 2% dla oszczędności za konto w mBanku. Z kolei BNP Paribas daje 350 zł za konto + darmowy audiobook Legimi.

Są też i propozycje dla osób prowadzących działalność gospodarczą - w obydwu przypadkach to rekordowe pule nagród do zgarnięcia: Alior Bank daje do 1860 zł za konto dla firm, a w Santander Banku można zgarnąć do 1250 zł za Firmowe Konto Godne Polecenia.

Jak zyskiwać dzięki bankom - sprawdź praktyczny przewodnik


Przewodnik "Jak zyskiwać dzięki bankom?"
Jeśli chcesz bliżej poznać świat bankowości i zarabiania na bankach, skorzystaj z bezpłatnego przewodnika "Jak zyskiwać dzięki bankom?" - znajdziesz w nim objaśnienia, wskazówki, podpowiedzi oraz triki ułatwiające zarabianie na promocjach bankowych. To prezent, który przesyłam do każdej osoby, która zapisze się na mój darmowy newsletter (a ten z kolei jest niezawodnym źródłem dowiadywania się o najnowszych promocjach):

33 komentarze:

  1. U mnie miesiąc dość dobry:
    - 100 zł od BNP Paribas
    - bon 100 zł Bezcenne Chwile (za kartę Aliora)
    - 50 zł od Citi

    W przyszłym m-cu powinny być ok. 470 zł.

    W CA złożyłem wypowiedzenie ale niestety nie dostałem promocji na zatrzymanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobry wynik. Gratuluję!

      Co do ofert promocji na zatrzymanie, to z nimi jest tak, że niestety nie wiadomo kto, kiedy i w oparciu o ewentualnie jakie kryteria je otrzymuje.

      Usuń
  2. Czy Citi nadal oferuje zwrot 10% na zatrzymanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. 2 tygodnie temu dostałem.

      Usuń
    2. Mnie zatrzymywali 3 razy i teraz jak złożyłem wypowiedzenie nikt nie zadzwonił i karta się zamknęła.

      Usuń
    3. Mam pytanie żeby mieć pewność na temat bonusu 200zl od sanstander jeśli wpłace 1000zł do wpłatomatu A za godzinę wpłace z bankomatu 1000zł to już warunek zostanie spełniony?

      Usuń
  3. 350zł w gotówce i 300zł w bonach. Bony (allegro i decathlon) na razie nie wykorzystane więc do statystyk nie wliczam ;) Ostatnio miesięczna średnia wychodzi gdzieś około 300zł nie licząc pojedyńczych miesięcy gdzie się coś skumuluje. Tak miałem w październiku - 940zł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetne wyniku. Niechaj jak najczęściej się powtarzają!

      Usuń
  4. A wiecie może ile razy citi oferuje zwrot 10 % przy wypowiedzeniu? Już raz skorzystałem i się zastanawiam czy jak złożę ponownie to już bez oferty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi dali za pierwszym razem 200zł (10%) a za drugim 100zł (też 10% zwrotu)

      Usuń
    2. U mnie to już chyba po raz piąty albo i siódmy.

      Usuń
    3. mam koleżankę, która już czwarty raz korzysta ;)

      Usuń
    4. A jak często korzystacie z oferty utrzymaniowej Citi ? Zaraz po zakończeniu jednej promocji ? Czy odczekujecie jakiś czas ?

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. "Tylko" lub jednak aż. Ważne, że na plusie, gdy wielu Polaków za konta płaci i nie ma żadnych korzyści.

      Jak zawsze dzięki za komentarz.

      Usuń
  6. Pomyłka w tabelce. Bon do empiku a nie allegro. Dziękuje i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. 190zł, nie jest źle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest źle, a nawet bardzo dobrze! Życzę dalszego owocnego korzystania z promocji :)

      Usuń
  8. A czy jest gdzies oferta/promocja za wpływ wynagrodzenia? Chciałabym zlikwidować Agricole, które założone było na potrzeby promocji, nie mają teraz nic ciekawego do zaoferowania, więc kompletnie mi nie potrzebne, a wypłata tam wpływa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na chwilę obecną nie ma (przynajmniej na szybko nie kojarzę) promocji, w której należałoby zapewniać wpływy wynagrodzenia bezpośrednio od pracodawcy. Warunki w promocjach na szczęście są liberalniejsze i wystarczą wpływy z własnego konta (lub od innej osoby), ale niekoniecznie od pracodawcy.

      Usuń
    2. dzięki za odp.

      Usuń
    3. Santander co jakiś czas cyklicznie płaci za przelew wynagrodzenia na rachunek. Trzeba śledzić promocje :)

      Usuń
  9. Mam pytanie może troszkę nie w temacie ale bardzo proszę o pomoc.
    - Czy jak dodałem swoją kartę do Google Pay i będę nią płacił przez telefon w moim banku (Santander) gdzie warunkiem zwolnienia z opłat jest 5 płatności kartą to te płatności z Google Pay liczą się jak zwykłe płatności kartą ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. RACZEJ tak. W aliorze na przykład tak to właśnie działa, więc nie sądzę żeby w santanderze miało być inaczej.

      Usuń
    2. Płatność Google Pay lub Apple Pay to ciągle płatność kartą (jedynie podpiętą do Google Pay lub Apple Pay), więc powinna być zaliczona w każdej promocji czy do spełnienia warunków zwalniających z opłaty (za konto/kartę)

      Usuń
  10. 423,49. Od paru miesięcy jestem trochę mniej aktywna, więc wynik cieszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tyle przy mniejszej aktywności, to tym bardziej jestem pełen podziwu! Życzę wyników dalej cieszących :)

      Usuń
  11. Trochę z innej beczki. Czy wy też macie problem z zalogowaniem się do alior banku byli klienci TMUB. Do apki się udało ale przez stronę internetową nie mogę. Dodzwonić się nie da po ok 30 min oczekiwania na linii automatycznie połączenie jest rozłączane. W aplikacji banku nie widać też obrotu rocznego karty kredytowej co jest niezbędne do kontroli czy w danym roku karta będzie darmowa czy płatna. W apce TMUB było to widoczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie logowanie w niedzielę z problemami bo wywalało, ale od wczoraj już bez.

      Usuń
  12. Taka żona to skarb, gratulacje dla Agi.

    OdpowiedzUsuń
  13. A te 25 zł od CA to za nie zamykanie rachunku czy inna oferta ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to promocja, którą zaproponowano mi po wypowiedzeniu umowy.

      Usuń

Aktualnie najpopularniejsza promocja:

Rekordowe 500 zł premii za konto w ING Banku Śląskim

Aż tyle do wzięcia za konto osobiste w ING jeszcze nigdy nie było. Do wzięcia czeka gwarantowana premia pieniężna 500 zł. Względem poprzedni...