Bankobranie: najlepsze promocje bankowe: Moje zarabianie na bankach - podsumowanie stycznia 2019 roku

650 zł od VeloBanku600 zł od Santandera ⭐ 500 zł od: Millennium, ING, Aliora i BNP Paribas900 zł od Citi

24.02.2019

Moje zarabianie na bankach - podsumowanie stycznia 2019 roku

Tym wpisem rozpoczynam kolejny, już 6. rok comiesięcznych raportów z bankobrania.

 Moje zarabianie na bankach - podsumowanie stycznia 2019 roku
Jak zawsze jest to okazja, by napisać ile zyskałem, ile przy tym wydałem oraz co się u mnie zmieniło, jeśli chodzi o posiadane konta i karty (a pod tym względem działo się wiele). No a że koniec miesiąca bliski, to i przypominam o niebawem kończących się promocjach.

Na pierwszy front idzie EnveloBank, bo to tutaj zyskałem najwięcej. Przede wszystkim są to 2 karty podarunkowe o łącznej wartości 100 zł do wykorzystania na Empik.com. To efekt udziału w promocji dla obecnych klientów, w której premiowane były płatności kartą w Internecie (przy niektórych doszedł jeszcze zwrot za płatność za przesyłki obsługiwane przez Pocztę Polską - o tych zwrotach pisałem m.in. w poprzednim podsumowaniu miesiąca). A że promocja była dostępna w grudniu, to tego typu zakupów było sporo (zakupy prezentów). No a czego brakowało, to zrobiłem niezbędne zakupy w Rossmannie przez Internet (opłacane online), ale z darmowym odbiorem w sklepie stacjonarnym. W ten sposób dobiłem do wymaganych 10 płatności, co przełożyło się na nagrodę o wartości 100 zł. Oprócz tego wpadł też bonus pieniężny 20 zł za płatności kartą i wpływ wynagrodzenia. Historia z EnveloBankiem w ogóle jest ciekawa. Pierwotnie konto zostało założone w promocji z premią na start. Niewiele się działo, więc poszło wypowiedzenie umowy. W tym czasie pojawiła się jednak promocja ze wspomnianymi bonusami (łącznie ma to być 120 zł), więc czym prędzej wypowiedzenie zostało wycofane. Teraz jeszcze doszła dodatkowa stówka. Oby inne banki brały przykład i też serwowały tyle promocji dla obecnych klientów.

W Santander Banku wpadło 44,92 zł z tytułu zwrotów za płatności kartą. To promocja, którą otrzymałem na zatrzymanie po złożonym wypowiedzeniu umowy o kartę kredytową. Niestety to już ostatni taki zwrot (z łącznie czterech). Zobaczymy co będzie dalej. Tym razem odnotuję również dość nietypowy efekt bankobrania (który powinienem już odnotować miesiąc temu, ale z racji tej nietypowości umknął on mej uwadze). To odsetki, które zyskałem... dzięki pieniądzom banku 😉 Standardowo bowiem do podsumowań bankobrania nie zaliczam odsetek z mych lokat czy kont oszczędnościowych. Ale w tym przypadku to nie były moje pieniądze, ale pieniądze banku, które za darmo wypłaciłem z karty kredytowej (dzięki jednodniowej promocji z okazji Black Friday). Bez prowizji za przelew i bez odsetek (bo w Santander Banku to transakcja bezgotówkowa) wypłaciliśmy prawie całe limity dostępne na kartach kredytowych, które w tym banku posiadam ja i żona. Łącznie udało się pozyskać 11 600 zł, co na koncie oszczędnościowym 3,5% w Getin Banku przez okres 41 dni (bo później kartę trzeba było już spłacić) dało nam 36,94 zł odsetek, których normalnie byśmy nie mieli.

Kolejny bonus pochodzi od T-Mobile Usługi Bankowe. To 25 zł, które bank wypłaca posiadaczom Konta Premium (w ciągle dostępnej promocji, w której dodatkowo można też załapać się na 3% dla oszczędności), jeśli wykonane zostały płatności na sumę min. 500 zł.

I już na tym kończy się moje podsumowanie miesiąca. Dość krótkie i skromne (ale jak można sprawdzić nieco niżej, styczeń w poprzednich latach jakoś nigdy nie należał do miesięcy z oszałamiającym wynikiem - najwięcej zyskałem w 2014 roku, gdy ten miesiąc przyniósł mi niespełna 348 zł; to ciągle mniej niż średnia z ostatnich 5 lat, która wynosi 448 zł).

Wszystkie gratyfikacje zebrane w jednym miejscu przedstawia poniższa tabela:
Gdzie?
W jaki sposób?
Ile wydałem?
Ile zyskałem?
EnveloBank
Promocja „Bonus za wynagrodzenie”
505 zł
20 zł
Promocja „Internetowi wygrywają!”
Bony 2 x 50 zł
Santander Bank
Zwrot (2%) za płatności kartą kredytową
2246 zł
44,92 zł
Odsetki naliczone od pieniędzy banku
-
36,94 zł
T-Mobile Usługi Bankowe
Zwrot (5%) za płatności kartą
509 zł
25 zł

A wpływy na konta i nagroda od EnveloBanku wyglądały tak:
 Moje zarabianie na bankach - podsumowanie stycznia 2018 roku

Wyliczenia 


Łącznie banki za poprzedni miesiąc wypłaciły mi 226,86 zł. Jedynym kosztem, który poniosłem przy korzystaniu z promocji bankowych była prowizja w wysokości 0,50 zł za płatność kartą za fakturę za gaz (normalnie wykonałbym darmowy przelew, ale mimo prowizji więcej zyskałem wykonując transakcję kartą). Posiadane przeze mnie konta i karty nie wygenerowały jakichkolwiek kosztów, bo albo są bez warunków darmowe, albo z opłat zwalnia spełnienie warunków pokrywających się z warunkami promocji.

Za zysk na czysto uznać więc mogę kwotę 226,36 zł. Ten wynik tradycyjnie porównuję do odsetek, które uzyskałbym po całym miesiącu lokując określoną sumę na najlepiej oprocentowanym koncie oszczędnościowym. I tym razem wychodzi mi, że aby uzyskać 226,36 zł odsetek musiałbym w taki sposób zdeponować kwotę 104 083,40 zł.

Z historii bankobrania - porównanie z latami poprzednimi


Dość skromny wynik za styczeń bieżącego roku (choć oczywiście niezmiennie cieszący, bo przecież jestem na plusie w relacji z bankami) potwierdza, że pierwszy miesiąc roku jakoś nie przynosi ze sobą fajerwerków w zakresie bankobrania. Oto ile zarabiałem na promocjach bankowych w analogicznych miesiącach w latach poprzednich: 

(Po)rachunki - czyli co zmieniło się w moim portfelu 


Oj działo się bardzo dużo. Dzięki krótkiemu okresowi wykluczenia dla byłych klientów założyłem konto w Alior Banku z przewidywaną nagrodą w postaci bonu Allegro o wartości 100 zł. Przystąpiłem również do promocji "Mam Inteligo" i założyłem konto z polecenia żony (więc dostaniemy za to po stówce, bo tyle wynoszą premie za otwarcie konta z polecenia i za jego rekomendację). Z kolei żona założyła konto w Nest Banku, gdzie do zgarnięcia było 150 zł w bardzo krótkiej promocji, która zakończyła się nieco po ponad dobie. W planie jest też konto w mBanku, bo dzięki skróconemu okresowi wykluczenia dla byłych klientów, żona załapuje się na promocję i do zgarnięcia będą nagrody o łącznej wartości 300 zł.

Jak widać ostatni czas sprzyjał naszemu bankobraniu. Tyle kont założonych, że dla równowagi będzie trzeba jakieś konta zamknąć 😉 Zwłaszcza, że średnia miesięczna wychodzi mi mniej więcej taka, że po jednym koncie zamykam i otwieram. A tu aż tyle nowych kont!

Promocje godne uwagi


Kilka promocji już wymieniłem (choćby z tego względu, że ja czy żona w nich wzięliśmy udział), ale teraz czas na usystematyzowanie. Obecnie najpopularniejszymi okazjami do bankobrania są:
  • 200 zł za konto w Banku Millennium - to już kolejna edycja promocji z ultra prostymi warunkami i aż tak wysoką premią na start (wcześniej bank ten w bonusach pieniężnych na start aż tyle nie dawał); dodatkową zachętą dla oszczędzających może tu być również konto oszczędnościowe (ze stawką 2,7% w skali roku);

Powyższe promocje to obecnie absolutny top. Warte uwagi są jeszcze promocje, które lada dzień (a dokładnie z końcem lutego) kończą się. Sprawdź więc jak zyskać:
  • nawet 320 zł z kontem w BGŻ BNP Paribas - po wielu edycjach, w których do wzięcia były bonusy o wartości ok. 200 zł, przyszedł czas na akcję z większą sumą gratyfikacji (choć i z większym zakresem wymogów);

Jeżeli chcesz śledzić promocje bankowe, skorzystaj z niezawodnego źródła. Zapisz się na bezpłatny newsletter dla Czytelników bloga. To zero spamu, a jedynie powiadomienia o nowych wpisach, które wysyłam do 2 razy w tygodniu. Zapisując się na newsletter, otrzymasz powitalny prezent w postaci przewodnika "Jak zyskiwać dzięki bankom?", który zawiera objaśnienia, wskazówki, podpowiedzi oraz triki ułatwiające zarabianie na promocjach bankowych. 

26 komentarzy:

  1. No to w tym miesiącu ja wymiotłem bo wpadło u mnie 480 zł. A jest duża szansa że za miesiąc będzie jeszcze lepiej 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny wynik i niechaj kolejny będzie taki, jak przewidujesz :)

      Usuń
  2. Ja w tym msc 235 zł.
    U mnie natomisat w kwietniu, maju i czerwcu będą konkretne wpływu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem chętnie przeczytam Twe komentarze z doniesieniami o wyniku również w następnych miesiącach! :) Powodzenia!

      Usuń
  3. Ja na Envelobank niestety się nie załapałem. Szkoda bo widzę że to prosta promocja była. Ciekawe ile trzeba było wydać żeby zdobyć nagrodę główną czyli 300 zł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno tylko niecałe 5 tys. zł :)

      Usuń
    2. Grubo. No ale może ktoś miał takie wydatki ;)

      Usuń
  4. A ja za to podsumuję swój pierwszy rok bankobrania tak jak to niedawno zrobił Złotówa ale z okazji 5-tej rocznicy. U mnie wyszło 4387,30 zł + telefon LG :) Jak dla mnie to świetny wynik. Zwłaszcza gdy wziąć pod uwagę że jak sobie podliczyłem 2017 rok to mi wyszło, że ja bankom zapłaciłem 1850,22 zł (opłaty za konto, kartę, prowizja za limit oraz odsetki z limitu i na karcie kredytowej). Teraz z limitu już zrezygnowałem a kartą kredytową zarządzam w taki sposób by nie płacić odsetek. Da się. Cieszę się z tej zmiany ogromnie. Złotówo, dzięki za inspiracje i wskazówki oraz za pracę jaką wykonujesz na blogu. Tak trzymaj dalej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czesc powiedz jak zarządzac kartą np.CITI zeby nie płacić odsetek dzięki pzdr

      Usuń
    2. normalnie spłacać terminowo

      Usuń
    3. Karta działa jak każda inna karta kredytowa. Opis działania takiej karty i wszystkich zasad masz tu:
      https://bankobranie.blogspot.com/2015/02/karta-kredytowa-12-kluczowych-zasad.html

      Usuń
  5. U mnie w tym miesiącu: 25 zł - TMUB, 50 zł - Citi Handlowy, 120 zł - ING, 43,09 zł - Millennium kk Impresja, 3 bilety do kina za punkty Priceless Specials,

    co dało łącznie: 238,09 zł + 3 bilety do kina.

    Dodatkowo podsumowałam cały zeszły rok i wyszło 3270,34 zł + 11 biletów do kina.

    A po złożeniu wypowiedzenia kk z Citi dostałam propozycję na zatrzymanie - 10% zwrotu (max. 100 zł) za płatności.

    Dzięki za blog ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za komentarz! Ładne wyniki :) Życzę dalszego owocnego bankobrania!

      Usuń
  6. Ja czekam na 50 z Santandera i 30 z mBanku za 30 transakcji, póki co brak. Mam nadzieję że do końca miesiąca będzie na koncie i obejdzie się bez reklamacji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Premia z mBank wpłynie pewnie już dzisiaj, a co do Wubeku, to ręczyć raczej nie można - taki klimat :)

      Usuń
    2. A mi właśnie wpadło 50 z Santandera :) Czekam nadal na mbank

      Usuń
    3. Tez nie mam z mbanku wplywu jeszcze, a jak u Was?

      Usuń
    4. mBank ma czas do końca miesiąca.

      Usuń
    5. Handlowcy też nie wypłacili u mnie i żony oraz u teściów. Pewnie znowu trzeba będzie wysyłać reklamacje.

      Usuń
  7. Ja tez się pochwalę:
    citi +30 zł
    millenium +36,46 (5% za blika i 2% za płatności kartą)
    Tmobile +15zł
    tmobile +100zł bon do allegro za otwarcie konta
    santander +50zł za wynagrodzenie
    Razem 231,46 a przyszły miesiąc będzie na bogato bo powinno wpaść 400 zł za KK citi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duża dywersyfikacja i ładne wyniki! Gratuluję i życzę kolejnych miesięcy obfitujących w okazje do bankobrania! :)

      Usuń
  8. ale z tym zwrotem 2% za płatności kartą kredyt. od standantera to trochę przesada....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlaczego?

      Usuń
    2. jakbyś śledził co miesiąc podsumowania to byś wiedział że Złotówka tyle wydaje w miesiącu
      ja np tyle nie wydaję więc zwrot 2% który mam w Millenium za płatność kartą jest niewielki

      Usuń
    3. U mnie w lutym 255,66 zł. 200 za konto 360° w Millennium, reszta to Santander - za wpływ pensji i zwroty za płatności. Marzec zapowiada się podobnie, a kwiecień i maj lepiej. Dzięki za inspirujący blog :)

      Usuń
  9. U mnie "róg obfitości" prezentował się następująco:
    1) 100 złotych od Pekao - i tu zdziwienie, bo to moja druga stówka od nich, pierwsza wpadła w styczniu. :)))
    2) 32 złote od Banku Millennium w ramach moneyback (pierwszy z sześciu miesięcy - oferta na zatrzymanie)
    3) 15 złotych od T-Mobile Usługi Bankowe

    Razem: 147 złotych, ponadto:
    100 zł w bonie do allegro od T-Mobile Usługi Bankowe
    50 zł w bonie do sieci Empik od Envelo Banku

    Łączna pieniężna wartość w tym miesiącu: 297 złotych. :)

    OdpowiedzUsuń

Aktualnie najpopularniejsza promocja:

Rekordowe 500 zł premii za konto w ING Banku Śląskim

Aż tyle do wzięcia za konto osobiste w ING jeszcze nigdy nie było. Do wzięcia czeka gwarantowana premia pieniężna 500 zł. Względem poprzedni...