bankobranie: Moje zarabianie na bankach - podsumowanie stycznia
Bądź na bieżąco. Korzystaj z bezpłatnego newslettera

28.02.2016

Moje zarabianie na bankach - podsumowanie stycznia

Ostatnia niedziela miesiąca, więc czas podsumować bankobranie za poprzedni miesiąc.

Poniżej tradycyjnie prezentuję przegląd mego zarabiania na bankach. Przedstawiam ile zyskałem, ile przy tym wydałem i co zmienia się w moim portfelu.

Całkiem niedawno opublikowałem też podsumowanie bankobrania z dwóch ostatnich lat. Tam możesz przeczytać jak udało mi się zarobić ponad 10 000 zł i jak ma się efektywność bankobrania w porównaniu z inwestowaniem w akcje, surowce lub waluty.

Ale teraz czas na podsumowanie pierwszego miesiąca kolejnego roku. W styczniu - podobnie jak i w poprzednim miesiącu - najwięcej dał mi zarobić Bank BPH. Karta płatnicza wydana do konta w - niedostępnej już - promocji "Pieniądze Cię lubią!" daje 3% zwrotu za płatności. Bez względu na to gdzie je wykonuję. A, że w związku z narodzinami pociechy wydatków w ostatnim czasie (zwłaszcza w grudniu i styczniu właśnie) było sporo to i taki efekt zwrotów.

Całą dostępną miesięcznie pulę moneybacku zdobyłem w T-Mobile Usługi Bankowe. To 25 zł będące efektem 5-procentowego zwrotu od płatności kartą. W związku z większą efektywnością tego moneybacku, na początku lutego założyłem kolejne konto banku powiązanego z telekomem. Za miesiąc, w podsumowaniu lutego, już powinny być widoczne efekty zarabiania także z drugim kontem T-Mobile Usługi Bankowe.

W Banku Pocztowym niestety już po raz odstani odebrałem 10-procentowy zwrot z tytułu promocji "Opłaca się opłacać", który przysługiwał za przelewy zlecane na poczcie. Łącznie do wzięcia było 100 zł - po 20 zł miesięcznie. No i te pięć miesięcy bardzo szybko minęło. A szkoda, bo zarabiało się całkiem łatwo i przyjemnie. Opłata za przelew wynosiła 2,50 zł. Płatność za czynsz i tak musiałem wykonywać. A wracało 20 zł.

Choć jeszcze łatwiej i przyjemniej przyszło mi zarabiać z mBankiem. Uczestniczę w II edycji promocji mBanku "Mobilni mają lepiej", w której to wystarczy samo logowanie się aplikacji by co miesiąc dostawać premię. To zarabianie jest tak proste, że... o tej premii w podsumowaniu grudnia nawet zapomniałem ;) Dlatego w niniejszym podsumowaniu przedstawiam zwrot zarówno za styczeń, jak i za grudzień (odpowiednio za te miesiące wpłynęło 15 i 20 zł).

Do łatwego bankobrania muszę też zaliczyć konto założone przeze mnie w grudniu ub.r. w Orange Finanse. Tu dostaję zwrot za opłacanie faktur za usługi Orange - miesięcznie wynosi on 25 zł. Jeden z wymienionych w niniejszym podsumowaniu de facto powinien pojawić się w styczniu, ale bank zaliczył poślizg i premię za grudzień wypłacił dopiero na początku lutego. Stąd dwie premie (i za grudzień, i za styczeń)

Uzupełnieniem wyników ze styczniowego bankobrania są zwroty w BZ WBK - to dość drobne kwoty, ale oczywiście cieszące. Tym bardziej, że wypłacane za samo opłacanie faktur za media z konta w BZ WBK.

Zestawienie wszystkich promocji z których korzystam i uzyskanych zwrotów:
Gdzie?
W jaki sposób?
Ile wydałem?
Ile zyskałem?
Bank BPH
Lubię to! Konto otwarte w promocji „Pieniądze Cię lubią!” – 3% moneybacku za płatności kartą w dowolnym miejscu
Ok. 2 670 zł
48,18 i 31,90 zł
T-Mobile Usługi Bankowe
Konto z moneybackiem 5%
500 zł
25 zł
Orange Finanse
Zwrot za opłacanie faktury Orange z rachunku w Orange Finanse
-
2 x 25  zł
Bank Pocztowy
Promocja „Opłaca się opłacać” – 10% zwrot przelewu
-
20 zł
mBank
Premie za logowanie do aplikacji mobilnej – promocja „Mobilni mają lepiej – II edycja”
-
20 i 15 zł
BZ WBK
Konto 1|2|3. Zwrot 1-3% płatności za media
-
5 zł

Dokumentując powyższe, wpływy na konta wyglądały następująco:


Łącznie z bankobrania uzbierało się 215,08 zł. Od kwoty tej muszę odjąć koszty utrzymania kont i kart, a te wyniosły... 2,50 zł (prowizja za przelew w Banku Pocztowym). Pozostałe rachunki i karty płatnicze nie niosły za sobą żadnych kosztów (w niektórych przypadkach oczywiście po spełnieniu warunków: wpływów lub płatności kartą - ale te na szczęście pokrywały się z spełnianiem warunków promocji).

Jak co miesiąc sumę zysków z bankobrania odnoszę do efektów lokowania oszczędności na najlepszych kontach oszczędnościowych. I tak, by uzyskać taką samą kwotę odsetek, jak me zarobki na bankach, przez cały miesiąc musiałbym na kontach oszczędnościowych utrzymywać 99 139,99 zł.

Korzystając z dzisiejszego wpisu, przypomnę, że tylko do jutra można załapać się na premię nawet 110 zł za konto i lokatę w Toyota Banku.

35 komentarzy:

  1. Hej. Jak załapałeś się do promocji z logowaniem do aplikacji? Taki doświadczony bankobiorca z Ciebie, a nie logowałeś się wcześniej w ten sposób do bankowości? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomny wcześniejszych tego typu promocji w BZ WBK i innych bankach, wstrzymuję się z korzystaniem z bankowości mobilnej tam gdzie nie jest to konieczne. Więc apkę ściągam dopiero gdy banki za to płacą (swego czasu Getin 50 zł, niedawno PKO BP 25 zł i teraz mBank - w którym to w sumie zbierze się 55 zł). No i ściągałem też aplikację w Millennium i Raiffeisen Polbanku (dla lokat mobilnych, które mają/miały lepsze oprocentowanie niż standardowe).

      Usuń
  2. Ja za styczeń tylko 150 zł. Polecam Ci założyć kilka kont w T-Mobile. Ja mam 3 szt (2 na mnie, 1 na żonę) - fajnie jak wpływa 75zł z samego tego jednego banku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratulacje! A to fakt, konta z moneybackiem w T-Mobile są świetne ;) Poszedł wniosek o trzecie!

      Usuń
    2. Czy jedna osoba może mieć 2 konta w T-M i dwa z naliczanym moneybackiem ? Jeśli tak to jak składa się wniosek o 2-ie konto mając już jedno ?

      Usuń
    3. Wniosek możesz złożyć po zalogowaniu do bankowości elektronicznej TMUB

      Usuń
    4. No i zadzwonić do nich by włączyli Ci promocję na tym koncie bo domyślnie jest wyłączona

      Usuń
  3. Jaki % bierzesz do przeliczenia na lokaty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ranking najlepszych konto oszczędnościowych na blogu Odsetkobranie.

      Usuń
  4. Wspomnę jeszcze, że coś BGŻ Optima ostatnio kombinuje. Skontaktowali się ze mną proponując lokatę bezkarną 3M 3.5% do 100 000 zł (że niby tylko dla wybranych klientów... taaaa). Każą tylko spotkać się w banku zamiast sprawę załatwić przez telefon - pewnie będą coś wciskać przy okazji. Jestem z kolesiem umówiony na środę - zobaczę co z tego wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak byłoby coś ekstra (ale niepowiązane z inwestycjami) to koniecznie daj znać :)

      Usuń
    2. Już po spotkaniu. Wabią ludzi i namawiają na fundusze. Odmówiłem ale lokatę na 3,5% wziąłem.

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czwarty miesiąc bawie się w bankobranie. Luty zysk 595 zł i wideorejestrator. Możesz przybliżyć promocje banku pocztowego. To znaczy skąd bank wie, że opłaciło się rachunki na poczcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne w systemie mają to inaczej zakodowane gdy przelew został zlecony na poczcie, a inaczej gdy w bankowości internetowej. Szczegółowy opis podlinkowany w powyższym wpisie.

      Usuń
  7. Czwarty miesiąc bawię się w bankobaranie. W lutym zysk 595 zł i wideorejesrtrator.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja za styczeń 700 zł i za luty 215. Może sama założę bloga? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! To za luty podobny wynik. A styczeń świetny! Oby tak dalej! Jeśli masz ochotę, chęci i czas to bloga zakładaj! :)

      Usuń
  9. Gratuluję Mr. Złotówa!
    Ja również miałem opóźnienie w w Orange Finanse.
    Chyba nie spodziewali się takiego zainteresowania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy w Orange Finanse trzeba brać kartę debetowa przy otwieraniu konta? Bo jesli dobrze czytam regulamin to wystarczy założyć rachunek, przelewać regularnie 1000 zł i opłacać z tego roru fakturę w Orange?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy to ważne? I tak jest darmowa. Warto ją wziąć na wypadek sensownych ofert "Strefy korzyści". Np. ja i Mr. Złotówa pewnie szuka tanich pieluszek - no to w Orange Finanse jest 10% taniej w E.Leclerc. Pieluszki taniej chyba teraz nie kupi :)

      Usuń
    2. Muszę sprawdzić, aczkolwiek ten sklep mocno mi nie po drodze :(

      Usuń
  11. Dopiero drugi miesiąc bankobrania a za luty inkasuje 635 PLN (w tym sprzedany videorejestrator z Citibanku). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. W momencie przygotowania print screenów zwrotu jeszcze nie miałem. Uwzględnię za miesiąc. Szacun za czujność! :)

      Usuń
  13. Niech się Mr Złotówa zainteresuje pieluszkami wielorazowymi.
    Oszczędność w całym okresie pieluchowania to parę tysięcy. Kilka tygodni na początku pewnie w jednorazówkach, żeby się oswoić z dzieciem, ale wystarczy wydać na początek ok 500 zł na otulacze i parę wkładów a w IKEA kupić białe najmniejsze ręczniczki za 1,50 które doskonale pasują jako wkłady. To niestety duża, ale jednorazowa inwestycja. W tej samej cenie będą pieluchy na jakieś 5 miesięcy.
    Pierze się to tak, że wkładasz wkłady i otulacze do pralki i puszczasz płukanie bez wirowania, a potem pierzesz w połowie zwykłej dawki proszku z 2-3 kroplami olejku herbacianego (z apteki) dla zabicia bakterii. Dzięki tym pieluszkom żadnych odparzeń.
    Firm i firemek robiących takie pieluchy jest mnóstwo. Są też tańsze chińskie. Ludzie też sprzedają otulacze gdy dziecko wyrośnie. Moje drugie dziecko właśnie kończy okres pieluchowania. Robiąc przed urodzeniem wyliczenie, wraz z zaokrąglanymi wzwyż szacunkami zużycia wody i prądu, wyszło mi 3-4 tys. oszczędności w 3 lata.
    Moje pieluchy kupiłem od krakowskiej producentki, ale nie namawiam na żadną markę.
    A jeśli chodzi o ekologię, to chyba nie da się ocenić co bardziej truje - czy tony nierozkładalnych przez stulecia pampersów z chemicznymi substancjami zatrzymującymi wodę, czy też litry wody i kilowaty prądu zużywane przez pralkę - wychodzi pewnie na jedno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ten komentarz! Ciekawa propozycja. Do rozważenia :)

      Usuń
  14. Ja dostałem 100zł premii z ing. W związku z tym mam pytanie czy jak zamknę konto w marcu bez płacenia kartą w tym miesiącu to zabiorą mi kasę za brak transakcji (normalnie opłata jest 0zł przy transakcjami kartą na kwotę min 300zł).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pobiorą opłatę proporcjonalnie 1/30*7 zł za każdy dzień z okresu rozliczeniowego, w którym nie były wykonane płatności i zamykasz kartę. Więc likwiduj czym prędzej :)

      Usuń
  15. Złotówa, bardzo dziękuję za blog. Dzięki Tobie w styczniu zarobiłam na bankach 443,12 zl, a w lutym... 1029,79. W tym m.in. sowita należność 400 zł od Citi za program poleceń oraz od Credit Agricole za pierwszy przelew i zamknięcie innego konta (udało się, choć nie było łatwo). Reszta to Getin Tanie zakupy (niestety ostatni raz), TMB, BPH, Orange Finanse, Pocztowy, Robot BM i dzisiejsza premia od BZWBK :) Konta moje i męża. Pozdrawiam Ciebie Złotówo i Wszystkich Bankobiorców :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że blog jest pomocny! Życzę dalszego owocnego bankobrania! Pozdrawiam!

      Usuń
  16. odniose sie do orange bo też składałem wniosek w grudniu a otrzymałem zwrot pod koniec lutego i chyba to było za styczeń(oczywiscie już w grudniu spełnione warunki) wiec z regulaminu wnioskowałem że liczy sie dopiero pierwszy pełny miesiąc w którym jesteśmy w orange czyli dla mnie styczeń.

    OdpowiedzUsuń