Bankobranie: najlepsze promocje bankowe: Moje zarabianie na bankach - podsumowanie lutego 2019 roku

650 zł od VeloBanku600 zł od Santandera ⭐ 500 zł od: Millennium, ING, Aliora i BNP Paribas900 zł od Citi

29.03.2019

Moje zarabianie na bankach - podsumowanie lutego 2019 roku

Czas podsumować kolejny miesiąc bankobrania.

Moje zarabianie na bankach - podsumowanie marca 2019 rokuA to ponownie dobry miesiąc. Po świetnej końcówce ubiegłego roku (gdy były miesiące, gdy wpadały gratyfikacje na sumę ponad 1000 zł miesięcznie), początek tego był ciut skromniejszy. Ale już się to poprawiło i znów wpadło sporo bonusów. Piszę więc gdzie i jak zarobiłem oraz ile wydałem.

Stałych bywalców bloga publikacja tego comiesięcznego wpisu wcześniej niż w ostatnią niedzielę miesiąca może trochę zaskoczyć. Ale tym razem w niedzielę synek ma roczek, więc post na blogu pojawia się już teraz. Jednak co banki miały mi wypłacić, to już wypłaciły. No a jest co podsumowywać, bo wynik wyszedł dobry.

Jak co miesiąc (już od ponad 5 lat) publikuję na blogu swe comiesięczne podsumowanie zarabiania na promocjach bankowych, w których zgarnąć można gwarantowane bonusy, premie i nagrody. Zbiera się tego i zbiera. Przy okazji podsumowania 5 lat bloga wyszło mi, że na promocjach bankowych zarobiłem już 27 tysięcy złotych.

W bieżącym podsumowaniu najwięcej wpadło od Getin Banku. Już jako klient tego banku w ramach promocji "Polecam Proste Zasady" poleciłem żonę, która otworzyła konto. Z tego tytułu dostaliśmy odpowiednio 100 i 50 zł, przy czym spełnienie warunków było bardzo proste, a i dodatkową zachętą była bardzo dobra oferta tego banku dla oszczędzających (przypomnę, że ciągle można tu załapać się na konto oszczędnościowe ze stawką 3,4% gwarantowaną na 4 miesiące oraz na lokatę mobilną z oproc. aż 4% w skali roku).

W przypadku Nest Banku wpadła okrągła stówka. To efekt promocji, która była dostępna w lutym i... zakończyła się po nieco ponad dobie dostępności (tak szybko rozeszła się limitowana pula wniosków objętych promocją). Dokładnie były to bonusy w wysokości 75 zł (za wpływ na konto) oraz 25 zł (za 5 płatności kartą na dowolne kwoty). Do wzięcia (w kolejnych miesiącach) są jeszcze 2 bonusy po 25 zł.

Od Alior Banku również wpadło 100 zł, ale w postaci bonu do wykorzystania na Allegro. Była to nagroda za otwarcie konta w promocji z wyjątkowo krótkim (bo zaledwie 4-miesięcznym) okresem wykluczenia dla byłych klientów. Udało się więc po raz kolejny powrócić do tego banku i po raz kolejny na tym zyskać. I tak się złożyło, że te 100 zł pomogło (obniżając koszty) w zakupie prezentu dla synka na jego roczek, a za ten zakup zapłaciłem...

.... kartą EnveloBanku, co dało dodatkowy bonus. A konkretnie to zwrot 2 zł kosztu przesyłki z Pocztą Polską (bo tego typu transakcje są premiowane w ramach promocji "EnveloBonus za e-zakupy", a EnveloBank jest marką Banku Pocztowego, więc współpracuje właśnie z Pocztą Polską). Płatności kartą wydaną do konta w tym banku przyczyniły się zresztą do zdobycia bonusu w wysokości 20 zł dzięki promocji, która swego czasu była dostępna dla obecnych klientów. Z tym bankiem zbiera się więc już coraz więcej gratyfikacji (a przypomnę, że już kiedyś umowa o ten rachunek została wypowiedziana, ale dyspozycję udało się wycofać w związku ze wspomnianą promocją dla obecnych klientów). Pośrednio także płatności kartą wydaną do EnveloBanku dały też zwrot 20 zł (za zakupy w H&M na min. 100 zł) w ramach promocji "Visa Oferty".

Z kolei na konto w Eurobanku wpadł w końcu pierwszy bonus z tytułu promocji, którą (już kilka miesięcy temu) bank proponował klientom składającym wypowiedzenie umowy o konto. Warunkiem uzyskiwania premii (jej wypłata jest rozłożona aż na 12 miesięcy) jest zapewnienie wpływów i wykonywanie płatności kartą. Tu przy okazji wpadł też zwrot 5% za płatności kartą w punktach handlowo-usługowych związanych z rozrywką, gastronomią i podróżami.

Całości dopełnia już tradycyjny bonus 25 zł, który otrzymuję od T-Mobile Usługi Bankowe, gdy wykonane zostaną płatności na sumę min. 500 zł (dotyczy posiadaczy Konta Premium).

[Aktualizacja w dn. 29.03.2019 r., godz. 16: W zestawieniu powinienem jeszcze uwzględnić 2 premie po 100 zł, które wpadły w ramach promocji "Mam Inteligo". Przyznaję jednak, że salda tego konta przed przygotowaniem niniejszego wpisu nawet nie sprawdzałem, bo nie spodziewałem się aż tak szybkiej wypłaty. Inteligo robi to jednak sprawnie i szybko - sporo przed regulaminowym czasem, więc teraz mam miłą niespodziankę. Ale te gratyfikacje uwzględnię jednak w przyszłym miesiącu, by już teraz nie zmieniać pierwotnego wpisu.]

Wszystkie gratyfikacje zebrane w jednym miejscu przedstawia poniższa tabela:
Gdzie?
W jaki sposób?
Ile wydałem?
Ile zyskałem?
Getin Bank
Program „Polecam Proste Zasady”
Ok. 30 zł*
100 i 50 zł
Alior Bank
Promocja „AlleOkazja”
Ok. 610 zł*
100 zł (bon Allegro)
Nest Bank
Promocja "Nest Konto z bonusem na start" (bonus za wpływ i bonus za płatności kartą)
Ok. 10 zł
75 i 25 zł
Eurobank
Promocja "Konto z Bonusem dla lojalnych Klientów - Bonus dla Aktywnych 2"
1620 zł*
50 zł
Promocja „Codziennie zyskuję”
3,05 zł
EnveloBank
Promocja „Bonus za wynagrodzenie”
525 zł
20 zł
„EnveloBonus za e-zakupy”
2 x 2 zł
Visa Oferty
Zwrot za zakupy w sklepie H&M
20 zł
T-Mobile Usługi Bankowe
Zwrot za płatności kart
503 
25 
*płatności wykonywane w dłuższym okresie niż 1 miesiąc; w przypadku Eurobanku to okres aż 6 miesięcy (w celu uniknięcia opłat za konto/kartę)

A wpływy na konta i nagroda od Alior Banku wyglądały następująco:
Moje zarabianie na bankach - podsumowanie lutego 2019 roku
Moje zarabianie na bankach - podsumowanie lutego 2019 roku

Wyliczenia


Gdy zsumować wszystkie nagrody, wyjdzie, że uzbierało się 472,05 zł. Jako koszty uzyskania tych gratyfikacji przyjąć muszę opłatę w wysokości 6 zł, którą przyszło mi ponieść za kartę do konta w Alior Banku, a także dwukrotnie 4,90 zł w Eurobanku (w 6-miesięcznym okresie spełniania warunków promocji dwa z tych miesięcy odpuściłem i płatności pozwalające uniknąć opłaty nie zostały wykonane; ale to się i tak opłacało na rzecz korzystania z innych kart). Pozostałe posiadane konta i karty nie generowały już żadnych kosztów, bo albo są bez warunków darmowe, albo z opłat zwalnia spełnienie warunków, które są wymagane na potrzeby promocji.

Na czysto zarobiłem więc 456,25 zł. Tę kwotę już tradycyjnie porównuję do odsetek, które uzyskałbym na najlepszych obecnie kontach oszczędnościowych. I aby uzyskać dokładnie tyle samo, to musiałbym posiadać i przez cały miesiąc ulokować 194 765,91 zł. Ale jak widać, nie trzeba być dysponować aż takimi środkami, by podobne korzyści odnosić. Wystarczy odrobina elastyczności i nieprzywiązywanie się do jednego banku oraz jednej karty. Dobierając je w odpowiedni sposób można odnieść zyski, które nie są udziałem osoby płacącej gotówką lub "zwykłą" kartą, a do tego od lat trzymającej się jednego banku.

Z historii bankobrania - porównanie z latami poprzednimi


Jako że blog Bankobranie prowadzę już od dawna, to i sporo jest materiału porównawczego. W analogicznych miesiącach lat poprzednich na promocjach bankowych zarabiałem:

Podsumowanie tegorocznego lutego przebija wyniki z lat 2014-2017 r., aczkolwiek "trochę" mu brakuje do wyniku z 2018 r. No ale cieszy niezmiennie, bo w relacji z bankami wychodzę niezmiennie "na plusie".

(Po)rachunki - czyli co zmieniło się w moim portfelu


W minionym miesiącu nie zawierałem nowych umów z bankami. Jednak żona wyrobiła kartę kredytową w BGŻ BNP Paribas w promocji z bonami Allegro o wartości 400 zł.

Do zamknięcia poszło konto żony w Santander Banku. Pozostałe nasze zasoby kont i kart nie zmieniają się. Zatem w tym miesiącu ta rubryka jest dość krótka.

Promocje godne uwagi


Obecnie okazjami do bankobrania cieszącymi się największą popularnością wśród Czytelników bloga są:
  • 200 zł za konto w Banku Millennium - to absolutny hit ostatnich miesięcy; no ale rzadko zdarzają się promocje z tak prostymi warunkami; no i swoje robi też fakt, że w przypadku tego banku mamy do czynienia z rekordowo wysoką premią pieniężną na start;

Jeżeli chcesz śledzić promocje bankowe, skorzystaj z niezawodnego źródła. Zapisz się na bezpłatny newsletter dla Czytelników bloga. To zero spamu, a jedynie powiadomienia o nowych wpisach, które wysyłam do 2 razy w tygodniu. Zapisując się na newsletter, otrzymasz powitalny prezent w postaci przewodnika "Jak zyskiwać dzięki bankom?", który zawiera objaśnienia, wskazówki, podpowiedzi oraz triki ułatwiające zarabianie na promocjach bankowych.

37 komentarzy:

  1. Te 50 zł z Getina to oddemnie :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za skorzystanie z polecenia (i idącą za tym premię), aczkolwiek tego typu bonusów nie biorę pod uwagę przygotowując powyższe podsumowanie (bo to nie byłoby reprezentatywne, nie każdy prowadzi bloga; przedstawiam jak wygląda bankobranie w rodzinie 2+2). W przypadku Getinu, o którym piszę, jest to polecenie na linii ja-żona ;)

      Usuń
  2. Ja uzbierałem na czysto w marcu 530,08.
    Głównie to zasługa (430 zł) realizacji punktów z 18 kart MC w promocji Priceless Specials w Getin Bank. Do tego 100 zł za polecenie rachunku znajomemu w ING i w tym samym banku 0,08 zł za "zabawę funduszami inwestycyjnymi" w promocji regularnego inwestowania, która zbliża się do końca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję wyniku! I oby jak najwięcej takich okazji jak Priceless Specials ;)

      Usuń
    2. 18 kart MC w promocji Priceless Specials w Getin Bank- możesz rozwinąć o co chodzi?

      Usuń
    3. Do konta Proste Zasady można mieć wiele kart MC. W promo dawali punkty Priceless Specials za każdą. Teraz jest to już ograniczone do jednej.

      Usuń
    4. Poza doładowaniami telefonu, to te punkty można o kant potłuc :)

      Usuń
    5. Za zarejestrowanie w tym programie karty MC wydanej przez Getin dają jedynie 100 punktów, co jest śmieszne zważywszy ile ich potrzeba do wymiany na nawet najskromniejszą nagrodę :)

      Usuń
  3. Otrzymałeś już 75 zł od Nest Banku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bo wpływ był już w lutym.

      Usuń
    2. a prosili Cie o potwierdzenie wynagrodzenia? przelewałeś może sam ze swojego innego indywidualnego konta ?

      Usuń
    3. Tez chętnie się dowiem

      Usuń
  4. jak widać getin przetrwał kryzys i radzi sobie super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę Ciebie.... To co zrobił Czarnecki to było mistrzostwo świata. A kto płaci my wszyscy.. A zapomniałem NBP.
      Normalnie Getin powinien zbankrutować. Ale większy może więcej... Albo inaczej za duży żeby upaść bo liczy się stabilność całego systemu bankowego i takie tam bzdury...

      Fakt dzięki zamieszaniu, miałem/mam niezłe odsetki i tyle

      Usuń
    2. Moim zdaniem w efekcie tego kryzysu jakość obsługi zdecydowanie uległa poprawie!

      Usuń
  5. i dla mnie tn miesiąc już lepszy,ogólnie zarobiłąm 522 zł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego najlepszego dla młodego Złotówki!

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie 200 zł, ale to wciąż 200 :) Leżało to podniosłem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja w tym miesiącu 2x25 TMUB, 100 zł z ING za polecenie, 2x50zł Polbank, 100 zł z MBank, razem 350 zł.
    Za to TMUB wyciął mojej żonie numer, zablokował dostęp do bankowości internetowej, mobilnej i telefonicznej. Zadzwoniła do nich na infolinię z prośbą o odblokowanie to powiedzieli że musi udać się do oddziału banku pomimo pozytywnej weryfikacji. Do oddziału mamy 130 km w jedną stronę więc koszty za duże aby tam jechać. Powód zablokowania był taki że telefon podany do banku leżał w domu i kiedy oni dzwonili to żony nie było domu bo była w pracy. W związku że nie chcieli odblokować dostępu musiała żona zamknąć współpracę z bankiem. Konsultant podpierał się paragrafem 9 ust 2 regulaminu TMUB że telefon jest przechowywany z nienależytą ostrożnością. Może dla banku dom to niebezpieczne miejsce ale dla nas w naszym domu jest bezpiecznie :)W dodatku ich regulamin nic nie mówi aby telefon należał do właściciela konta, a my mamy osobne numery do banków i ubezpieczycieli aby nam w pracy głowy nie zawracali.
    Dodam że po zamknięciu karty kredytowej pomimo że wyciąg jeszcze nie był wygenerowany od razu bank zaczął naliczać odsetki za każdy dzień. Dobrze że żona po 3 dniach zadzwoniła i upewniła się jakie jest zadłużenie i okazało się że rośnie pomimo zamkniętej karty. Pierwszy raz spotykam się z takim podejściem banku, pomimo że ich regulamin pozwala na telefoniczne odblokowanie rachunku to oni postawili się i nie odblokowali. Przez kilka dobrych lat ok 4 nigdy nie było z nimi problemu, zawsze KK była spłacana na czas, nigdy nikt mi się na konto nie włamał nie ukradł ani złotówki a bank uszczęśliwił moją żonkę i zablokował konto w trosce o jej pieniądze, a potem kazał jechać 130 km, przecież są wideo rozmowy itp ale nie chcieli o tym słyszeć. Więc za miesiąc nie będzie 25 zł zwrotu Taniej wyjdzie założyć nowe konto i kk niż jechać tak daleko. Ale po takich doświadczeniach to raczej i ja zamknę tam wszystkie produkty.
    Po tylu latach pierwszy raz spotkaliśmy się z takim podejściem banku do klienta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o T-mobile to ja mam jak najgorsze skojarzenia, więc nie dziwią mnie Pana kłopoty.

      Usuń
    2. @Mama Roberta, 29 marca 2019, 20:57

      Nie mylmy TMUB z niemieckim gigantem telekomunikacyjnym T-Mobile :)

      Usuń
    3. A to nie ta sama marka TMUB T-mobile Usługi Bankowe???? Bo ja to tak kojarzę!? Coś mylę? Poprawcie?

      Usuń
    4. To jest jedynie oddział Alior i wszystko jasne :)

      Usuń
  9. U nas wpadło 620 zł. Dzięki Mr. Złotówka, zbieramy na sezon narciarski 2019/2020, a jego sponsorem są Banki w Polsce!!

    OdpowiedzUsuń
  10. u mnie skromne 215 zł, ale ziarnko do ziarnka, do listopada nazbieram na wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. u mnie w tym miesiącu 533,16zł: 38,16zł Millenim (zwrot 5%za BLIKa i 2%za płatności kartą), 400zł za Kartę kredytową w Citi, 30zł Citi ROR, 15zł TMobile i 50 zł Santander
    Mój najlepszy miesiąc od początku czyli od 10.2018r.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy do zwrotów za płatności BLIK oraz kartowe w tej ofercie Millennium są jakieś wykluczenia MCC? Mam tu na myśli głównie MCC4900 czyli kod używany do płatności za rachunki, np. w Żabce.

      Usuń
    2. Można gdzieś regulamin znaleźć?

      Usuń
    3. @Anonimowy 30 marca 2019 20:49
      Regulamin? Czego?

      Chyba się załamię.

      Usuń
    4. Nie ma wykluczeń MCC

      Usuń
    5. Regulamin oferty "Zyskaj 360 zł – V edycja" w §3 stanowi:

      3. Za płatność kartą uznaje się bezgotówkowe transakcje zakupu dokonane w punktach handlowo-usługowych i przez Internet przy pomocy wydanej do Konta karty debetowej, w danym miesiącu kalendarzowym.

      4. Za płatność BLIK uznaje się bezgotówkowe transakcje zakupu dokonane w punktach handlowo-usługowych i przez Internet jako Płatności Mobilne BLIK w danym miesiącu kalendarzowym.
      -----
      Nie ma tu nic specyficznie w kwestii MCC. Może na infolinii coś wiedzą?

      Usuń
    6. W większości banków transakcje z kodem MCC4900 traktowane są jako płatności rachunków i nie są to transakcje zakupu.

      Jak to traktuje Millennium wiedzą jedynie ci, którzy korzystali już z tej oferty w przeszłości.

      Usuń
    7. @Anonimowy, 31 marca 2019, 17:24 - "Może na infolinii coś wiedzą?"

      Akurat to mój pierwszy przypadek z Millennium, że infolinia nie była w stanie odpowiedzieć na moje pytanie. Przekazali je do innego działu - czekam.

      Usuń
    8. Oto długo oczekiwana odpowiedź: "Kod MCC 4900 nie dotyczy transakcji zakupu, a płatności za rachunki. Jeśli tego typu operacja zaksięguje się jako zakup, to zwrot będzie naliczony od tej operacji" - co to może oznaczać?

      Usuń
    9. Czy opłata rachunku np. w Żabce to zakup?

      Usuń
  12. Nie wiem jakim cudem miesiąc w miesiąc masz takie zyski, ja miałem kilka miesięcy dobrych a teraz z każdej promocji jako były klient jestem wykluczony.

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie rekordowy miesiąc. Wpadło aż 730zł: 50zł (voucher Biedronka z kredytówki BGŻ), 400zł (zasilenie Moja Biedronka z kredytówki CITI), 50zł (pierwsza transza za otwarcie konta Millennium), 30zł (zwrot za płatności kartą mBank), 200zł (za otwarcie i polecenie konta Inteligo).

    OdpowiedzUsuń

Aktualnie najpopularniejsza promocja:

Rekordowe 500 zł premii za konto w ING Banku Śląskim

Aż tyle do wzięcia za konto osobiste w ING jeszcze nigdy nie było. Do wzięcia czeka gwarantowana premia pieniężna 500 zł. Względem poprzedni...