bankobranie: FAQ
Bądź na bieżąco. Korzystaj z bezpłatnego newslettera

FAQ

FAQ Bankobranie
Pytania i odpowiedzi które tu prezentuję są najważniejszymi kwestiami charakteryzującymi blog Bankobranie i promocje bankowe. Mają na celu w skondensowany, ale jednocześnie wyczerpujący sposób odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania, zwłaszcza wśród osób pierwszy raz stykających się z tym, że na bankowych promocjach można zarobić. I to w wygodny oraz przyjemny sposób.

 

Na czym polega bankobranie?


Bankobranie jest sposobem podejścia do banków, w którym to nie klient płaci za konto czy kartę, ale bank płaci klientowi. Jest to więc zarabianie na bankach dzięki rozsądnemu, dopasowanemu do potrzeb, ale i sprytnemu korzystaniu z najlepszych ofert. Dzięki promocjom bankowym można zyskać sporo (i nie chodzi tu wyłącznie o wyższy procent z lokaty). W różnych akcjach do zdobycia są premie pieniężne za skorzystanie z konta, zwroty za płatności kartą, różnego rodzaju nagrody rzeczowe (tablety, bilety do kina) np. za zawarcie umowy o konto czy kartę kredytową i spełnienie określonych warunków (np. wykonanie płatności kartą, zapewnienie wpływów na konto). Co najistotniejsze: zdecydowana większość promocji opisywanych na blogu gwarantuje nagrody/premie/zwroty czy inne bonusy. Promocje te nie są więc konkursami czy loteriami, w których zdobycie nagrody zależy od szczęścia. Otrzymasz je za spełnienie określonych warunków - to pewne jak w banku.

Jakie są najważniejsze fakty na temat bloga i jego autora?


Blog powstał na początku 2014 roku. W tym czasie systematycznie poszerza się grono Czytelników bloga (co miesiąc jest to kilkadziesiąt tysięcy unikalnych użytkowników). Na Facebooku, Twitterze i Google+ bloga lubi i obserwuje łącznie kilka tysięcy osób. Jako autor bloga wielokrotnie pojawiałem się w mediach, m.in. Dzień Dobry TVN, Pytanie na Śniadanie, TOK FM, gazeta.pl, NaTemat.pl, Wprost.

Wszystkie promocje prześwietlam w oparciu o me wieloletnie doświadczenie w korzystaniu z okazji bankowych. Zawsze dostarczam jednak też materiały dotyczące akcji (regulamin, podlinkowaną stronę akcji).

Dlaczego autor bloga używa pseudonimu?


Mr. Złotówa. Czy imię i nazwisko lub jakikolwiek inny pseudonim lepiej pasowałby do określenia blogera zajmującego się tematyką bankowości i finansów osobistych?;)

Przedstawiam się pseudonimem na blogu i pod nim występuję też w mediach. Bez wyjątku. Bo wychodzę z założenia, że główną tematyką bloga ma być bankobranie, a nie jego autor.

Brak posługiwania się imieniem i nazwiskiem ma również spore znaczenie w kontekście mego aktywnego korzystania z promocji, które opisuję w comiesięcznych raportach zarabiania na bankach. W relacjach z bankami prywatnie występuję więc jako anonimowy klient. Wiem dzięki temu, że w żadnym przypadku nie będę forowany (np. przy rozpatrywaniu reklamacji) z powodu potencjalnego wpływania na opinie Czytelników.

Dlaczego bank rozdaje premie/nagrody/bonusy? W jaki sposób promocje te bankowi się opłacają?


Gdyby promocje bankom się nie opłacały to by promocji nie było. A tymczasem mamy je już od kilku lat i... mamy ich coraz więcej. Dlaczego? Dziś większość Polaków ma już konto bankowe. Znalezienie takich, którzy jeszcze nie są "ubankowieni" jest coraz trudniejsze. W zalewie spamu reklamowego na skrzynkach mailowych, w prasie czy telewizji, te tradycyjne sposoby docierania do klientów są trudne (a przy tym bardzo kosztowne). Lepiej więc klienta zachęcić czymś ekstra. Taki bonus kosztuje bank, ale jest inwestycją (lepszą i często tańszą niż reklama), buduje pozytywny wizerunek banku w oczach klienta, zachęca do aktywnego korzystania z konta, karty czy aplikacji.

Czy każdy dostaje premie/nagrody? Czy bank przyznaje je wybiórczo?


Promocje opisane na blogu (jeśli w danym poście nie zostanie opisane inaczej) wiążą się z gwarancją uzyskania premii, nagród, zwrotów czy innych bonusów. Oczywiście po spełnieniu określonych zasad uczestnictwa i zrealizowaniu warunków do promocji. Każde z nich szczegółowo opisuję w prześwietleniu danej promocji. Jeśli uczestnik promocji trzyma się tych wytycznych (w tym wyznaczonych terminów), gratyfikację otrzyma. To jedna z głównych zasad bankobrania - nie bazujemy na szczęściu w loterii, uznaniowości konkursowego jury czy innej losowości. Bierzemy tylko to co pewne.

Czy to się opłaca? Mam wydać kartą (przykładowo) aż 1 000 zł, by dostać premię 100 zł albo 3 000 zł by dostać tablet lub telefon?


Zawsze należy mierzyć siły na zamiary. Zakres aktywnego korzystania z promocji bankowych musi być dopasowany do Twej aktualnej sytuacji finansowej. Jeśli nie masz wydatków i w ogóle nie zdarza Ci się płacić kartą, to w niektórych promocjach Twój udział może nie mieć sensu. Przecież nie będziesz wydawać "na siłę". Bankobranie ma być sposobem na zarobienie lub na zaoszczędzenie (gdy dostajesz zwroty za płatności kartą), ale wyłącznie "przy okazji".

W niektórych promocjach wymogi (np. wydanie kartą 1 000 zł) wydawać się mogą nie do spełnienia. Ale przez chwilę zastanów się, czy aby na pewno tyle nie wydajesz? Może są sytuacje w których płacisz gotówką, gdy jednak możliwe byłoby sięgnięcie po kartę? Albo Ty wydajesz określoną kwotę, ale współmałżonek tankuje paliwo na stacji i tam płaci gotówką lub swoją kartą? Po krótkiej kalkulacji może się okazać, że spełnienie warunków promocji jest wręcz proste. Liczy się odpowiednia strategia ;)

Są nawet Czytelnicy, którzy w różnych sytuacjach potrafią zakombinować. Już niejednokrotnie na blogu pojawiały się komentarze z konkretnymi pomysłami i sugestiami. Można wszak opłacić kartą zakupy za kogoś z rodziny lub znajomych albo jednorazowo nalać więcej do banku w samochodzie lub nabyć doładowania telefonu z wyprzedzeniem. W ten sposób doraźnie wydasz więcej, ale niekoniecznie stracisz na tym. Spełnisz jednak dany warunek promocji, a to da Ci dodatkowe zyski.

Czy w promocji na pewno nie ma haczyków?


Wnikliwie prześwietlam regulaminy wszystkich promocji, bankowe regulacje oraz tabele opłat i prowizji. W prześwietleniu każdej promocji szczegółowo opisuję jej zasady i wymieniam także te elementy, na które szczególnie należy uważać (by nie ponieść chociażby niepotrzebnych kosztów za korzystanie z danego produktu lub usługi). Czujnością zawsze wykazują się również Czytelnicy bloga, bazując nie tylko na teorii, ale i na własnych doświadczeniach. Blog jest bowiem również swego rodzaju forum wymiany doświadczeń i wskazówek. Jeśli zatem przez haczyki rozumieć różne ukryte, czy niezrozumiałe zapisy w regulaminach promocji, to na blogu Bankobranie o czymś takim nie może być mowy. Zarówno autor, jak i cała społeczność bankobiorców przykładają szczególną uwagę, by wszystkie wątpliwości zostały wyjaśnione. Wystarczy blog odwiedzać regularnie, czytać bieżące wpisy i komentarze.

Dlaczego część promocji nie jest dostępna na stronie banku?


Ba, czasem wiedzy o danej promocji nie mają też pracownicy banku. Czy to źle? Czy należy się tego obawiać? O co w ogóle chodzi? Jak nie wiadomo o co chodzi, to jak zwykle chodzi o pieniądze. Część promocji organizowana jest po prostu przez zewnętrzne firmy (poza strukturą banku), które przejmują całą ich obsługę , tzn.weryfikują spełnienie warunków, wypłacają premie i rozpatrują ewentualne reklamacje. To dużo pracy. Bank w ten sposób oszczędza zaangażowanie swych pracowników - chociażby ich czas.

O promocjach nie ma też informacji na stronach internetowych banków z dwóch innych powodów. Na strony takie przede wszystkim zaglądają obecni klienci, a ciągłe reklamowanie przez bank premii dla nowych klientów mogłoby ich po prostu irytować. A jeśli na stronę takową zaglądają osoby niebędące klientami... to pewnie już w jakiś sposób do zajrzenia tam i skorzystania z danego banku są jednak zachęcone (reklamą, ulotką, poleceniem od znajomego). Więc tu dodatkowe przekonywanie już przekonanych nie jest potrzebne.

Banki oferując promocje opisywane wyłącznie w sieci szukają sposobów dotarcia do nowych klientów. Takich, którzy jeszcze wczoraj nawet nie pomyśleli o danym banku, ale dziś (często przypadkiem) natrafili na opis fajnej okazji do zarobienia/ zdobycia nagrody/ zgarnięcia premii itp. itd.

Dlaczego organizatorem niektórych promocji są zewnętrzne firmy?


Odpowiedź częściowo udzieliłem już pod pytaniem opublikowanym wyżej. Do największych zewnętrznych organizatorów promocji należą wydawcy dużych serwisów internetowych, jak Gazeta.pl, Money.pl czy Bankier.pl oraz właściciel porównywarki finansowej firma Comperia. Firmy te wyspecjalizowały się już w przeprowadzaniu akcji specjalnych - mają w tym doświadczenie, odpowiednie przygotowanie (w tym infrastrukturę: strony dedykowane promocjom, systemy do zliczania wniosków i weryfikacji warunków akcji). Bankom więc o wiele łatwiej wejść we współpracę z taką firmą niż angażować własne środki i pracowników do doraźnych akcji.

Jak ogarnąć i zrozumieć regulamin promocji?


Regulamin bankowy wydaje się czymś obszernym, zawiłym i niezrozumiałym dla przeciętnego klienta. Najczęściej z obszernymi dokumentami tego typu mamy do czynienia podczas zawierania umowy lub gdy bank informuje o zmianie regulacji i przesyła kilkudziesięciostronicowe tabele opłat i prowizji oraz długaśne regulaminy. Z regulaminami promocji jest jednak nieco lepiej. Ale i tak ich przeglądaniem zajmuję się ja (weryfikując wszystkie terminy, zasady i wytyczne udziału w promocji). Choć oczywiście każdego zachęcam do zapoznania się z regulaminem czy umową. Ich czytanie wyrabia dobre nawyki (także przy zawieraniu innych umów - przy zakupach, ubezpieczeniach itp.). Przy okazji opisu danej promocji zawsze dzielę się stosownym linkiem do jej regulaminu, nie trzeba zatem tracić czasu na szukanie go na stronie banku czy w sieci.

Jak dużo czasu muszę poświęcić by skorzystać z promocji?


Wszystko zależy od danej promocji, zakresu aktywności jaką należy się w niej wykazać, okresu oczekiwania na wypłatę premii. Jednej, uniwersalnej odpowiedzi tu nie ma. Ja z racji prowadzenia bloga mam problem z oddzieleniem czasu poświęconego na czytanie regulaminów podyktowanego przygotowywaniem wpisów, a tym co robię na potrzeby mego prywatnego zarabiania na bankach. Kiedyś podjąłem się jednak próby wyliczenia czasu poświęcanego na korzystanie z promocji bankowych (szczegóły tutaj). Średnia zarobku wyszła całkiem fajna.

Czy są konsekwencje za niespełnienie warunków promocji/pominięcie terminów?


Jeśli nie spełnisz wymogów regulaminu promocji, premii/nagrody/zwrotu lub innego bonusu po prostu nie dostaniesz. Pamiętaj jednak, że regulamin nakłada obowiązki na obydwie strony. Może się też zdarzyć, że spełnienie warunków promocji było niemożliwe z przyczyn nieleżących po Twej stronie. Wówczas oczywiście przysługuje prawo do reklamacji.

Doświadczenia moje oraz klientów nieraz już wskazywały, że banki w przypadku składanych reklamacji dość przychylnie podchodzą do klientów - uczestników promocji. Czasem wymaga to stanowczości klienta, drążenia wątku poprzez wysłanie drugiej reklamacji, ale jest duża satysfakcja gdy bank przychyli się do naszej reklamacji czy nawet prośby o przychylniejsze spojrzenie na sprawę.

Co bank może wykluczyć mnie z udziału w promocji?


O tym kto może brać udział w danej akcji promocyjnej mówi jej regulamin. Definiuje on kryteria udziału (wiek, często też okres nieposiadania produktu/-ów w danym banku), jak i wykluczenia (w większości promocji uczestniczyć nie mogą pracownicy danego banku, jak i członkowie ich najbliższych rodzin).

Jeśli spełnisz wymogi dotyczące uczestnictwa w promocji, jak i warunki uzyskania premii zrealizujesz zgodnie z regulaminem, wówczas nie ma powodów do wykluczenia z udziału w promocji. Promocje bankowe mają przecież na celu dotarcie do jak najliczniejszego grona klientów, a nie wybiórcze podejście i umożliwienie zdobycia nagród/premii/zwrotów czy innych bonusów wyłącznie przez niektórych.

Czy bank krótko po otwarciu konta może mnie zaskoczyć podwyżką opłat i prowizji?


Zmiana cenników bankowych jest stałym elementem bankowości. Nie jest jednak tak, że dane zmiany miałyby dotknąć tylko Ciebie lub wąską grupę klientów (np. uczestników danej promocji). Nowe tabele opłat i prowizji obejmują wszystkich klientów danego banku. Co istotne, informacje o planowanej zmianie regulacji (regulaminów, jak i opłat oraz prowizji) bank musi przekazać ze stosownym wyprzedzeniem. W praktyce są to zazwyczaj nieco ponad dwa miesiąc poprzedzające datę wejścia w życie zmian. Jest więc sporo czasu na działanie (np. wypowiedzenie umowy nawet ze skutkiem natychmiastowym i bez kosztów z tego tytułu). Taki okres powoduje też często, że już minie czas na spełnienie warunków promocji i nie będziesz już dłużej zobowiązany do utrzymywania konta/karty/lokaty czy innego produktu.

No i w praktyce... gdy bank na szeroką skalę przeprowadza akcje promocyjne mające na celu pozyskanie jak największej liczby klientów, trudno by w ciągu kilku tygodni czy miesięcy nagle w uczestników tych promocji uderzał nową tabelą opłat i prowizji (choć oczywiście wyjątki mogą się zdarzyć). O ewentualnej zmianie opłat i prowizji dowiesz się nie tylko od banku, ale śledząc też blog Bankobranie. W przypadku wprowadzania zmian ofertowych i cenowych, szczegółowo prześwietlam tego typu sprawy. 

Czy składanie wniosku o konto/kartę/lokatę przez Internet jest bezpieczne?


Klikając w link do wniosku o konto, kartę czy lokatę opisywaną na mym blogu trafiasz na stronę banku lub stronę organizatora promocji, na której należy się zarejestrować. Podajesz tam zazwyczaj tylko adres mailowy. Następnie na maila otrzymujesz link do wniosku o produkt bankowy. Wniosek ten składasz już bezpośrednio na stronie banku zabezpieczonej odpowiednimi protokołami. Adres takiej strony musi zaczynać się od "https://", a więc podobnie jak każda strona bankowości internetowej. Dane uzupełniane we wniosku nie trafią do nikogo innego poza bankiem.

Czy otwierając konto muszę do niego wyrabiać też kartę?


Jeśli w ramach promocji nie ma wymogu zawnioskowania o taką kartę, jak również nie ma wymogu wykazania się aktywnością w korzystaniu z takiej karty, to wówczas nie ma też potrzeby wnioskowania o nią. Szczegółowe informacje zawsze znajdziesz w opisie konkretnej promocji na blogu.

Co oznacza pojawiające się w niektórych promocjach oświadczenie o zwolnieniu banku z tajemnicy bankowej w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia promocji?


W promocjach organizowanych przez zewnętrzne firmy, które obsługują promocję i jednocześnie odpowiadają za wypłatę premii, pojawia się wymóg złożenia oświadczeń o przetwarzaniu danych w celu przeprowadzenia danej promocji oraz - być może groźnie brzmiące - wyrażenie zgody na zwolnienie banku z tajemnicy bankowej. Nie musisz się jednak obawiać, że bank będzie ujawniał wszystko co w ramach współpracy z nim będziesz robić. Przekazanie informacji na linii bank - organizator akcji opiera się wyłącznie o zakres niezbędny do przeprowadzenia promocji, tj. spełnienie warunków niezbędnych do uzyskania premii. Chodzi tu o wiedzę, czy zawarta została umowa, wykonane płatności kartą w określonej liczbie lub na wymaganą kwotę oraz czy produkt objęty promocją nie został przedterminowo zamknięty. I tyle. Tylko na podstawie takich informacji organizator promocji może wiedzieć czy premia uczestnikowi się należy. Zakres upoważnienia jest ściśle określony i zawężony do minimum.

W niektórych promocjach po spełnieniu warunków uzyskania premii niezbędne jest uzupełnienie danych do wypłaty. Dlaczego? Czy bank nie wie, jaki mam numer konta?


Tak dzieje się w przypadku akcji specjalnych organizowanych przez firmy zewnętrzne, a więc nie bezpośrednio przez bank. Wówczas organizator akcji od banku może dowiedzieć o tym, czy wniosek został złożony, jak również o tym czy warunki do uzyskania premii zostały przez Ciebie zrealizowane. Ale to nadal tylko bank i Ty znacie szczegóły umowy i w tym również numer konta. Więc celem finalizacji udziału w promocji organizator prosi o podanie danych niezbędnych do realizacji przelewu. Podać wówczas należy m.in. numer rachunku konta otwartego w danej promocji. Co istotne, numer rachunku konta nie należy do danych wrażliwych i jego udostępnienie w żaden sposób nie generuje ryzyka związanego z bezpieczeństwem Twych pieniędzy (dostępem do nich w placówkach banku czy poprzez bankowość internetową lub mobilną).

Z jakiego źródła może być wpływ na konto, by spełnić warunki wymagane przez bank? Czy musi to być wynagrodzenie przelewane przez pracodawcę?


Doświadczenia z kilkuset różnych promocji opisanych na blogu wskazują, że zazwyczaj wymagany wpływ może być przelewem pochodzącym z dowolnego źródła. Nie musi być to więc wynagrodzenie od pracodawcy czy świadczenie wypłacane przez ZUS. Wpływ może pochodzić także z Twego konta posiadanego w innym banku.

Tak jak wpływ na konto w ramach regulaminu promocji może być dowolnym wpływem z dowolnego źródła, tak podobnie jest też w zakresie spełnienia wymogów tabeli opłat i prowizji by uniknąć opłat za prowadzenie danego konta, gdy niezbędne jest jego regularne zasilanie.

Zdarzają się wyjątki od tej reguły - jeśli promocja lub tabela opłat i prowizji zobowiązuje do zapewnienia określonego wpływu (np. wynagrodzenia od pracodawcy, świadczenia z ZUS itp.) wówczas informacje na ten temat znajdziesz w prześwietleniu konkretnej oferty.

Czy po otrzymaniu premii/nagrody/bonusu muszę być związany umową z bankiem przez dłuższy czas?


Bazując na kilkuset promocjach opisanych na blogu, wymóg utrzymywania konta/karty w dłuższym okresie niż moment wypłaty premii pojawił się w nielicznych regulaminach (mniej niż 10% promocji). W przypadku wystąpienia zobowiązania lojalnościowego stosowną informację znajdziesz w opisie danej promocji.

Nie spotkałem się z sytuacją by w przypadku zapisu lojalnościowego o pozostawaniu klientem, opłata/kara za przedwczesne rozwiązanie umowy wynosiła więcej niż wartość uzyskanej gratyfikacji. Często wręcz opłata/kara maleje proporcjonalnie do upływającego czasu.

Czy wypowiedzenie umowy jest problematyczne? Czy mogą mnie spotkać jakieś opłaty/kary?


Wypowiedzenie umowy jest regulowane regulaminem prowadzenia rachunków. Odbywa się na ściśle określonych zasadach i musi być zrealizowane w wyznaczonym okresie (do 30 dni w przypadku umów o konto). W wielu bankach dyspozycję likwidacji konta można złożyć w wygodny sposób przez bankowość internetowa - więcej na temat skutecznego wypowiadania umów piszę w poradniku dostępnym tutaj.

Opłaty za zamknięcie konta są rzadkością. Taką pozycję można znaleźć w tabelach opłat i prowizji zaledwie kilku banków i opłaty te dotyczą wyłącznie zamykania konta w bardzo krótkim okresie następującym bezpośrednio po otwarciu konta (najdłuższy związany z opłatą okres jaki znam to 90 dni).

Ewentualny koszt może pojawić się w sytuacji, gdy regulamin promocji zawiera zapis o zobowiązaniu do czasowego pozostawania klientem także po otrzymaniu premii/nagrody. Więcej na ten temat piszę w odpowiedzi na pytanie wyżej.

Czy muszę wyrażać zgody na marketing? Czy nie czeka mnie zalew reklam, telefonów i maili z banku?


Wszystko zależy od zakresu wymogów w regulaminie danej akcji promocyjnej. Jeśli nie jest to warunkiem udziału, zgód wyrażać nie musisz. Jeśli wymóg zgód się pojawia, to obowiązuje wyłącznie w okresie trwania promocji (zazwyczaj do momentu wypłaty premii) i po tym okresie zgodę/zgody możesz wycofać (w wielu bankach jest to możliwe w wygodny sposób nawet w bankowości internetowej).

Czytałem złe opinie o tym banku. Czy jest rozsądne zakładanie tam konta?


Korzystanie z oferty banku w zakresie promocji (najczęściej to zawarcie umowy o konto, rzadziej o kartę kredytową lub lokatę) nie jest dożywotnim związaniem się z bankiem. Ta współpraca może być też ograniczona do minimum wymaganego warunkami akcji, co nie oznacza, że musisz rezygnować ze swego dotychczasowego banku i przenosić wszystko do nowego.

Warto też zwrócić uwagę na fakt, że w Internecie zazwyczaj dzielimy się złymi doświadczeniami z daną instytucją, a profesjonalnej i zgodnej z oczekiwaniami współpracy nie wychwalamy (bo po prostu tak być powinno). Więc prawda jest taka, że złe opinie można zapewne znaleźć na temat każdej instytucji czy przedsiębiorstwa (zwłaszcza takich, które obsługują wiele osób: urzędy, ubezpieczyciele, operatorzy telekomunikacyjni, a także banki). Nie uważam oczywiście, że na takie komentarze, oceny i opinie nie należy zwracać uwagi. Ale brałbym je pod uwagę głównie w przypadku nawiązywania - z założenia - długotrwałej współpracy (np. przed zaciągnięciem wieloletniego kredytu hipotecznego).

Jak wygląda kwestia rozliczenia podatków od nagród/premii/moneybacku i innych gratyfikacji otrzymywanych od banków?


W większości przypadków nie ma potrzeby opłacania podatku. Wynika to albo ze zwolnienia z obowiązku rozliczania podatku (nagrody o wartości nieprzekraczającej 760 zł), albo z faktu, iż organizator akcji funduje też dodatkowe nagrody pieniężne (odpowiadające równowartości należnego podatku), które nie są wypłacane nagradzanemu, ale są odprowadzane jako zryczałtowany podatek.

W prześwietleniach promocji często poruszam również wątek opodatkowania. Jedynie w nielicznym przypadkach obowiązek rozliczenia podatku scedowany jest na uczestnika promocji. Sytuacja taka ma miejsce przede wszystkim w przypadku programów poleceń i dotyczy osób polecających, które mogą udzielić nielimitowanej liczby rekomendacji, a tym samym zyskać więcej niż wynosi wspomniana suma niepodlegająca obowiązkowi odprowadzania podatku. Są to jednak przypadki nieliczne.

Czy wpisy o promocjach są wpisami sponsorowanymi przez banki? Na czym blog zarabia?


Żadna z opisywanych promocji bankowych czy promocji serwowanych przez uczestników rynku finansowego (np. organizacje wydające karty, dostawców aplikacji itp.) nie są wpisami sponsorowanymi, ani w jakikolwiek inny sposób inspirowanymi przez te podmioty. Bazuję na własnej obserwacji, przeglądaniu stron internetowych banków oraz doniesieniach Czytelników. Jako bloger jestem otwarty na komercyjną współpracę, ale wyłącznie w zakresie, który przyniesie korzyści Czytelnikom. W przypadku pojawienia się wpisu sponsorowanego gwarantuję opublikowanie stosownej informacji na ten temat.

Prowadząc bloga zarabiam jednak na skutecznym polecaniu produktów bankowych. Jeśli korzystasz z umieszczanych przeze mnie w artykułach na blogu linków prowadzących do wniosków, ja mam szansę na tym zarobić. Wybór sposobu złożenia wniosku zawsze należy do Ciebie, ale jeśli zrobisz to właśnie za pomocą linka z mej strony, dla mnie będzie to wyraz docenienia codziennej pracy wkładanej w prowadzenie strony i prześwietlanie promocji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz