bankobranie: Jak zamknąć konto w banku? Wypowiedzenie umowy rachunku - weryfikacja 28 banków
Bądź na bieżąco. Korzystaj z bezpłatnego newslettera

24.05.2015

Jak zamknąć konto w banku? Wypowiedzenie umowy rachunku - weryfikacja 28 banków

Skuteczne, bezbolesne rozstanie jest możliwe. Sprawdź jak to zrobić w najwygodniejszy sposób. 

Jak wypowiedzieć umowę o konto? Jak zamknąć konto? To pytania dość często przewijają się w komentarzach pod opisem promocji związanych z otwarciem konta osobistego. Prędzej lub później przyjdzie bowiem chwila zamknięcia takiego konta - bo pewnie rzadko kto zakłada, że raz otwarte konto będzie nam służyło dożywotnio ;)

Choć temat ten poruszałem już w niezbędniku bankobiorcy: wypowiedzenie umowy bez płaczu czyli skuteczne zamknięcie konta w banku to teraz do Twego użytku oddaję ściągawkę. Dzięki niej dowiesz się w jaki sposób można wypowiedzieć umowę o konto w Twoim banku, gdzie należy wysłać list, a gdzie należy zadzwonić jeśli jest to możliwe poprzez infolinię.

Okres wypowiedzenia umowy o konto standardowo wynosi do 30 dni (może, ale nie musi być krótszy, jeśli nie posiadasz karty do konta). I to chyba jedyny wspólny element - przy zamykaniu kont każdy bank ma swoje zasady i procedury. Dowodzi tego chociażby sposób w jaki można złożyć wypowiedzenie umowy o konto. Niektóre banki dają taką możliwość wyłącznie w placówkach, inne jednak nie robią klientowi "pod górkę" i pozwalają zrezygnować z konta przez infolinię czy bankowość internetową.

Po decyzji o zamknięciu konta, ale jeszcze przed złożeniem wypowiedzenia, warto wykonać kilka ważnych czynności:
  • jeśli konto zostało otwarte w promocji z premią czy nagrodą, sprawdź czy obowiązywał (a jeśli tak to jak długo) okres lojalnościowy. Przedwczesne zamknięcie konta może Cię kosztować np. zwrot części lub całości gratyfikacji 
  • zapisz historię konta - wyciągi można pobrać np. w formie plików PDF, CSV, XLS
  • pobierz potwierdzenia najważniejszych transakcji w formacie PDF (kiedyś nieoczekiwanie mogą Ci się przydać potwierdzenia opłacenia rachunków za media albo opłacenia składek do ZUS lub US. Warto też zapisać potwierdzenia wpływu wynagrodzenia - to na wypadek sytuacji starania się o kredyt - wówczas bank może poprosić o takie potwierdzenia za okres 3, 6, a czasem nawet 12 ostatnich miesięcy)
  • jeśli numer zamykanego rachunku masz zapisany w szablonach przelewów w bankowości internetowej swych kont w innych bankach, usuń je czym prędzej: unikniesz omyłkowego przelewu na konto, które zamkniesz
Jeśli zdecydujesz się na wysłanie wypowiedzenia listem możesz skorzystać z udostępnionego przez bank wzoru (ale udostępnia je zaledwie kilka banków). W wypowiedzeniu nie jest jednak ważny formularz, ale treść, która powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje. Wówczas nie ma prawa nastąpić sytuacja, w której bank odmówiłby Ci wykonania dyspozycji. Możesz skorzystać z poniższego wzoru:
Pod wypowiedzeniem podpisz się zgodnie z kartą wzoru podpisu (jeśli takowy w banku składałeś).Wysyłając list koniecznie pamiętaj nadać go jako list polecony. Będziesz mieć potwierdzenie wysłania dokumentu. 

Jak w praktyce wyglądają dopuszczalne sposoby złożenia wniosku o zamknięcie konta w poszczególnych bankach? Sprawdź poniżej. Pamiętaj jednak, że regulacje banków się zmieniają (tylko w tym roku np. Meritum Bank wycofał się z przyjmowania wniosków o zamknięcie konta przez bankowość internetową, ale za to Millennium Bank tą funkcjonalność udostępnił).


Alior Bank (w tym klienci byłego Meritum Banku)
  • placówka banku
  • list (adres: Alior Bank S.A. ul. Postępu 18 B 02-676 Warszawa)
  • bankowość intternetowa (wiadomość w grupie "Zamknięcie konta osobistego/konta oszczędnościowego – Klient Indywidualny")
Bank Pocztowy 
  • placówka banku
  • list (adres: Bank Pocztowy S.A. Centrala Bydgoszcz, ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz)
  • mail (informacja@pocztowy.pl) - wysłać należy skan wypełnionego i własnoręcznie podpisanego formularza wypowiedzenia
BGŻ Optima 
  • bankowość internetowa (należy wybrać: Wiadomości > Napisz wiadomość)
BGŻ BNP Paribas (w tym wcześniejszy Bank BGŻ i BNP Paribas)
  • placówka banku
  • list (adres: BGŻ BNP Paribas, ul. Kasprzaka 10/16, 01-211 Warszawa)
BPH 
  • placówka banku
  • list (adres: Bank BPH S.A., ul. płk. Jana Pałubickiego 2, 80-175 Gdańsk)
  • infolinia (801 889 889 lub 58 300 75 00) dla kont założonych po 31.01.2010 r. 
BOŚ 
  • placówka banku
  • list (adres placówki prowadzącej rachunek)
BZ WBK 
  • placówka banku
Citi Handlowy 
  • placówka banku
  • list (adres: Citi Handlowy S.A., Sektor Bankowości Detalicznej ul. Goleszowska 6 01-249 Warszawa)
  • infolinia (801 32 2484 lub 22 692 2484)
  • bankowość internetowa (możliwość wysłania wiadomości z dyspozycją zamknięcia konta w zakładce: Kontakt z bankiem)
Credit Agricole 
  • placówka banku
  • list (adres: Credit Agricole Bank Polska S.A., Departament Rozwoju Jakości Obsługi Klienta, pl. Orląt Lwowskich 1, 53-605 Wrocław)
Deutsche Bank 
  • placówka banku
  • list (adres: Deutsche Bank Polska S.A., Zespół Obsługi Rachunków i Procesów Monitorujących, ul. Lubicz 23, 31-503 Kraków)
Eurobank 
  • placówka banku
  • list (adres: Euro Bank S.A., ul. Św. Mikołaja 72, 50-126 Wrocław)
  • bankowość internetowa (należy wybrać: Konta osobiste > szczegóły konta > Zamknij konto)
Getin Bank
  • placówka banku
  • list (adres: Getin Noble Bank S.A. COH klatka D, p. I ul. Przyokopowa 33 01-208 Warszawa)
  • bankowość internetowa (należy wybrać: : Wnioski > Wypowiedzenie umowy rachunku)
Idea Bank
  • placówka banku
  • list (adres: Idea Bank S.A., ul. Przyokopowa 33, 01-208 Warszawa)
ING Bank Śląski 
  • placówka banku
  • list (adres: ING Bank Śląski, ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice; w takim przypadku wzór podpisu posiadacza rachunku musi być potwierdzony w kraju przez notariusza lub za granicą przez polską placówkę dyplomatyczną, konsularną lub notariusza kraju, z którym Rzeczpospolita Polska podpisała umowę o pomocy prawnej w sprawach cywilnych lub potwierdzona urzędowo lub notarialnie wraz z dołączoną apostille w rozumieniu Konwencji)
Inteligo 
  • list (adres: Inteligo Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A., ul. Migdałowa 4, 02-796 Warszawa) - wzór wypowiedzenia na stronie banku
  • mail (inteligo@inteligo.pl - wyłącznie dla osób korzystających z bezpiecznego podpisu elektronicznego - podpis kwalifikowany) 
mBank 
  • placówka banku
  • w bankowości internetowej (zakładka Pasaż > Market> Usługi > Wypowiedzenie umowy)
  • infolinia (42 6 300 800 lub 801 300 800) 
  • połączenie z ekspertem mBanku online audio lub video
Millennium 
  • placówka banku
  • list (adres: Bank Millennium S.A., ul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa)
  • infolinia (22 598 40 40 lub 801 331 331)
  • bankowość internetowa (Konta > Wnioski > Zamykanie konta w Millenet)
Neobank
  • placówka banku
  • list (adres: Wielkopolski Bank Spółdzielczy, ul. Grochowe Łąki 4, 61-752 Poznań)
  • infolinia (61 8 512 551)
Nest Bank (w tym wcześniejszy Bank Smart i BIZ Bank)
  • placówka banku
  • list (adres: Nest Bank SA ul. Biała 1 80-435 Gdańsk)
  • infolinia (801 800 188 lub (22) 438 41 41)
  • mail (kontakt@nestbank.pl) - wysłać należy skan wypełnionego i własnoręcznie podpisanego formularza wypowiedzenia
Noble Bank
  • placówka banku
Orange Finanse
  • list (Orange Finanse, mBank S.A. Oddział Bankowości Mobilnej w Łodzi, Wydział Obsługi Klientów, Skrytka Pocztowa 2108, 90-959 Łódź 2) - wzór wypowiedzenia na stronie banku
  • infolinia (42 19 300)
  • bankowość internetowa (Oferta dla ciebie > Usługi > Wypowiedzenie umowy)
Pekao
  • placówka banku
  • list (adres: Bank Pekao SA - Centrala, ul. Grzybowska 53/57, skrytka pocztowa 1008, 00-950 Warszawa)
PKO BP (w tym klienci byłego Nordea Bank)
Plus Bank
  • placówka banku
  • list (adres: Plus Bank S.A., Centrum Obsługi Dokumentów, ul. Zwierzyniecka 18, 60-814 Poznań)
Raiffeisen Polbank 
  • placówka banku
  • list (adres: Raiffeisen Bank Polska S.A., Centrum Operacyjne, Oświęcimska 9, 41-707 Ruda Śląska) - wzór wypowiedzenia na stronie banku
  • infolinia (801 180 801 lub 22 549 99 99)
  • bankowość internetowa (wiadomość wysłana w nowej bankowości R-Online)
T-Mobile Usługi Bankowe 
  • placówka banku
  • list (Alior Bank S.A., Oddział T-Mobile Usługi Bankowe, ul. Postępu 18B 02-676 Warszawa)
  • infolinia (19 506 lub 12 370 71 00)
  • bankowość internetowa (Srzynka pocztowa > Utwórz nową wiadomość)
  • Wirtualny Oddział w panelu audio lub wideo
Toyota Bank 
  • list (adres: Toyota Bank Polska S.A., ul.Postępu 18 b, budynek Orion, 02-676 Warszawa)
VW Bank
  • list (adres: Volkswagen Bank Polska S.A., Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa; należy również odesłać token)
  • bankowość internetowa (również wymaga odesłania tokena)
Źródło grafiki: freedigitalphotos.net

77 komentarzy:

  1. Widzę w tym kawał włożonej roboty. Dzięki Mr. Złotówa, na pewno się przyda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę pracy było. Ale ważny, by było przydatne :) Zestawienie przygotowałem zainspirowany Waszymi sugestiami by dodawać takie info przy opisywanych promocjach na konta. Teraz wszystko będzie w jednym miejscu, dostępne każdej chwili.

      Usuń
  2. Szkoda trochę, nie publikujesz już zarobków bankowych z każdego miesiąca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Publikuję :) za marzec znajdziesz tutaj. A podsumowanie kwietnia jest już prawie gotowe - czekam tylko na wypłatę od Raffeissen Polbank.

      Usuń
  3. Przyda się mocno. Zwłaszcza, że zamierzałem niebawem zrobić gruntowny porządek w kontach które posiadam, a są mi już zbędne.

    OdpowiedzUsuń
  4. A czy nie jest przypadkiem tak że jak wyślę przelew na zamknięte już konto to powinien on wrócić na konto z którego "wyszedł"? Tym sposobem możemy upewnić się że na pewno nasze konto zostało zamknięte.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, zostanie zwrócone, jednak jeśli to jest przelew międzybankowy, to będziesz miał zamrożone pieniądze dosyć długo. To ważne jeśli przelewamy duże ilości pieniędzy.

      Usuń
    2. Wróci, ale zależy chyba od banku jak szybko zwrócą. Ja omyłkowo przelałem na zamknięte konto w Getinie. Pieniądze wróciły następnego dnia.

      Usuń
    3. To jeden ze sposobów. Przelewamy złotówkę na zamknięte konto i jak kasa wróci, to mamy potwierdzenie, że konto jest na 100% zamknięte :) Można też zostawić na koncie 1 zł i w wypowiedzeniu zaznaczyć, że pozostałe środki na koncie mają przelać do innego banku. Jak ta złotówka wróci, to mamy drugie potwierdzenie, że konto zostało zamknięte na 100% :) Należy jednak pamiętać, że bank BZWBK życzy sobie 8 zł haraczu za przelanie naszej kasy do innego banku przy zamykaniu u nich konta. Zdzierstwo :(

      Usuń
  5. Dla kont założonych online w których bankach trzeba udać się do placówki banku w celu złożenia wzoru podpisu albo zeskanowania dowodu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dwa razy zamykałem konta w Meritum Banku otworzone przelewem, to za pierwszym razem wysłałem samo wypowiedzenie i chcieli ode mnie kserokopię dowodu osobistego wysłanego na maila. Za drugim razem dołączyłem kserokopię dowodu do wypowiedzenia i wysłałem listem.

      Usuń
  6. Przydałaby się jeszcze jedna rzecz przy zamykaniu rachunku w banku: żądanie zaprzestania przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych. Spotkałem się z dwoma wątkami w tej kwestii: cofnięcie zgody oraz sprzeciw. Nie wiem natomiast czy te dwie czynności się uzupełniają czy wykluczają. Czy autor blogu jest w stanie wyjaśnić bądź dowiedzieć się jak to jest? Zapewne przydałaby się odpowiednia formuła/zwrot prawny, który można byłoby załączyć wraz z wypowiedzeniem umowy konta i zabezpieczyć sobie spokój przez natrętnym marketingiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprzeciw jest nadrzędny. Wtedy nie tylko nie będzie mógł dzwonić dom maklerski czy ktokolwiek inny z grupy bankowej, ale także sam bank. Pod żadnym pozorem. Cofnięcie zgody często dotyczy tych innych, a samemu bankowi pozostawia możliwość dzwonienia itp.

      Usuń
    2. Prawo sprzeciwu (ze strony http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/892/j/pl/)

      Każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo ich kontroli (art. 32 ust. 1 ustawy). Wyraża się ono, między innymi, możliwością wniesienia sprzeciwu wobec ich wykorzystania w celach marketingowych lub przekazywania innemu administratorowi danych.

      Z prawa sprzeciwu można skorzystać, gdy administrator uzasadnia przetwarzanie danych spełnieniem warunków, o których mowa w art. 23 ust. 1 pkt 4 i 5 ustawy, tj wtedy, gdy: przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego lub jest niezbędne do wypełnienia jego prawnie usprawiedliwionych celów, lub osób trzecich, którym dane te przekazuje. Prawo to nie przysługuje, gdy np. podstawę przetwarzania danych stanowi zgoda, szczególny przepis prawa lub są one przetwarzane w związku z wykonaniem umowy zawartej z administratorem.

      W przypadku wniesienia sprzeciwu dalsze przetwarzanie kwestionowanych danych jest niedopuszczalne. Administrator może jednak pozostawić w zbiorze imię lub imiona i nazwisko osoby oraz numer PESEL lub adres wyłącznie w celu uniknięcia ponownego wykorzystania danych tej osoby, w celach objętych sprzeciwem (art. 32 ust. 3 ustawy).

      Usuń
  7. W końcu ktoś się sprężył. Bardzo pomocna ściąga. Dzięki wielkie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. A jak to jest z zamykaniem kart kredytowych? Mam akurat kredytówkę w T-Mobile blablabla. W panelu bankowości zamknąłem ją przez zastrzeżenie itd, niby wszystko fajnie, ale się trochę obawiam, czy na pewno takie coś wystarczy. Czy może trzeba składać wypowiedzenie umowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastrzegłeś kartę jako taką samą w sobie - plastik. Ale trzeba wypowiedzieć umowę kredytową o tą kartę.

      Usuń
  9. Chciałem dzisiaj założyć konto Prestige. Okazało się, że nie mogę bo mam tam konto od 2005 roku. Miałem tam kredyt na rok. W 2006 roku kredyt spłaciłem i konto zamknąłem wraz z ostatnią ratą. Od 2006 na koncie nie ma żadnych operacji .. a jednak… przy mnie pracownik banku sprawdził, że debet na koncie powstał w sierpniu 2014 roku w wysokości 59 groszy ale nie wiadomo skąd. Wyjaśnienie pracownika: może ktoś omyłkowo wpłacił jakąś kwotę na to konto i był zwrot (w domysle ja) ale takiej operacji nie znalazł. Do 2015 roku urosły mi odsetki w wys. 11 groszy. I teraz najlepsze.. proszę uregulować dziś te 70 gr i jutro przyjść jeszcze raz to założymy konto Prestige. Nie wpłaciłem, reklamacja w toku. Oczywiście standard to nieudana próba zeskanowania mojego dowodu, nie wyraziłem zgody więc notatka służbowa. Nie polecam Eurobanku z takim podejściem do klienta. Od dziś dla mnie to Eurobanda. Bójcie się Eurobandy po 9 latach :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam! Listownie wysłałem zamknięcie konta w bnp paribas, jednak dziś dostałem tel że muszę stawić sie w oddziale, inaczej mi nie zamkną. Jak myślicie, kłamią żeby namawiać na pozostanie, czy faktycznie coś się zmieniło? Zamykał ktoś ostatnio u nich konto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ich odpowiedź na maila, że można listem. Wysłałem ok. 2 tyg. temu i na razie nikt się nie odzywał. Loteria? ;)

      Usuń
    2. Odpowiedź z banku:

      "Szanowny Panie

      Dziękuję za przesłane zapytanie.

      W odpowiedzi na Pana pytanie miło mi poinformować, że zamknięcie
      rachunku może odbyć się w oddziale naszego Banku nasi gdzie Doradcy
      pomogą w wypełnieniu wszystkich formalności.

      Dyspozycję zamknięcia rachunku może Pan również wysłać listownie na
      adres biura centrali naszego Banku w Warszawie ul. Suwak 3, 02-676
      Warszawa.

      Dodam, że w przypadku wysyłki dyspozycji zamknięcia rachunku listownie
      powinna ona zawierać: Pana dane osobowe, numer rachunku którego dotyczy
      oraz podpis zgodny z kartą wzorów podpisów jeśli rachunek był
      założony w oddziale lub podpis zgodny z podpisem znajdującym się w
      dowodzie osobisty jeśli rachunek był założony przez internet.

      Mam nadzieję, że udało mi się odpowiedzieć na Pana pytanie w
      wyczerpujący sposób.

      Jeśli jeszcze ma Pan jakieś pytania to nasi Konsultanci są do Pana
      dyspozycji poprzez naszą Infolinię Centrum Telefoniczne. Podkreślam, że
      jest ona czynna całą dobę przez 7 dni w tygodniu pod numerem 0 801 367
      847 lub +48 22 566 93 00 dla telefonów z zagranicy.

      Na wszystkie pytania z chęcią odpowiedzą również Doradcy w Placówkach
      Banku BGŻ BNP Paribas SA. Aktualny wykaz Placówek znajduje się na
      stronie głównej Banku w zakładce "kontakt".

      W przypadku dodatkowych pytań zachęcam do ponownego kontaktu.

      Z poważaniem,
      Ilona (...)
      Bank BGŻ BNP Paribas S.A.
      Departament Contact Center
      ul. Kasprzaka 10/16, 01-211 Warszawa
      www.bnpparibas.pl
      Infolinia: 0801 367 847
      (opłata za połączenie wg cennika operatora) "

      Usuń
    3. "...podpis zgodny z podpisem znajdującym się w dowodzie osobisty jeśli rachunek był założony przez internet."
      A widział ktoś podpis w nowym dowodzie osobistym? Wychodzi więc na to, że z nowym dowodem osobistym to tylko w oddziale.

      Usuń
  11. To w Raiffeisen można zamknąć konto przez infolinię? Zamykał już ktoś w ten sposób?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu składasz dyspozycję.

      Usuń
    2. Nie takie po prostu :-) Rozmowa trwała 15 minut! Pierwszy konsultant przekierowuje do drugiego mogącego konto zamknąć. Najpierw trzeba wysłuchać jaki to wspaniały bank i cudowne konto :-) i dopiero konto jest zamykane. Natomiast aby usunąć zgody marketingowe jest się przekierowanym do kolejnego konsultanta który przekierowuje do automatu nadającego TPIN i dopiero można u kolejnego konsultanta te zgody wycofać :-D

      Usuń
  12. W przypadku zamknięcia konta - listownie, na adres banku, można pójść do placówki i po prostu zostawić tam list? Powinni przyjąć, czy trzeba przez pocztę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to raczej będzie standardowy proces zamknięcia w placówce.

      Usuń
  13. milenium zamykamy też przez www batrzo przyjnemna opcja

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam, czy bank ma prawnie obowiązek wysłania mi potwierdzenia zamknięcia konta i uregulowania wszelkich należności, jeśli poproszę o to w oświadczeniu wypowiedzenia?

    OdpowiedzUsuń
  15. Zamknąłem konto w Toyota wysyłając formularz dostępny wyżej. Po 30 dniach nadal mogę zalogować się do bankowości internetowej ale przynajmniej widzę, że obu kont już nie ma. Tylko czemu nadal mam dostęp internetowy? W wypowiedzeniu jest wyraźnie "Proszę o zamknięcie wszystkich produktów w ramach umowy wraz z zablokowaniem dostępu do bankowości internetowej." Jak jest z tym u Was?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim przypadku jak wypowiadałem umowę (na tym samym wzorze), dostęp dezaktywowano. Hm, więc albo u Ciebie jeszcze się z tym nie wyrobili, albo przeoczyli. Jeśli nic się nie zmieni w ciągu kilku dni to może zadzwoń do nich i dopytaj.

      Usuń
    2. Może głupie pytanie, ale co zrobić z tym tokenem w przypadku zamknięcia konta? Odesłać?

      Usuń
    3. W Toyota Banku możesz sobie zostawić - tak informuje infolinia. Nigdzie nie ma też informacji o konieczności jego zwrotu, a regulacje nie zawierają jakiegokolwiek zapisu który mógłby powodować koszty za pozostawienie tokena.

      Usuń
  16. Ja miałęm ostatnio taką przygodę przy zamykaniu konta w Credit Agricole. Najpierw pani w Gliwickim oddziale powiedziała, że nie ma możliwości wydania potwierdzenia zamknięcia konta. Kiedy wyraziłem zdziwienie i zacząłem mocniej drążyć temat zniecierpliwiona Pani powiedziała, że może wydać, ale kosztuje to 50zł. Kiedy się oburzyłem, zadzwoniła do innej pani (jak się okazało w tym samym pomieszczeniu :)) i powiedziała że mogę otrzymać bezpłatnie, ale muszę się zgłosić na infolinię. Tam wyślą na mój adres do korespondencji. Na infolinii konsultant poinformował mnie, że koszt to 20zł i że nie mogę tego załatwi przez infolinie tylko w oddziale. O co chodzi? Przy próbie uzyskania potwierdzenia zamknięcia konta przedstawicielka Credit Agricole najpierw przedstawiła 3 różne informacje (zmieniając zdanie co chwilę), a potem zbywając na infolinię. Po czym konsultant infolinii przedstawił 4 wersje. To jakaś masakra. Nie wiem czy to polityka Credit Agricole, czy brak wiedzy ich pracowników. Rzecz miała miejsce kilka dni temu w ich Gliwickim oddziale na Zwycięstwa 49. Byłem ich klientem przez wiele lat. A zrezygnowałem z konta, głównie dla tego, że co roku podnosili opłaty za prowadzenie konta. Krótko mówiąc odradzam bank Credit Agricole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Credit Agricole tak mają - niewiedza, zamieszanie, chaos. Jedyne co to na reklamacje są dość przychylni i rozpatrują pozytywnie w większości przypadków

      Usuń
  17. W Orange Finance tylko "starą" metodą - pismo wysłane pocztą, co jest bez sensu bo założyć konto można przez internet ale już rozwiązać tylko pisemnie - skan nie wystarczy. Ale Orange to jest Orange.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzwoniłam dzis do Deutsche Banku i kazano mi wysłać wypowiedzenie na adres w Warszawie. Może nie ma to większego znaczenia (być może mają dwa punkty przyjmowania listów i te z Krakowa również trafią tam gdzie trzeba:-) ale pomyslałam, że komuś się może przyda ta informacja :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Formy zamknięcia rachunków i szczegóły w powyższym wpisie pojawiły się w oparciu o informacje z banków. Ale wysłałem ponownie zapytanie do Deutsche Banku jak jest faktycznie. Być może coś się zmieniło. Dzięki za sygnał.

      Usuń
  19. Hm, ja też napisałam jeszcze maila, aby się upewnić czy mój list dojdzie gdzie trzeba. No i co się okazuje. Niezły BURDEL tam mają, powiedzmy sobie szczerze! Na mail odpisali mi teraz, zeby wysłać na ten adres własnie Lubicz Kraków.
    Toż to ręce opadają - na infolinii gadają jedno, na mailu co innego. I bądź teraz człowieku mądry, i myśl gdzie wysłać...
    No cóż, ja wyslę chyba jednak na ten do Krakowa i zobaczymy, czy dojdzie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W odpowiedzi dostałem info, że wypowiedzenia należy wysyłać nadal na adres krakowski.

      Usuń
    2. Ale jak zadzwonisz na infolinię, to sie dowiesz, ze do W-wy :-|
      Brawo dla banku :-)

      Usuń
  20. Zamknęłam kartę kredytową CITI HANDLOWY poprze stronę bankową. Dostałam maila z potwierdzeniem zamknięcia rachunku i z informacją, że zadłużenie musi być spłacone najpóźniej następnego dnia po zakończeniu wypowiedzenia i tu wszystko jest zrozumiałe, ale napisali również: "Jednocześnie, Bankowi należne są odsetki umowne liczone od całości zadłużenia do dnia całkowitej jego spłaty, w wysokości określonej w Tabeli Opłat i Prowizji" i tutaj nie do końca rozumiem, ponieważ nie mogę się już zalogować na konto, więc nie wiem czy na sam koniec bank dodaje jakieś odsetki czy może wylicza jakieś odsetki w skali roku, nie mam pojęcia, ponieważ to moja pierwsza karta kredytowa, a zakładałam ją w promocji z premią 200zl i w regulaminie nic nie było o odsetka jeśli będziemy spłacać wszystko na czas. Proszę o pomoc, bo na citiphone nie mogę zadzwonić, ponieważ zablokowałam, żeby nie płacić :))

    OdpowiedzUsuń
  21. witam
    proszę o pełen adres(kod pocztowy) aby wypowiedzieć Getin Online
    list (adres: Getin Noble Bank S.A., Biuro Alternatywnych Kanałów Sprzedaży, UP Warszawa 113, Przegródka pocztowa 162) UP nie przyjął przesyłki z takim adresem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To adres podawany przez infolinię - ostatnio wypowiedzenie na ten adres wysłałem w listopadzie br. List dotarł - mam potwierdzenie przez bank w poczcie wewnętrznej bankowości internetowej. Na stronie banku jest jeszcze adres: Getin Noble Bank SA, Przyokopowa 33, 01-208 Warszawa

      Usuń
    2. A można konto Getin Online zamknąć w oddziale banku który mam w swoim mieście, czy tylko listem ?

      Usuń
    3. Kiedyś pytałem w oddziale Getin Banku. Powiedzieli mi, że nie mają wglądu w konta Getin Online, ale jak przyjdę z numerem konta to przyjmą wypowiedzenie.

      Usuń
    4. Z tego co ustaliłem na infolinii konto w Getin Online do 31.04.2016r można zamknąć przez telefon u konsultanta w trybie natychmiastowym w związku ze zmianą TOiP od 1 kwietnia. Tak też zrobiłem i po 17 minutach rozmowy konto zostało zamknięte :)

      Usuń
    5. Ciekawe... bo ja kilka dni temu na pytanie o możliwe sposoby wypowiedzenia umowy i infolinię właśnie dostałem następującą odpowiedź:

      "Zamknięcie rachunku wymaga formy pisemnej z podpisem zgodnym ze złożonym wzorem w Banku, które można złożyć w dowolnej placówce Getin Banku lub wysłać listem na adres:

      Getin Noble Bank S.A.
      UP Warszawa 113
      Przegródka pocztowa 162

      W związku w powyższym nie ma możliwości wypowiedzenia umowy konta za pośrednictwem Infolinii Banku."

      Usuń
    6. Tak, jak napisał poprzednik jest właśnie w umowie, ale jak spytałem się konsultanta o zmianę TOiP od 1 kwietnia i że chce zamknąć w trybie natychmiastowym to powiedział że można przez telefon. Właśnie tak zrobiłem i po 10 min po tym zalogowałem się i już nie ma rachunku karty żadnego produktu aczkolwiek do bankowości elektronicznej można się zalogować, konsultant powiedział że parę dni i będzie zamknięte. Na pytanie czy dostanę jakieś potwierdzenie zamknięcia powiedział że tylko tu w rozmowie telefonicznej.

      Usuń
    7. Bankowość też zawsze warto zablokować. Żaden normalny bank opłaty za nią nie wprowadził ale SK Bank taką opłatę wprowadził. Jeszcze przed bankructwem.

      Usuń
    8. No i tak to wygląda dostałem odpowiedź z banku.
      "Uprzejmie informuję, że złożenie sprzeciwu w związku ze zmianami od 1 kwietnia 2016 r. skutkuje zamknięciem rachunków. Pana rachunek o numerze 92...........0002 został zamknięty 03.11.2016 r. W sytuacji jeżeli chce Pan usunąć profil w serwisie transakcyjnym, należy złożyć wypowiedzenie umowy o Bankowość Elektroniczną. W celu zamknięcia profilu, niezbędne jest przesłanie wypowiedzenia umowy o Bankowość Elektroniczną na adres korespondencyjny:

      Getin Noble Bank SA
      CON, klatka B, p.II
      ul. Przyokopowa 33
      01-208 Warszawa

      Wypowiedzenie umowy można również złożyć w oddziale Getin Banku. Adresy dostępnych placówek znajdują się na stronie: https://www.getinbank.pl/oddzialy/placowki"
      A więc list lub wizyta w banku i tak konieczna :(

      Usuń
    9. Dzięki za informacje.

      Usuń
  22. Bank Smart - można wypowiedzieć umowę też mailowo i telefonicznie - chyba...:

    Wypowiedzenie i rozwiązanie Umowy (§ 51 pkt.)
    1.
    Z zastrzeżeniem ust. 4, Klient składa oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy:
    1)w formie pisemnej na adres: FM Bank PBP S.A., ul. Domaniewska 39a, 02-672 Warszawa;
    2)za pośrednictwem Serwisu Telefonicznego COK, po zalogowaniu się z użyciem kodu TelePIN lub;
    3)pocztą elektroniczną na adres: kontakt@banksmart.pl
    2.
    Klient może wypowiedzieć Umowę w każdym czasie.

    ust.4: Złożenie przez Klienta Dyspozycji zamknięcia wszystkich Rachunków ROR jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy.

    źródło: http://www.banksmart.pl/download/regulamin-rachunkow-klienci-indywidualni.pdf

    choć jest też ust.3: "Termin wypowiedzenia Umowy rozpoczyna swój bieg od dnia doręczenia do Banku SMART pisma zawierającego oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdzę, bo mogło się coś zmienić.

      Usuń
    2. To jak, wystarczy w Banku Smart przesłać skan podpisanego wypowiedzenia umowy mailem? Bo zakłada się wszędzie konto dość łatwo, ale żeby nie robili problemu z rozwiązaniem umowy na przyszłość i nie żądali np. oświadczenia o wypowiedzeniu potwierdzonego notarialnie, bo jak zakładamy konto przelewem weryfikacyjnym z innego banku to nawet nie mają naszego wzoru podpisu a nie zawsze nawet skan dowodu chcą...

      Usuń
  23. UWAGA KLIENCI BGŻ Optima!
    Znalazłam na stronie banku taką odpowiedź na pytanie:
    "Czy po zmianie /modernizacja systemu w okresie 05-08.02.2016/ będę widzieć w systemie historię moich operacji?
    - Tak, historia dotychczasowych operacji począwszy od 1 stycznia 2015 r. będzie widoczna w bankowości elektronicznej, pełna historia tj od początku założenia rachunku będzie dostępna do końca lutego.

    Czyli w lutym '16 radzę sobie pościągać potwierdzenia starszych operacji do pdf bo kiedyś mogą się przydać, a nie będzie można tego już zrobić od 01.03.2016!

    źródło: https://www.bgzoptima.pl/pomoc/inf

    OdpowiedzUsuń
  24. W Alior Banku powiedzieli mi wczoraj, że zamknięcie konta tylko osobiście w oddziale.

    OdpowiedzUsuń
  25. A jak zamknąć konto oszczędnościowe w BGŻ Optima?

    OdpowiedzUsuń
  26. ok - przepraszam - przecież pisze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. teraz po zmianie Wnioski->Zamknięcie rachunku

      Usuń
  27. 11.02 wypowiedziałam umowę Alior Bankowi listem poleconym. Podejrzewam, że list dotarł 15-16.02. Wiem, że bank ma 30 dni na zamknięcie konta, jednak owe 30 dni tuż tuż, a bank cicho siedzi. Jak wyglądają wasze doświadczenia zamykania konta w tym banku drogą listową ? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam serdecznie,
    Drogi Mr.Złotówko proszę o odpowiedź na pytanie czy jeśli wypowiadam konto w Millennium przez bankowość internetową to jest to równoznaczne z sprzeciwem na wyrażanie zgody na przetwarzanie danych marketingowych? Napisałem taki sprzeciw poprzez email oraz z poziomu profilu bankowości internetowej i odstawiono mnie z kwitkiem albo na infolinię albo do oddziału.Mam zamiar wypowiedzieć konto z poziomu bankowości internetowej i zastanawiam się czy aby załatwić również zakaz przetwarzania danych os. muszę napisać list ? Pozdrawiam Wszystkich Bankobiorców :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We wniosku o zamknięcie nic nie dopiszesz (szkoda, bo taka opcja jest np. w Eurobanku), więc musisz sprzeciw zgłosić odrębnie.

      Usuń
    2. dzięki :) czyli rozumiem że jak napiszę i wyślę list zaraz po wypowiedzeniu w necie to muszą to bez łaski zaakceptować ? pozdrawiam :)

      Usuń
  29. Odnośnie natychmiastowego wypowiedzenia umowy ze wzgledu na zmiane warunków TOiP itd, to jest to chyba pic na wode foto montaż nie dośc że panie w oddziale patrzą na mnie jak na kosmite to pomimo że w takiej formie to złożyłem po 2 tygodniach konto nadal aktywne był to bank BPH a sami wysłali do mnie list pocztą z wytłuszczonym że mam do tego prawo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety w BPH pracownicy bardzo często bywają nieogarnięci. Doświadczyłem tego przy podpisywaniu umowy w oddziale. Później samo konto, karta, bankowości czy infolinia nie sprawiały mi problemów i z dużym żalem się żegnam. Szkoda, że moneybacku nie przedłużyli.

      Usuń
  30. Złożyłem wniosek w millennium o natychmiastowe zamknięcie konta i karty, ze względu na zmianę regulaminu. Dziś mija siódmy dzień, a konto i karta dalej wiszą w bankowości. Czy należy zainterweniować?

    OdpowiedzUsuń
  31. Link do GetinOnline jest już nieprawidłowy.

    OdpowiedzUsuń
  32. jak mozna zamknac konto w santander bank - załozona była tylko lokata

    OdpowiedzUsuń
  33. od 1 sierpnia 2016 bph wyłączy opcję zamykania konta przez telefon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krok wstecz. No ale najwyraźniej już miotła aliora robi porządki :(

      Usuń
  34. BGŻ OPTIMA
    1. Po zalogowaniu do konta należy kliknąć w zakładkę WNIOSKI
    2. Następnie należy wybrać zakłądkę ZAMKNIĘCIE RACHUNKÓW i ZAMKNIĘCIE RACHUNKU GŁÓWNEGO i CELOWEGO
    3. Należy zaznaczyć rachunek, który ma zostac zamknięty.
    4. Zaznaczyć, że rachunek powiązany jest aktywny.

    Potwierdzamy dyspozycję i gotowe!

    Okres wypowiedzenia rachunku trwa obecnie 30 dni.

    OdpowiedzUsuń
  35. Konta wq Getin i Eurobanku zamykałem bez problemu przez serwis internetowy.

    OdpowiedzUsuń
  36. Bank Smart utrudnia zamknięcie konta, jak tylko może. Wypowiedzenie wysłane pocztą każe potwierdzać telefonicznie lub w oddziale. Okres wypowiedzenia minął, a konto nadal nie zamknięte. Nawet w takiej sprawie trzeba się z nimi szarpać reklamacjami, więc nikomu nie polecam tego banku.

    OdpowiedzUsuń
  37. Konto inteligo można zamknąć też w oddziale PKO BP, sprawdzone.

    OdpowiedzUsuń
  38. Mi łajzy z BPH nie zamknęły rachunku. Chyba będę musiał znowu tuż po pracy lecieć do placówki z wywieszonym ozorem, by zdążyć przed 16:30 :/

    A przy okazji, podczas składania winosku o zamknięcie konta, babka stwierdziła, że wycofanie zgód tylko przez telefon. To chyba jakieś jaja!

    OdpowiedzUsuń