Bankobranie: najlepsze promocje bankowe: Moje zarabianie na bankach - podsumowanie maja 2020 roku

650 zł od VeloBanku600 zł od Santandera ⭐ 500 zł od: Millennium, ING, Aliora i BNP Paribas900 zł od Citi

28.06.2020

Moje zarabianie na bankach - podsumowanie maja 2020 roku

Czas na kolejny raport z zyskiwania na promocjach bankowych. I to z bardzo dobrym wynikiem, bo wyszło niespełna 400 zł.

Moje zarabianie na bankach - podsumowanie maja 2020 roku
Jak co miesiąc, już od ponad 6 i pół roku prowadzenia bloga, przedstawiam efekty swego korzystania z promocji bankowych w praktyce. Pokazuję ile zarobiłem, ile przy tym wydałem oraz co zmieniło się w mym portfelu, jeśli chodzi o posiadane karty i konta. A przy okazji przypominam o najlepszych obecnie promocjach bankowych.

Hobby bywają różne. Też mam inne niż tylko zarabianie na bankach, ale akurat to swoje zarabianie na promocjach bankowych lubię szczególnie, gdyż to hobby wyjątkowe, które nie kosztuje... a wręcz przeciwnie! Przynosi określone zyski. I to całkiem spore, zważywszy na to, że nie wymaga jakiegoś szczególnego zaangażowania, a jest efektem "przy okazji" tego, co i tak na co dzień robi większość z nas. Wszak każdy opłaca faktury, wykonuje przelewy i robi zakupy. A w związku z korzystaniem z promocji bankowych nie musiałem zmienić swych preferencji - ciągle kupuję w tym samych sklepach co wcześniej i bez zmian wybieram to, na co mam ochotę. Drogą do zysku jest jednak to, w jaki sposób dokonuję płatności, czyli odpowiednio dopasowana karta lub konto. I za tę aktywność banki przyznają nagrody gwarantowane.

200 zł za lojalność


Na początek najwyższy bonus, czyli 200 zł, które wpadło od Citibanku. To zwrot 10% od płatności kartą, będący wynikiem promocji, którą bank włączył mi na zatrzymanie, gdy złożyłem wypowiedzenie umowy o kartę kredytową. Taką promocję otrzymałem zresztą już po raz kolejny - o poprzedniej donosiłem już ponad rok temu:

Teraz w praktyce dzięki tym promocjom na zatrzymanie łącznie udało się uzyskać więcej, niż dzięki samej nagrodzie na start (bo kartę oczywiście wyrobiłem też w promocji).

Bony na zakupy 


O ile w zdecydowanej większości nagrodami jakie otrzymuję od banków są premie pieniężne, to tym razem wyjątkowo sporo wyszło nagród w postaci bonów na zakupy. Ale skoro takie nagrody dają, to też warto przyjąć 😉 Zwłaszcza gdy warunki były tak proste, jak w poniższych promocjach.

Program "Bezcenne Chwile"


W tym miesiącu wyjątkowo dużo przyniósł mi program lojalnościowy Mastercard, w którym udział biorą wybrane karty wydawane przez niektóre banki w Polsce. Tak jest m.in. Banku Pekao (gdzie konto posiada moja żona, a jej zysk z bankobrania również uwzględniam w poniższym podsumowaniu, gdyż prowadzimy wspólne gospodarstwo domowe) oraz w Alior Banku (gdzie konto posiadam już ja - założone zresztą dość niedawno ze względu na promocję z premią na start); warunki promocji Aliora dopiero spełniam i na odnotowanie tej gratyfikacji przyjdzie jeszcze czas, ale nadarzyła się dodatkowa okazja, bo promocja z punktami Bezcenne Chwile skierowana jest zarówno do nowych, jak i obecnych klientów banku. Jeśli konta w Aliorze jeszcze nie masz, to sprawdź jak zgarnąć rekordowe 350 zł za Konto Jakże Osobiste.

W obydwu przypadkach korzyść przyniosły promocje z punktami powitalnymi w liczbie 3400. A to przekłada się na możliwość wyboru nagrody np. w postaci vouchera na zakupy o wartości 50 zł. Wybraliśmy vouchery do Circle K oraz do RTV Euro AGD. A warunki do spełnienia w obydwu przypadkach były banalnie proste (w odróżnieniu od efektywności zbierania "standardowych" punktów), bo - poza rejestracją w programie - w przypadku Pekao wystarczyło jeszcze logowanie do aplikacji mobilnej, a w Aliorze 5 płatności kartą na dowolne kwoty.

Konkurs #zostańwdomu


W promocjach bankowych chodzi przede wszystkim o nagrody gwarantowane, które bank/organizator promocji wypłacić musi (po spełnieniu przez klienta warunków określonych w regulaminie promocji). Nie ma więc w tym cienia loteryjności. Aczkolwiek czasem i loterie, i konkursy się zdarzają. Ja dużego szczęścia w tego typu zabawach nie mam, ale czasem nadarzają się okazje, jak konkurs Getin Banku, który w czasach społecznej izolacji, zachęcając do pozostawania w domu, odpalił konkurs, w którym nagradzał prace plastyczne dzieci.

I tak oto ma 4-letnia córka przyłożyła się do pierwszego w swym życiu bankobrania. Rysunki zgłosiłem zarówno ja, jak i żona (bo obydwoje posiadamy konto w Getin Banku ze względu na oprocentowanie na koncie oszczędnościowym, które - do pewnego czasu - wyróżniało się na tle propozycji konkurencji). W konkursie nagrody zostały przewidziane i dla najlepszych prac, i dla najszybszych zgłoszeń. W tym drugim przypadku to bony o wartości 20 zł do wykorzystania w sklepach Decathlon - jeden z tych bonów wpłynął od razu, a o drugi trzeba było się upomnieć  -zgłosiłem reklamację, gdyż za wcześniej zgłoszoną pracę nagrody nie było, a wpadła za późniejszą, co mijało się z warunkami konkursu i dawało mi przesłankę do oczekiwania pozytywnego rozpatrzenia reklamacji. I tak też się stało, więc łącznie zyskaliśmy 40 zł (a to jak znalazł na nasze obecne potrzeby, bo częściowo obniży to koszt zakupu przyczepki rowerowej dla dwójki naszych dzieci).

Zwroty za płatności


Tym razem spory udział w zyskach z zarabiania na bankach ma też moneyback, czyli procentowo naliczany zwrot za płatności kartą. "Trochę" więcej zakupów skumulowało się bowiem w czasie (były odłożone w czasie społecznej kwarantanny w marcu i kwietniu, więc teraz przyszedł czas na ich realizację).

Na pierwszy front w tej grupie gratyfikacji bankowych idzie bonus od T-Mobile Usługi Bankowe, gdzie posiadam Konto Premium, a na nim co miesiąc wpada 25 zł, o ile wykonam płatności na łączną kwotę co najmniej 500 zł. W praktyce jest to więc odpowiednik 5-procentowego zwrotu za płatności.

22 zł zyskałem z kontem w EnveloBanku. Precyzyjniej rzecz ujmując, 2 zł to bonus od banku (za płatności podczas e-zakupów z dostawą za pośrednictwem Poczty Polskiej), a 20 zł jest wpływem na konto w tym banku, ale to efekt rabatów od Visa Oferty. Za płatność kartą Visa w Deichmannie (na kwotę min. 150 zł) przewidziano właśnie taką nagrodę.

Zwroty odnotowałem też na naszych kontach w Alior Banku (u mnie - jak wspomniałem - niedawno otwartym, a u żony założonym już dość dawno, ale utrzymywanym ze względu na wysokie, bo 3-procentowe oprocentowanie na koncie oszczędnościowym; ale niestety tej stawce przyszedł już kres, więc najpewniej niedługo podejmiemy decyzję co dalej z tym kontem zrobić). To 1-procentowy zwrot za płatności telefonem - otrzymaliśmy 5,13 oraz 11,60 zł.

Tym razem zebrało się dużo... a mogło jeszcze więcej. Ciągle czekam bowiem na bonus 150 zł za konto otwarte w mBanku. Póki co organizator promocji ma jeszcze czas na jego wypłatę (do 30.06.). Od obecnie dostępnej promocji tego banku (z premią do 140 zł i stawką 2,5% dla oszczędności) tamtą akcję różnił krótszy okres wykluczenia dla byłych posiadaczy konta w mBanku.

Wszystkie zwroty, bonusy i inne nagrody zebrane w jednym miejscu przedstawia tabela:
Gdzie?
W jaki sposób?
Ile wydałem?
Ile zyskałem?
Citibank
Promocja ze zwrotem 10%
2013 zł*
200 zł
Bezcenne Chwile
Rejestracja karty Pekao
2 zł
50 zł (bon Circle K)
Rejestracja karty Alior Banku
Transakcje ujęte niżej
50 zł (bon RTV Euro AGD)
Getin Banku
Konkurs #zostańwdomu
-
2 x 20 zł (bony Decathlon)
T-Mobile Usługi Bankowe
Zwrot na Konto Premium
507 zł
25 zł
EnveloBank
Visa Oferty
190 zł
20 zł
EnveloBonus
2 zł
Alior Bank
Zwrot za płatności telefonem
513 oraz 1160 zł
5,13 oraz 11,60 zł 
*płatności rozłożone w czasie (wykonywane w okresie od marca do maja 2020 r.)

Niżej zaś znajdziesz zrzuty ekranu dokumentujące uzyskanie gratyfikacji od banków:
Moje zarabianie na bankach - podsumowanie maja 2020 roku


Wyliczenia


Łącznie z wszystkich promocji wpadło 403,73 zł. Jednak jako ostateczny zysk przyjąć mogę 398,83‬ zł, gdyż za jedną z kart przyszło mi ponieść koszt (4,90 zł jako opłatę miesięczną). Pozostałe posiadane konta i karty nie kosztowały mnie ani grosza (gdyż albo są bez warunków darmowe, albo z opłat zwalnia spełnienie wytycznych, które realizuję na potrzeby promocji).

Uzyskaną w ten sposób kwotę tradycyjnie odnoszę do oszczędzania na kontach oszczędnościowych. I tak, by zyskać taką samą kwotę z odsetek, musiałbym przez cały miesiąc utrzymywać na najlepiej oprocentowanych kontach oszczędnościowych aż 385 277,70 zł (jest to więc kwota ogromna, ale takiemu obliczeniu i porównaniu - które stosuję od początku istnienia bloga - "sprzyja" obecnie to, że oprocentowanie dla oszczędzających, niestety, poleciało ostro w dół).

Po(rachunki) - czyli co zmieniło się w moim portfelu


O ile w zeszłym miesiącu donosiłem o bardzo dużej liczbie nowych umów z bankami, to czerwiec pod tym względem minął bardzo spokojnie. Nie zawarłem jakiejkolwiek umowy, jak i nie zamknąłem żadnego z posiadanych produktów.

Z historii bankobrania - porównanie z latami poprzednimi


Tyle lat korzystania z promocji bankowych i tyle comiesięcznych raportów z zarabiania na bankach to już sporo materiału porównawczego. Jako ciekawostkę podaję więc me wyniki z analogicznego miesiąca w latach poprzednich:

Na czym zarabiać teraz? Promocje bankowe godne uwagi


Obecnie najpopularniejszymi okazjami do bankobrania są:

Promocje bankowe. Jak je zrozumieć i jak trzymać rękę na pulsie? 


Przewodnik "Jak zyskiwać dzięki bankom?" Jeżeli chcesz śledzić promocje bankowe, skorzystaj z niezawodnego źródła. Zapisz się na bezpłatny newsletter dla Czytelników bloga. To zero spamu, a jedynie powiadomienia o nowych wpisach, które wysyłam do 2 razy w tygodniu. Zapisując się na newsletter, otrzymasz powitalny prezent w postaci przewodnika "Jak zyskiwać dzięki bankom?", który zawiera sporą dawkę objaśnień, wskazówek i  podpowiedzi oraz przedstawia triki ułatwiające zarabianie na promocjach bankowych. Wszystko to w przystępnej formie, napisane prostym, zrozumiałym językiem. Zapis na newsletter zajmie Ci chwilę (podobnie jak rezygnacja z subskrypcji, jeśli kiedyś tak postanowisz):

40 komentarzy:

  1. U mnie najlepszy miesiąc dotychczas. 400 zł od Citibanku, 200 zł od Millennium, 150 zł od BNP Paribas, 25 zł od TMobile i 100 zł od Pekao. Łącznie 875 zł. Dzięki za wszelkie porady!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny wynik! Życzę podobnych w kolejnych miesiącach :)

      Usuń
  2. Gratulacje.
    U mnie poniżej zdecydowanie 300,00 zł (TM, BMill, BChwile). Jednak mogło być zdecydowanie niżej. Teraz chyba Citi promocję ze zwrotem 10% ustawił na 100,00 zł (?)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kwietniu składałem wypowiedzenie i dokładnie tyle zaproponowali, chyba do realizacji przez 3 miesiące

      Usuń
    2. Tak, Citibank zaproponował mi w czerwcu max 10% od wydanego 1000 zł w ciągu 3 m-cy. To już trzecia propozycja. 2x100 zł już zostało mi wypłacone.

      Usuń
    3. Wyniku gratuluję i ja. Co do maksymalnego zwrotu od Citi to jest to kwestia zmienna - różne propozycje się pojawiają (do 100 lub do 200 zł).

      Usuń
  3. Poprzednio jak rezygnowałem z Citi to proponowali 10% przy wydaniu 1000zl a potem jak się nie zgodziłem to proponowali 10% przy 2000zl czyli 200zl.
    Moje bankobranie w tym miesiącu (wraz z zona):
    2x bony z citi- 800zl, mbank 350zl wpadnie do końca miesiąca, ING 200 zl za. Czyli całkiem sporo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo, sporo, rewelacyjny wynik! Życzę dalszego owocnego korzystania z promocji.

      Usuń
  4. u mnie też fajny miesiąć, w sumie 620 zł
    45 Millennium
    30 Moje Usługi
    525 mBank
    20 ING
    Ale dalej , jak nie będzie fajnych promocji, to kiepsko :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co to za promocja w mBanku pozwalająca pozwalc aż tyle ?

      Usuń
    2. w jakiej promocji można zgarnąć aż 525 zł od Mbanku ?

      Usuń
    3. Bardzo ładny wynik. Oby dalej fajnych promocji nie brakowało!

      Usuń
  5. W czerwcu u mnie 436,88zł, ale trzeba odjąć jakieś kuriozalne ubezpieczenie z CA - 16,-zł na koncie żony (sprawa wyjaśniana) i nieszczęsne 23,-zł za tidal w playu, które odejmuję od sumarycznego zysku - czyli 397,88zł.

    Czekam też na wynik reklamacji w ING, gdzie założyłem cel oszczędnościowy i do tej pory nie mam tej stówki.

    Dzięki Mr.Złotówa za świetną robotę :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super wynik. Z tym ubezpieczeniem to zaskakujące (bo nie jest ono obowiązkowe), więc nadzieja, że uda się to wyjaśnić.

      Dzięki za miłe słowa. Pozdrawiam również!

      Usuń
  6. Gratuluję świetnego wyniku :) Mam pytanie o Bezcenne Chwile, zarejestrowal się około miesiąc temu, spełniłam warunki, zaakceptowalam zgody marketingowe. Nie dostałam jednak punktów powitalnych, co zgłosiłam na infolinii MasterCard, gdzie uznano moją reklamacje i poinformowano, że dostanę meila z potwierdzeniem przyznania punktów. Jednak od tej chwili minęło duO czasu, myślę, że ponad 2 tygodnie i nic nie dostałam. Co Pan sądzi Mr Złotówa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam identyczną sytuację, reklamacja złożona i cisza..

      Usuń
    2. Na pewno warto się upomnieć ponownie. Zwłaszcza, że zgłoszenie rozpatrzone zostało pozytywnie, więc to tylko kwestia uściślenia w jakim czasie punkty się pojawią (nie wiem o który bank chodzi, ale regulaminy promocji najczęściej wskazują okres w jakim to powinno nastąpić).

      Usuń
  7. Mr Złotówa, "...promocja z punktami Bezcenne Chwile skierowana jest zarówno do nowych, jak i obecnych klientów Aliora..." - rozumiem, że chodzi o obecnych klientów, którzy jeszcze nie korzystali z promocji punktów na start?

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie wpadła stówka od ING za odkładanie na cel (banalnie prosta i fajna promocja), czekam na przelew 150 złotych od mBanku, a dziś dostałem od Banku Millennium ofertę na zatrzymanie (karta Millennium Impresja - 3% zwrot od każdej transakcji przez 3 miesiące do kwoty 760 złotych). To lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Adam2239, też mam Impresję i zgarnąłem już 200 za nią. Pocieszające jest, że można dostać 3% na zatrzymanie, mam tylko pytanie, w jaki sposób ją wypowiadałeś? Ma to jakieś znaczenie?

      Usuń
    2. Mnie nic nie zaproponowali na zatrzymanie. Co trzeba powiedzieć?

      Usuń
  9. 100 zł ING
    200+150 z mBank (jutro?)
    2 x 300 Santander (po reklamacji)
    200 GNB
    2 x 15 Visa Oferty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj zapewne wpadło 150 zł od mBanku (jest na koncie żony, która wzięła udział, a i Czytelnicy donoszą). Zatem sumarycznie wychodzi świetny wynik! Gratuluję!

      Usuń
    2. Premię 150 zeta za promocję mBanku eBroker przelał na konto żony w Santander - komedia pomyłek :)

      Usuń
  10. A co sie robi potem z takimi kontami? po wykorzystaniu tych promocji? bo przecież w końcu człowiekowi sie zrobi kilkanaście -kilkadziesiąt kont....?

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie praktycznie 4 osoby więc wynik naprawdę niezły

    Pekao (konto, polecanie, Bezcenne Chwile) - 500zł
    BNP - 3x250 - 750zł
    Credit Agricole - 3x200zł - 600 zł
    Millenium - 2x200zł - 400 zł
    mBank (polecanie i konta) - 800 zł
    ING - 260 zł
    Inne - 250 zł

    Razem ponad 3500 zł, niezła kumulacja w czerwcu się zrobiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długa lista, niesamowita kumulacja i rewelacyjny wynik! Brawo Wy! :)

      Usuń
    2. Razem ze wszystkimi promocjami 6.5 tysiąca wychodzi, cała rodzinka zaczęła bankobranie. Dziadek nawet dał się namówić na jedno w pekao na selfie :)

      Usuń
  12. Jak odebrać voucher do circle k? jak przeglądam nagrody do odbioru typ mi się nie wyświetla taki voucher? ktoś ma też taki problem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W katalogu programu Bezcenne Chwile różnie bywa z nagrodami. Wyczerpują się, ale z czasem są uzupełniane.

      Usuń
  13. Pytanie dotyczy Millenium : czy teraz będzie trzeba przesuwać środki (obecna edycja promocji jest do 04.07.2020) żeby w następnej-hipotetycznej-edycji załapać się na całe 1% ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wycofywanie środków jest teraz nieprzewidywalne, więc promocja straciła na atrakcyjności nie tylko ze względu na wysokość oprocentowania, ale i na to, że nie wiadomo kiedy wypłacić.

      Bo o ile przez 20 edycji dniem badania salda był dzień poprzedzający start danej edycji, to kolejne odsłony przyniosły spore zmiany.

      21. edycja, dostępna od 26.04., dzień badania salda miała wyznaczony na 18.04.
      22. edycja, dostępna od 1.06. ma ten termin wyznaczony na 16.05. (czyli z jeszcze większym wyprzedzeniem).

      Usuń
  14. Mój rekord, przy wielu karencjach - 1165zł, czekam jeszcze na 40 z Visy, ale z nimi zawsze jest problem i pewnie będzie w lipcu po upomnieniu się. Dzięki Mr.Złotówa za bloga, wakacje w tym roku sponsoruja banki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie też elegancko, równe 400 zł w tym miesiącu:
    200 - Millenium
    100 - ING
    100 - BNP Paribas,

    Dzięki za wszystkie porady!

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie w czerwcu dobry wynik:
    * 25 zł zwrot za zakupy TMUB
    * 16,67 zł zwrot za zakupy CA
    * 50 zł program poleceń CA
    * 144 zł - premia NestBank
    * 150 zł - premia MBank

    Razem 385,67 zł

    OdpowiedzUsuń
  17. I jeszcze dwie nagrody rzeczowe z programu Mam Bonus :)

    OdpowiedzUsuń
  18. A i u mnie wcale nieźle: 50zl z Santandera za polecenie
    200zl i 150zl córka z mBanku
    200zl za konto Biznes w Millenium /nie dali trzeciej setki choc obiecali dodatkową kwotę,bo przelewu do ZUS nie zrobiłam z powodu pandemii/
    A już myślałam że to konieczność korzysci😉

    OdpowiedzUsuń

Aktualnie najpopularniejsza promocja:

Rekordowe 500 zł premii za konto w ING Banku Śląskim

Aż tyle do wzięcia za konto osobiste w ING jeszcze nigdy nie było. Do wzięcia czeka gwarantowana premia pieniężna 500 zł. Względem poprzedni...