Bankobranie: najlepsze promocje bankowe: Moje zarabianie na bankach - podsumowanie maja 2018 roku

650 zł od VeloBanku600 zł od Santandera ⭐ 500 zł od: Millennium, ING, Aliora i BNP Paribas900 zł od Citi

24.06.2018

Moje zarabianie na bankach - podsumowanie maja 2018 roku

Nadszedł czas zaraportować, ile zarobiłem na promocjach bankowych w ostatnim miesiącu.

Raport z bankobrania Mr. Złotówy
To był kolejny intensywny miesiąc. Na blogu wpis za wpisem, bo promocja goni promocję. Ale po wpisach prześwietlających oferty bankowe (a więc bardziej teoretycznych), czas na to co najlepsze, czyli podliczenie, ile faktycznie dało się zarobić.

Na początek zestawienia idzie bank, w którym zarobiliśmy najwięcej (w tym przypadku piszę w liczbie mnogiej, bo konto tu posiadam zarówno ja, jak i żona). To BGŻ BNP Paribas. Na jednym z kont wpłynął zwrot miesięczny, a na drugim z okresu trzech miesięcy (bo takie, dość rzadko spotykane zasady obowiązywały akurat w przypadku tej promocji). Łącznie zebrało się z tego tytułu 73,22 zł.

Uwzględnić muszę też jeszcze bonus z BGŻ Optima (czyli internetowego oddziału wyżej wymienionego banku), który wpadł już w zeszłym miesiącu, ale - przyznaję się - umknął mi i nie uwzględniłem w poprzednim raporcie. Za założenie lokaty (oprócz odsetek) wpadło dodatkowe 50 zł.

Jako klient BZ WBK otrzymałem pierwszy z sześciu bonusów za zapewnienie wpływów wynagrodzenia na konto w tym banku. Dzięki promocji 50 zł pojawiło się na mym koncie. Świetna sprawa - takie akcje lubię, gdy bankobranie w praktyce robi się samo 😉 Bo wystarcza sam wpływ.

Kolejne źródła zysków to konta ze zwrotem za płatności kartą i/lub BLIKiem. Z tego tytułu wpadło 30 zł w Getin Banku (to moneyback w wysokości 5%, który bank wypłaca przez 6 miesięcy dzięki założeniu konta w obecnie już niedostępnej promocji; obecnie konto można założyć w promocji z bonusem 100 zł na start). Najwyższy zwrot (10%) przysługujący za płatności kartą na poczcie dzięki kontu w Banku Pocztowym przyniósł mi 30 zł. W T-Mobile Usługi Bankowe tradycyjnie już pojawił się bonus 25 zł przysługujący osobom, które na Koncie Premium wykonają transakcje na sumę min. 500 zł. Z kolei z Eurobanku, gdzie 5-procentowy zwrot jest ograniczony wyłącznie do płatności w wybranych miejscach (w mym przypadku to były głównie punkty gastronomiczne) doszło jeszcze 4,55 zł.

Wszystkie gratyfikacje wypłacone mi przez banki, a zebrane w jednym miejscu to:

Gdzie?
W jaki sposób?
Ile wydałem?
Ile zyskałem?
BGŻ BNP Paribas
Zwrot za płatności kartą (2%) – wypłacany miesięcznie
1250 zł
25 zł
Zwrot za płatności kartą (2%) – wypłacany co 3 miesiące
2411 zł*
48,22 zł
BGŻ Optima
Bonus za założenie lokaty
-
50 zł
BZ WBK
Bonus za wpływ wynagrodzenia
8 zł**
50 zł
Getin Bank
Zwrot za płatności kartą (5%)
600 zł
30 zł
Bank Pocztowy
Zwrot za płatności kartą (10% na poczcie i 5% w aptekach)
300 zł
30 zł
T-Mobile Usługi Bankowe
Zwrot za płatności kartą (5%)
500 zł
25 zł
Eurobank
Zwrot za płatności kartą (5%) w wybranych miejscach
91 zł
4,55 zł
*płatności wykonywane w okresie luty-kwiecień
** - płatności na potrzeby uniknięcia opłaty za konto

A wpływy na konta wyglądały następująco:

Moje zarabianie na bankach - podsumowanie miesiąca

Wyliczenia


Łącznie dzięki wszystkim promocjom wpadło 262,77 zł. Jeśli chodzi o posiadane konta i karty to żadne z nich nie niosło za sobą kosztów (są one bezpłatne lub spełnienie warunków promocji jednocześnie pokrywa się ze spełnieniem warunków zwalniających z opłaty). Uwzględnić muszę jednak koszt w wysokości 3,40 zł, który poniosłem przy okazji wykonania płatności kartą na poczcie (3,40 zł). Na czysto zyskałem zatem 259,37 zł.

Gdybym tyle samo co z bankobrania chciał uzyskać z odsetek, to na cały miesiąc, na najlepiej oprocentowanych kontach oszczędnościowych musiałbym ulokować kwotę 129 862,91 zł.

Z historii bankobrania - porównanie z latami poprzednimi


Na promocjach bankowych zarabiam już od wielu lat, a od ponad 4 lat prowadzę blog Bankobranie, dzięki czemu w comiesięcznych raportach mam udokumentowane zyski z analogicznych miesięcy w latach poprzednich. I tak wpadło mi:

Widać, że maj przynosi spory rozstrzał kwot. Jeśli jednak policzyć średnią miesięczną ze wszystkich lat to wychodzi 400 zł.

(Po)rachunki - czyli co zmieniło się w moim portfelu 


W ostatnim czasie kartę kredytową Citibanku wyrobiła moja żona (ja swoją kartę wyrobioną w innej promocji ciągle jeszcze posiadam). Zrobiła to zresztą już ponownie, bo dzięki temu że upłynął okres wykluczenia dla byłych klientów (poprzednią kartę zamknęła w lutym 2015 roku), mogła załapać się na obecnie dostępną promocję. Pierwotnie w grę wchodziła akcja z bonami do Biedronki o łącznej wartości 500 zł, ale w międzyczasie pojawiła się alternatywna promocja. I wybór padł na akcję, w której do wzięcia są premie pieniężne na sumę 400 zł. Jaka była przyczyna rezygnacji z większego zysku (o 100 zł)? Warunki do spełnienia. W promocji z Biedronką wydawać trzeba kartą po min. 1 000 zł przez 10 kolejnych miesięcy. A tam gdzie są premie pieniężne, wystarczy wykonać 5 płatności (na dowolne kwoty), by dostać 300 zł. Kolejna stówka (już dla chętnych) jest za wydanie 2 000 zł (bank daje minimum 2 miesiące na spełnienie tego warunku).

Konto w Eurobanku posiadam już od czasów innej promocji, ale właścicielką takowego postanowiła zostać też ma żona. Zachętą była premia 100 zł dostępna w niedawno zakończonej promocji, ale nie tylko. Konto daje zwrot za płatności (5%) w miejscach związanych z turystyką, jak i gastronomią. Na co dzień w takich miejscach nie wydajemy wiele, ale akurat lipiec zapowiada się miesiącem większych wydatków (w planach jest wyprawienie chrzcin dla syna i późniejszy wyjazd na wakacje, więc jest nadzieja na zgarnięcie całych pul miesięcznie przysługującego zwrotu na obydwu kontach).

Zawsze wychodzi jakoś tak, że utrzymuję pewną równowagę między produktami otwieranymi i zamykanymi w bankach, więc w ostatnim czasie też niektóre umowy wypowiedziałem. Do zamknięcia poszło konto w ING Banku Śląskim, a także konto oszczędnościowe w BGŻ Optima.

Promocje last minute


Jako że koniec miesiąca już coraz bliższy, to przypominam o promocjach z gwarantowanymi nagrodami, które niebawem przestaną być dostępne:

Z innych najpopularniejszych promocji przypomnę o pakiecie nagród o wartości 300, a nawet 400 zł za darmowe konto w BGŻ BNP Paribas. A są to premie pieniężne na sumę 150 zł  + bony 150 zł do sklepów Biedronka, Decathlon lub H&M + (dla osób posiadających urządzenia marki Apple) bony Allegro o łącznej wartości 100 zł. W przypadku aż 10 różnych promocji Citibanku polecam wpis pomagający w optymalnym wyborze propozycji, które dadzą Ci zarobić nawet 900 zł.

Przewodnik "Jak zyskiwać dzięki bankom?"

27 komentarzy:

  1. Kiedy wpłyneło Ci pierwsze wynagrodzenie na konto w BZ WBK że już otrzymałeś 50zł z tytułu promocji ?
    Pierwsza wypłata wpłynęła mi na konto miesiąc temu, za czerwiec wpłynie mi jutro ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcówce kwietnia, a bonus wpłynął 30.05. (czyli po poprzednim podsumowaniu). Za majowe wynagrodzenie na bonus ciągle czekam (bank ma czas do końca czerwca).

      Usuń
    2. Panie adminie Mr. Złotówa. Mam pytanie w związku z wynagrodzeniem: czy sam pan przenosił dyspozycję przez bzwbk24 czy za pośrednictwem banku? Pytam, bo czytam że bank robi problemy tym którzy zrobili to za pomocą zlecenia usługi w bz24 i samodzielnego dostarczenia dyspozycji do pracodawcy.

      Usuń
    3. Składałem dyspozycję przez BZWBK24 i bank wysyłał wniosek listem poleconym.

      Usuń
    4. Dziękuję za odpowiedź .

      Usuń
  2. Jak pierwszy raz przeczytałem wywiad ze Złotówą w naTemat to za bardzo nie wierzyłem. Obserwowałem jednak i w końcu się przekonałem. No i teraz pierwszy raz prześcignąłem mistrza Złotówę bo u mnie zysk 430 zł ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że na wywiad trafiłeś, uwierzyłeś i korzystasz :) Ale jakim ja tam mistrzem?! ;) Życzę dalszego, owocnego bankobrania.

      Usuń
    2. gdzie ten wywiad?

      Usuń
    3. Złotówa, to jakiś bardzo stary artykuł, bo cytowane przez Ciebie konto "Lubię to" i BPH to już na szczęście zamierzchła historia :)

      Usuń
    4. Ponadto cytowane przez Złotówę opłaty za wypłaty kartą Handlowego też już znieśli :)

      Usuń
  3. Fajne podsumowanie o utrzymywaniu równowagi:) ja mam jakoś podobnie. Jak tylko otworzę nowe konto/kredytówkę to staram się jakieś zbędne konto zamknąć.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja w tym msc będę miała tylko 160 zł"
    60 z Getin - 2 x 30 zł za 5% zwrot
    100 z City za otwarcie konta, ale jeszcze nie ma bo do 30.06

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Tylko" lub jednak aż. Wielu klientów za konta płaci. Ważne więc, że jesteś na plusie :)

      Usuń
  5. Na tym koncie t-mobile można korzystać z cashbacku tak długo jak ma się kartę kredytową ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Bez karty kred. 6 mies. Z kartą do odwołania.

      Usuń
  6. U mnie Citi 300 za kk i 50 zł z RORem, BZ WBK 2 x 50 zł, Millenium 80 zł, TMobile 25 z i Paribas 25 zł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A i zapomniałem o karnecie OK System.

      Usuń
    2. Gratuluję wyniku! I wielu tak samo dobrych, a może i jeszcze lepszych miesięcy życzę :)

      Usuń
  7. Bdw jak zdobyć karnet ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do OK System? Nie ma już tej promocji.

      Usuń
  8. Mi Pani powiedziała że nie posiadam "karty dopasowanej" dlatego nie spełniam warunków promocji do wypłaty premii za wynagrodzenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyrób Dopasowaną i złóż reklamację.

      Usuń
    2. Regulamin tej promo wyraźnie mówi:
      3.1. Uczestnikiem promocji może być pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która od 01.01.2018 r. nie otrzymuje wynagrodzenia na dowolne konto osobiste w złotych polskich prowadzone w banku oraz w okresie przystąpienia do promocji:
      a) Jest posiadaczem lub współposiadaczem Konta Jakie Chcę i posiadaczem karty Dopasowanej lub Konta VIP i karty Visa VIP albo,
      b) Zamieni obecny rachunek i kartę debetową na Konto Jakie Chcę i kartę Dopasowaną lub Konto VIP i kartę Visa VIP, jeżeli jest posiadaczem lub współposiadaczem innego rodzaju rachunku i karty albo,
      c) nie posiada w banku dowolnego konta w złotych polskich i otworzy Konto Jakie Chcę z kartą Dopasowaną lub Konto VIP z kartą Visa VIP.
      d) Podpisze umowę o usługi bankowości elektronicznej BZWBK24, jeżeli takich usług do tej pory nie miał.

      Usuń
  9. Ja bym rzekł, że nawet z regulaminu wynika obowiązek posiadania karty dopasowanej. Trzeba dokładnie czytać regulaminy owieczko:)

    OdpowiedzUsuń
  10. WBK leci w kulki. W promocji 150zł w gotówce wszytskie warunki spełnione a premii brak. Poszła reklamacja. Wrrr A.

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie w czerwcu 50,12zł zwrot za płatności mBank, 50zł za wynagrodzenie WBK

    OdpowiedzUsuń

Aktualnie najpopularniejsza promocja:

Rekordowe 500 zł premii za konto w ING Banku Śląskim

Aż tyle do wzięcia za konto osobiste w ING jeszcze nigdy nie było. Do wzięcia czeka gwarantowana premia pieniężna 500 zł. Względem poprzedni...