Bankobranie: najlepsze promocje bankowe: Moje zarabianie na bankach - podsumowanie czerwca 2018 roku

650 zł od VeloBanku600 zł od Santandera ⭐ 500 zł od: Millennium, ING, Aliora i BNP Paribas900 zł od Citi

29.07.2018

Moje zarabianie na bankach - podsumowanie czerwca 2018 roku

Koniec lipca coraz bliższy, więc czas na raport z mego bankobrania, jak zawsze w ostatnią niedzielę miesiąca.

Raport Mr. Złotówy z zarabiania na bankach
Te podsumowania lubię. A zwłaszcza wtedy, gdy tak jak teraz, suma gratyfikacji jest całkiem duża. Piszę tradycyjnie ile zarobiłem, w jaki sposób oraz ile przy tym wydałem. Relacjonuję również zmiany jakie zachodzą w mym portfelu jeśli chodzi o posiadane konta i karty (przy tym opisuję też pewne perturbacje, które przechodzę w jednym z banków).

Na początek jednak o zarobkach. Na pierwszy ogień idzie BGŻ BNP Paribas. Tu wpadły zwroty za płatności kartą (w wysokości 25 zł) dzięki 2-procentowemu zwrotowi, który jest naliczany uczestnikom jednej z już zakończonych promocji. Ale szczególną okazją objawiła się akcja promująca płatności Apple Pay. Bank rozdaje bony Allegro o łącznej wartości 100 zł za zaledwie 8 transakcji zbliżeniowych wykonanych urządzeniem marki Apple. I w naszym przypadku (bo konto w tym banku posiadam i ja, i żona) przyszedł czas na pierwsze 2 bony (po 50 zł każdy). Zdobyte dzięki temu samemu telefonowi, bo żona posiada iPhone'a, a ja pozostaję wierny telefonowi z Androidem (dzięki dywersyfikacji możemy brać udział także w promocjach Google Pay, które ostatnio niestety są już rzadsze). Ale z tego banku to nie wszystko. Zyski odnotowałem też w ramach programu Mam Bonus, dostępnego dla użytkowników karty kredytowej z logo BGŻ BNP Paribas (wyrobiłem ją w jednej z poprzednich promocji, w której przewidziano nagrody z tego tytułu, tak jak i jest teraz, gdzie do wzięcia czekają karty podarunkowe BP o wartości 200 zł). Zebrane dotąd punkty (powitalne, za transakcje, urodzinowe itp.) pozwoliły mi odebrać bon o wartości 50 zł.

Bardzo dużo, choć przy minimalnym nakładzie sił, dał mi i żonie zarobić Bank Zachodni WBK, w którym mamy konta. Na obydwa na potrzeby promocji (która dostępna jest zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów) zaczęło wpływać wynagrodzenie. I za to bank wypłaca bonus w wysokości 50 zł (przez 6 kolejnych miesięcy!). I w bieżącym podsumowaniu bonus ten uwzględniam dwukrotnie, gdyż w zeszłym miesiącu na konto wpadł on już po publikacji raportu, a za to w tym miesiącu pojawił się bardzo szybko (choć bank na jego wypłatę daje sobie czas do końca miesiąca). Tym, którzy konta w BZ WBK nie mają, przypomnę, że obecnie można z nim zarobić do 450 zł.

Z kontem w ING Banku Śląskim, założonym kilka miesięcy temu, zyskałem 140 zł. To premie za płatności kartą, BLIKiem oraz wpływy (przypomnę, że na podobną promocję, dodatkowo wzbogaconą jeszcze o bonusy pieniężne za płatności mobilne, załapać się można do końca miesiąca).

Kolejne 3 konta przyniosły mi moneyback, czyli procentowo naliczany zwrot za płatności kartą (i/lub BLIKiem). W Getin Banku, gdzie zwrot ten wynosi 5% wpadła maksymalna miesięczna kwota zwrotu, a więc 30 zł. Również 30 zł wpadło na koncie w Banku Pocztowym, gdzie zwrot za płatności kartą na poczcie wynosi 10%. A właściwie to wynosił, bo bank zadecydował o jego obniżeniu do 5%.
Z kolei w przypadku T-Mobile Usługi Bankowe zwrot jest tradycyjnie w wysokości 25 zł - bo tyle właśnie wpływa, jeśli w miesiącu wykonam transakcje na min. 500 zł. Ta promocja niezmiennie jest w banku dostępna, a oszczędzającym przypomnę jeszcze, że zyskać można też 3% w skali roku do 50 000 zł na koncie oszczędnościowym (szczegóły dot. tej propozycji oraz moneybacku znajdziesz tutaj).

A na koniec bonus od mBanku. To również efekt promocji związanej z wprowadzeniem płatności ApplePay (tak jak w BGŻ BNP Paribas). Tutaj za 2 transakcje wykonane w ten sposób bank wypłacił mi 20 zł.

W pigułce (a właściwie w tabelce 😉) wszystkie bonusy, premie i zwroty od banków:

Gdzie?
W jaki sposób?
Ile wydałem?
Ile zyskałem?
BGŻ BNP Paribas
Zwrot za płatności kartą (2%) – wypłacany miesięcznie
1250 zł
25 zł
Promocja "Kupuj z Apple Pay"
6 zł
2 x 50 zł
Nagroda w programie „Mam Bonus”
-*
50 zł
ING Bank Śląski
Premie za otwarcie konta
1 250 zł*
140 zł
BZ WBK
Bonus za wpływ wynagrodzenia
15 zł**
4 x 50 zł
Getin Bank
Zwrot za płatności kartą i/lub BLIKiem (5%)
600 zł
30 zł
Bank Pocztowy
Zwrot za płatności kartą (10% na poczcie i 5% w aptekach)
300 zł
30 zł
T-Mobile Usługi Bankowe
Zwrot za płatności kartą
500 zł
25 zł
mBank
Promocja "20 zł za szybkie płatności Apple Pay"
10 zł
20 zł
* - suma płatności wykonywanych w przeciągu kilku miesięcy
** - płatności na potrzeby uniknięcia opłaty za kartę

A poniżej udokumentowanie wpływów i nagród przekazanych przez banki:
Raport z zarobków Mr. Złotówy

Wyliczenia


Zarabianie na promocjach bankowych przyniosło mi łącznie 620 zł. Odjąć od tego muszę koszt poniesiony na poczcie przy zlecaniu przelewu (3,40 zł), a także opłacenie faktury za gaz w eBOK (0,50 zł w przypadku płatności kartą). Reszta transakcji nie generowała za sobą kosztów. Nic nie płaciłem też za posiadane konta i karty kredytowe. Bo albo są one darmowe, albo z opłat zwalnia spełnienie określonych warunków, które najczęściej pokrywają się z warunkami promocji.

Zysk na czysto wyniósł więc 616,10 zł. Zysk z bankobrania tradycyjnie porównuję do odsetek, jakie uzyskałbym na najwyżej oprocentowanych kontach oszczędnościowych. I aby zyskać tyle samo, musiałbym na cały miesiąc ulokować kwotę aż 296 865 zł. A tymczasem bez niej, zyskuję tyle samo 🙂 W większości ciągle dzięki standardowym aktywnościom, które wykonuje większość z nas - robiąc zakupy, wykonując przelewy i zapewniając wpływ wynagrodzenia na konto. Mogłoby się to wszystko odbywać z jednym bankiem i jednym kontem... ale wtedy bez większości opisanych zysków. A dobierając odpowiednie konta i karty można sporo zarobić.

Z historii bankobrania - porównanie z latami poprzednimi


Blog prowadzę już 4 i pół roku. Co miesiąc publikuję na nim raporty takie jak ten. Jest więc sporo możliwości porównań jak me zarabianie na bankach wyglądało w przeszłości. I tak w analogicznych miesiącach zyskiwałem:

Jak widać to dobry miesiąc na bankobranie. Zawsze bowiem wychodziło więcej, niż średnia miesięczna, która wynosi nieco ponad 400 zł (na podstawie podsumowania, które pojawiło się na 4. rocznicę bloga).

(Po)rachunki - czyli co zmieniło się w moim portfelu


W ostatnich miesiącach promocji jest całe mnóstwo, więc i nie z jednej skorzystałem. Ostatnie tygodnie skusiły do założenia lokaty w BGŻ Optima (promocja zakończyła się bardzo szybko, bo po kilkudziesięciu godzinach dostępności), gdzie oprócz odsetek (3,5% w skali roku) wpaść ma także bonus pieniężny 50 zł.

Pod koniec zeszłego miesiąca, gdy ING Bank Śląski udostępniał jeszcze promocję z premią 300 zł, zdecydowałem się na wyrobienie karty kredytowej. Dobrze trafiłem, bo później pojawiła się kolejna promocja, w której bank przygotował bonus 200 zł za wyrobienie karty dodatkowej (wyrobiłem ją dla żony). Na odnotowanie bonusów z tych promocji przyjdzie jeszcze czas.

Wyrobiłem sobie też kartę kredytową w mBank, gdzie do wzięcia były (piszę w czasie przeszłym, bo promocja już jest niedostępna) bony o wartości 200 zł do wykorzystania w na zakupy w sklepach Decathlon lub Douglas. I w tej promocji pojawiły się schody. Na stronie promocji za pośrednictwem której należało złożyć wniosek, wybrać można było opcję w stylu jestem/nie jestem klientem banku. Jako że posiadam tam konto, wybrałem pierwszą opcję. Na etapie składania wniosku nigdzie nie pojawiła się opcja wyboru nagrody (choć łudziłem się do końca, że gdzieś w końcu będzie). Po decyzji o przyznaniu karty, ale jeszcze przed zawarciem umowy, niezwłocznie zgłosiłem reklamację. Na odpowiedź czekałem, czekałem i czekałem, ale jako, że bank ma 30 dni na odpowiedź, a mu się nie spieszyło, to musiałem zaryzykować. Zawarłem umowę, by wyrobić się z płatnościami (do końca lipca wydać trzeba 1 000 zł). A na odpowiedź jeszcze czekam...

Promocje the best


W okresie wakacyjnym banki jakby nieco pofolgowały i z mniejszą intensywnością serwują promocje... ale i tak dobrych okazji do bankobrania nie brakuje.

W powyższym wpisie już kilka promocji przywołałem. Dodam jeszcze te, które są godne szczególnej uwagi:


Jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi promocjami bankowymi, zapisz się na bezpłatny newsletter dla Czytelników bloga. To zero spamu, a jedynie powiadomienia o nowościach na blogu (wysyłam je do dwóch razy w tygodniu). Zapis na newsletter zajmuje chwilę, podobnie jak rezygnacja z niego (jeśli kiedyś tak - z jakiejkolwiek przyczyny - postanowisz). Zapisując się na newsletter otrzymasz obszerny przewodnik "Jak zyskiwać dzięki bankom?", zawierający podpowiedzi, wskazówki i wyjaśnienia jak połapać się w świecie bankowości i bankobrania: zapisz się na newsletter

44 komentarze:

  1. Ładny wynik. Gratuluje :-)
    U mnie troche mniej w tym miesiącu :
    - 50zł od BZ WBK za przelew wynagrodzenia
    - 18zł od BZ WBK za płatnosci kartą (1zł/dzień)
    - 25zł od TMuB za płatności kartą na 500zł
    - 130zł od mBanku ( 4% zwrotu za płatności kartą )
    - 10,08zł od mBanku za tankowanie na BP
    - 4,40zł za tankowanie na BP
    Łącznie 237,48zł

    Ps. A ja mam problem z ta ostatnią lokatą BGŻ. Tydzień temu w piątek się zarejestrowałem. We wtorek wypełniłem wniosek o konto i lokatę. Do piątku nic nie przyszło, jaki wynik weryfikacji. Napisalem do nich w piątek ale cisza jak dotąd :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy mniej, czy więcej... najważniejsze jest to, że na plusie! :) Zatem również gratuluję wyniku.

      Co do BGŻ Optima to w weekend zapewne nie pracują, więc pewnie trzeba zaczekać do poniedziałku. Długie wyczekiwanie wynika zapewne z tego, że w banku odebrali jednorazowo raczej ponadprzeciętną liczbę wniosków (aczkolwiek to trwa zbyt długo).

      Usuń
    2. Bodzio, odpiszą Ci, żebyś zadzwonił na infolinię. U nich niczego nie załatwisz przez maila ani formularz na stronie, szkoda pisania.

      Usuń
  2. Jak zawsze pełen szacunek. Gratuluję wyniku! U mnie skromniej bo 180 zł ale cieszę się i z tego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! I również wyniku gratuluję. Słusznie należy się z niego cieszyć, bo płacąc gotówką czy korzystając z jednego konta bądź "zwykłej" karty, to takiego wyniku by nie było.

      Usuń
  3. dostaliście 50 zł w lipcu w WBK za przeniesienie wypłaty ? ja jeszcze nie

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dałbym rady wydać 2650 zł w miesiącu w normalny sposób, aby otrzymać 110 zł zwrotu :) Chyba, że z jakimiś kombinacjami typu R i inne doładowania i niepewne rzeczy. Ostatecznie możnaby mocno nadpłacić czynsz czy jakieś rachunki (o ile nie ma wykluczeń), ale to też chyba przesada dla 100 zł zysku, aby taką kwtoę co miesiąc gdzieś wpychać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko to kwestia indywidualna (zależy od dochodów, wydatków, liczby osób w gospodarstwie domowym). W skład tej kwoty w praktyce wchodzą wszystkie wydatki jakie mam (już paliwo to ok. 700-900 zł miesięcznie). Kartami opłacałem też faktury za media (Internet+tv, gaz i prąd) i się uzbierało. Oczywiście nie u każdego będzie tak samo, ale to akurat kwestia, którą podkreślam dość często. Jednak jeśli ktoś ma mniejsze wydatki i choć wskutek tego (zwłaszcza w przypadku moneybacku) zyska mniej, to i tak może mieć to dla niego większe znaczenie i procentowy udział w budżecie domowym, niż w przypadku wydającego więcej ;)

      Usuń
    2. W jaki sposób opłacasz kartami opłaty mieszkaniowe? Jakaś aplikacja? Czy chodzisz płacić po kasach? :) chodzi mi o rozwiązanie które pozwoli zapłacić wszystkie rachunki np z darmowej karty kredytowej a gotówką będzie sobie drobno bo drobno ale jednak pracować.

      Usuń
    3. Z tym R to bym uważał.Brąk placówek brak konsultantów brak infolinii. To nie jest bank w naszym rozumieniu. Zablokują kartę konto i z kim się będziesz kontaktować? Z botem. Strach przelewać tam pieniądze. Owszem przelew z kk jest widoczny jako płatność kk za granicą ale co się stanie jak R się zwinie?

      Usuń
    4. Alpio, masz w 100% rację.

      Usuń
    5. @alpio - piszesz R, czy chodzi o R z Anglii? Jeżeli tak, to chociaż nie jest to bank w naszym rozumieniu, to firma działa pod prawem angielskim. Przerzuciłem przez karty R kilkadziesiąt tysięcy PLN, w tym przelewy w EUR i USD w tym do polskiego Citi, kantoru Alior, Nest banku, jak również do Citi w NY. Raz, słownie raz miałem problem bo w terminalu Auchan nie autoryzowało poprawnie płatności a w R zeszła kasa. Musiałem zapłacić drugi raz i poczekać dzień na zwrot od R. Jak na liczbę transakcji które zrobiłem w sieci i po całej europie to naprawdę pozwalają oszczędzić kupę kasy (waluty kupowałem po kursach lepszych niż na cinkciarzu). Teraz mają karty jednorazowe - więc bezpieczeństwo płatności w sieci 100%. Oczywiście mogą się wywalić i zawinąć, ale przecież nie trzymamy tam całych oszczędności.

      Usuń
    6. Dokładnie tak. Mam na myśli ten z Wielkiej Brytanii. Ja też jestem zadowolony mam kartę i konto ale dostrzegam problem z ewentualną komunikacja. Z naszym bankiem najzwyczajniej wykręcacz numer i rozmawiasz z konsultantem.

      Usuń
  5. Ja zarobiłem tylko 216 zł ale dobre i to

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobre i to :) Gratuluję i życzę dalszego owocnego zarabiania.

      Usuń
  6. Do kiedy mają czas z bwzbk wypłacić pieniądze za wpływ wyangrodzenia ?

    Dyspozycja poszła w czwerwcu, wynagrodzenie przyszło w lipcu i na razie dalej nic nie ma :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za wpływ wynagrodzenia w lipcu nagroda będzie do końca sierpnia.

      Usuń
    2. Zgodnie z regulaminem ma czas do końca miesiąca następującego po miesiącu wpływu wynagrodzenia. Za lipiec otrzymasz więc w sierpniu. Przy czym za kwiecień i maj bank wypłacał dość późno (odpowiednio pod koniec maja i czerwca). A za czerwiec bonus wpadł już 9.07. Zobaczymy jak będzie w sierpniu :)

      Usuń
  7. ten miesiąc i dla mnie lepszy w sumie 460 zł
    100 zł z WBK za polecenie KK
    50 zł z WBK za wzięcie KK
    100 zł z Citi z założenie konta
    50 z Citi 5% zwrotu za płatność kartą
    100 zł z BAnk za polecenie
    60 zł z Getin 2 x 30 zł zwrot 5% za płatność kartą
    poniesione koszty 3 x 3,40 opłata na poczcie =10,40

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję wyniku i dziękuję za comiesięczne sprawozdanie! :)

      Usuń
  8. Mr. Złotówa Jeśli chodzi o pocztowy i te 10% to uważam że od 30zł należy odjąć koszt pozyskania np. za przelewy min. 3,5zł. Trudno zrobić zakupy na poczcie a rachunki na 600zł to raczej dwa podejścia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W części Wyliczenia (pod tabelką i zrzutami z kont) jest informacja o kosztach :)

      Usuń
    2. nie zawsze są koszty na poczcie, ja np. płacę ratami za wieczyste użytkowanie i nie płacę żadnej prowizji na poczcie

      Usuń
    3. Masz konto w Pocztowym. Twoja druga połówka tez. Wplacasz na jej konto na poczcie 300 zł. Płacisz swoją karta do rachunku pocztowego. Spełniasz już warunki. Druga osoba robi to samo i też je spełnia. Dalej. Wplacasz na konto w pocztowym ile masz ile chcesz. Płacisz karta innego banku by spełnić warunki promocji w tym banku. Za chwilę możesz wypłacić i wpłacić znowu... Karta kolejnego banku i tak w kółko bo wpłata na konto w pocztowym jest bez prowizji.

      Usuń
  9. Już się poprawiam. Przeoczyłem. Jest uwzględnione. Sory. Można anulować wpis.

    OdpowiedzUsuń
  10. żona (lub inne osoby dodatkowe) zaciemnia prawdziwy obraz moneybacków - czy nie uważasz, że powinno się liczyć na jedną osobę? niezależnie od tego gratuluję wyniku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to są jedyni informacje,a nie zawody kto więcej zyskał.Jedni mają liczniejsze rodziny to wyjdą więcej,a kto jest sam wyjdzie mniej.Nie wiem po o te "ale"Złotówa już nie raz to tłumaczył.

      Usuń
  11. Miałem ten sam problem z mBankiem i promocją karty kredytowej. Też mam tam konto. Pomyślałem, że przez nieuwagę nie zwróciłem uwagi na opcję dotyczącą wyboru nagrody. Również czekam na rozpatrzenie reklamacji. Dobrze wiedzieć, że nie jest się jedynym, który miał problem z tą promocją.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy na poczcie można zrobić przelew na spłatę karty kredytowej i zapłacić kartą? Czy takie przelewy liczą się do naszych moneybacków? Pamiętacie jaki jest koszt takiego przelewu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Wypełniasz blankiet z nr rachunku do spłaty kk. Liczą się do moneybacku o ile MMC 4829 nie jest wykluczony.

      Usuń
  13. Czy starzy klienci T-Mobile Usługi Bankowe mogą skorzystać z 3% na koncie oszczędnościowych czy to tylko dla nowych klientów banku ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "W promocji może wziąć udział Klient, który w terminie od 1 kwietnia 2017 r. do dnia 31 grudnia 2017 r. nie posiadał umowy o rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w T-Mobile Usługi Bankowe"

      Usuń
  14. W tym miesiącu moje zarabiane to:
    TMUB 2 x 25 zł
    BZWBK za wynagrodzenie 50 zł
    ING za inwestowanie 2 x 100 zł (nie było strat na obu kontach zysk ok 1,5 zł zainwestowanej kwoty )
    Citi 2 x 50 tu złożyłem wypowiedzenie rachunku i KK to rachunek zamkną, a na kk zaproponowali 10% zwrotu ale max 50 zł więc zostawiłem.
    Getin 2 x 30 zł
    Łączna kwota 460 zł jest to jeden z gorszych miesięcy w tym roku, gorszy był tylko styczeń. Średnia miesięczna jak do tej pory na poziomie 783,54 zł/mc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję, a i życzę utrzymania średniej, bo imponująca! :)

      Usuń
    2. A ten zwron ma kk to na ile miesiacy dali?

      Usuń
    3. Do kwoty 50 zł. Więc po przekroczeniu 500 zł wydatku, karta do szuflady, czekam na zwrot i zamykam kartę kredytową.

      Usuń
    4. Średniej takiej nie utrzymam. Z analizy wpływów które są prawie że pewne wychodzi średnia roczna 660 zł. Jak city przedłuży zwrot za konto citi priority to może rok zamknę na średniej 669 zł. Ale jak nie pojawią się nowe promocje na jesień i w końcówce roku, to już będzie tylko gorzej choć październik da pewną kwotę ponad 1000 zł.

      Usuń
  15. Mam pytanie odnośnie promocji w BGŻ z płatnościami Apple Pay, czy jeżeli moja narzeczona posiada odpowiedniego Iphona do wykonania transakcji i tym samym jest zalogowana na swoim koncie Icloud to czy ja w takim razie mogę dodać moją kartę na jej aplikacji Wallet i otrzymam bony? Ponieważ jak wertuję Regulamin korzystania z Kart Banku BGŻ BNP Paribas S.A. w ramach Apple Pay wychodziłoby na to że nie, jednak tutaj pojawił się wpis Mr. Złotówy o wykonaniu tych transakcji z Iphon'a żony, stąd też chce się upewnić czy tak rzeczywiście wypali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W jednej aplikacji Wallet możesz dodać karty różnych użytkowników. Sprawdzone w praktyce :)

      Usuń
  16. Lipiec
    30,27 zł pocztowy
    50 nju
    9 Visa oferty
    0,14 gr Alior
    1 zł wbk
    Zwrocona opłata za konto od milleniumm
    25 T-Mobile

    OdpowiedzUsuń

Aktualnie najpopularniejsza promocja:

Rekordowe 500 zł premii za konto w ING Banku Śląskim

Aż tyle do wzięcia za konto osobiste w ING jeszcze nigdy nie było. Do wzięcia czeka gwarantowana premia pieniężna 500 zł. Względem poprzedni...