Bankobranie: najlepsze promocje bankowe: Moje zarabianie na bankach - podsumowanie sierpnia 2019 roku

650 zł od VeloBanku600 zł od Santandera ⭐ 500 zł od: Millennium, ING, Aliora i BNP Paribas900 zł od Citi

29.09.2019

Moje zarabianie na bankach - podsumowanie sierpnia 2019 roku

Nadszedł czas na mój kolejny, comiesięczny raport, w którym pokazuję jak w praktyce wygląda bankobranie.

Moje zarabianie na bankach - podsumowanie sierpnia 2019 roku
Promocje bankowe towarzyszą mi już od prawie 10 lat, ale na blogu dokumentuję je od ponad 5 i pół roku. Na co dzień donoszę o nowych propozycjach i prześwietlam oferty banków. Ale raz w miesiącu przedstawiam też, jak to wygląda u mnie: ile zarobiłem, ile wydałem i co zmieniło się w mym portfelu. Przypominam też o najlepszych obecnie promocjach.

Bankobranie nie polega na korzystaniu z jednego, od lat tego samego banku. Dobieram sobie konta i karty tak, by korzystanie z nich przynosiło mi satysfakcjonujące zyski. Są to gwarantowane premie i nagrody za wykazanie się określoną przez bank aktywnością (np. otwarcie konta, wyrobienie karty) czy zwroty za płacenie kartą ("tą" konkretną, a nie "zwykłą").

Na pierwszy front w tym miesięcznym podsumowaniu idzie Santander Bank i założone tam konto w promocji z bonusem pieniężnym 100 zł i bonem 50 zł do Biedronki (w obecnej edycji do wzięcia jest nawet więcej bo bonus 150 zł + bon 50 zł do Biedronki i jeszcze inne gratyfikacje w pozostałych propozycjach banku). Tamta promocja była o tyle specyficzna, że... załapać się na nią mogli nawet obecni klienci banku! Co skrupulatnie wykorzystała żona, zamykając swój rachunek w trybie natychmiastowym (a było to możliwe przy okazji zmian regulacji), by założyć nowy. I jak widać zabieg ten mocno się opłacił, bo zysk wyniósł 150 zł.

Nie tak dawno donosiłem o tym, że stówka wpadła mi za otwarcie konta w Pekao. Teraz przyszedł czas na żonę, która również 100 zł zyskała za Konto Przekorzystne w tym banku.

W Eurobanku wpadł drugi bonus w wysokości 50 zł, który jest efektem promocji na zatrzymanie (otrzymanej jeszcze w zeszłym roku po złożeniu wypowiedzenia umowy). Jest to nagroda za zapewnienie wpływów na konto i płatności kartą. Część z tych transakcji owocuje również zwrotem za płatności kartą w wybranych kategoriach punktów handlowo-usługowych (związanych z gastronomią, podróżami itd.). Dzięki temu 5-procentowemu moneybackowi wpadło 47,59 zł.

W przypadku T-Mobile Usługi Bankowe mogę już mówić o tradycyjnym bonusie, bo to najdłużej otrzymywana gratyfikacja. W przypadku Konta Premium wpada bowiem co miesiąc 25 zł, gdy wykonane zostaną płatności na sumę min. 500 zł (o tej promocji, jak i o dodatkowej propozycji 3% do 50 000 zł dla oszczędzających piszę tutaj).

Całość zysków z bankobrania dopełnia zwrot (1%) za płatności mobilne (w tym BLIKiem) w Alior Banku. To korzyść dla posiadaczy Konta Jakże Osobistego (swego czasu założonego w promocji z premią na start - wtedy skromniejszą, bo dziś do wzięcia czeka rekordowa premia 200 zł od tego banku).

Wszystkie bonusy i nagrody - jeszcze raz - zebrane w jednym miejscu przedstawia poniższa tabela:
Gdzie?
W jaki sposób?
Ile wydałem?
Ile zyskałem?
Santander Bank
"Konto Jakie Chcę z Bonusem"
16 zł
100 zł i bon 50 zł do Biedronki
Bank Pekao
Promocja "Otwórz Konto Przekorzystne wraz z kartą i otrzymaj 100 zł"
7 zł
100 zł
Eurobank
Bonus dla aktywnych (promocja na zatrzymanie)
802 zł*
50 zł
Zwrot 5% za płatności kartą
952 zł
47,59 zł
T-Mobile Usługi Bankowe
Zwrot na Konto Premium
502 zł
25 zł
Alior Bank
Zwrot 1% za płatności mobilne
301 zł
2,32 zł
*transakcje wykonane w kwietniu i maju w celu uniknięcia opłaty za kartę wydaną do konta

A wpływy premii i zwrotów oraz nagrody potwierdzam poniżej:
Moje zarabianie na bankach - podsumowanie sierpnia 2019 roku

Wyliczenia


Łącznie z wszystkich promocji wpadło ‭374,91‬ zł. I taką też kwotę mogę przyjąć jako zysk na czysto, gdyż ani konta, ani karty nie kosztowały mnie ani grosza (są bez warunków darmowe lub z opłat zwalnia spełnienie warunków, które realizowałem na potrzeby promocji).

Uzyskaną w ten sposób kwotę tradycyjnie odnoszę do oszczędzania na kontach oszczędnościowych. I tak, by zyskać taką samą kwotę z odsetek, musiałbym przez cały miesiąc utrzymywać na najlepiej oprocentowanych kontach oszczędnościowych aż 186 046,15 zł.

(Po)rachunki - czyli co zmieniło się w moim portfelu


Jeśli wszystko dobrze pójdzie (tzn. nie wyczerpie się pula rejestracji w promocji), to na dniach założę konto w BNP Paribas. I tak samo planuje zrobić żona. Właśnie mija bowiem nasz 9-miesięczny okres rozbratu z kontem w tym banku. Dobrze, że karencja jest w tym przypadku tak krótka, bo do wzięcia czeka 350 zł.

A skoro mowa o otwieraniu kont, to też musi być równowaga - do zamknięcia poszło konto żony w Santander Banku (ja swoje ciągle tam posiadam). Z kolei ja wypowiedziałem umowę o konto w Pekao (skończył mi się półroczny okres promocyjnego oprocentowanie 3% na koncie oszczędnościowym). Na zatrzymanie otrzymałem propozycję rocznego zwolnienia z prowizji za wypłatę z bankomatów, ale akurat to nie jest priorytetem w mym korzystaniu z banków (po prostu rzadko wypłacam gotówkę, bo wolę płacić kartami, które przynoszą mi określone, gwarantowane korzyści).

Z historii bankobrania - porównanie z latami poprzednimi


Blog Bankobranie prowadzę już od grubo ponad 5 i pół roku. A jako że podsumowania mych wyników zarabiania na bankach publikuję co miesiąc, to i sporo jest możliwości porównań. W analogicznych miesiącach lat poprzednich zarobiłem:

Promocje bankowe godne uwagi


W ostatnim czasie okazji do bankobrania jest sporo. Aktualnie do najpopularniejszych należą poniższe promocje:

Nie brakuje też propozycji z kartą kredytową w roli głównej. Prym w serwowaniu tego typu promocji wiedzie Citibank, o czym dowodzi liczba aktualnych ofert, których jest aż 7. Do wzięcia jest m.in. nowy telefon (o wartości 799 zł) lub vouchery na zakupy o wartości 400 zł w Leroy Merlin czy na Allegro. Sprawdź porównanie promocji darmowej karty Citi Simplicity.

A dla tych, którzy prowadzą firmę, przypomnę, że ciągle dostępna jest jeszcze kumulacja promocji, w której zgarnąć można do 1700 zł za iKonto Biznes w Alior Banku.

Zainteresował Cię temat promocji bankowych i chcesz wiedzieć więcej?


Koniecznie sięgnij po bezpłatny przewodnik "Jak zyskiwać dzięki bankom?", który zawiera objaśnienia, wskazówki, podpowiedzi oraz triki ułatwiające zarabianie na promocjach bankowych. Przewodnik przekazuję jako prezent dla każdego, kto zapisze się na mój darmowy newsletter. To zero spamu, a jedynie powiadomienia o nowych wpisach z bloga, które wysyłam do 2 razy w tygodniu. 

32 komentarze:

  1. U mnie okrągłe 600 zł 🙂 bon 400 zł od Citi, 100 zł + bon 50 zł za konto w Santanderze + bon 50 zł od Aliora (punkty Priceless Specials).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję i życzę dalszego, równie owocnego bankobrania!

      Usuń
  2. Bloga śledzę od początku tego roku ale dopiero niedawno przekonałam się do udziału. Wpadło już 100 zł od PKO. To moja pierwsza taka nagroda. Kolejne powinny być wkrótce. Dziękuję za pracę, którą wykonujesz! Jasno i czytelnie. Przy okazji mam jednak pytanie które mnie nurtuje. Jak wygląda sprawa opodatkowania takich premii i nagród? Czy coś będę musiała płacić? Jeśli tak to kiedy? I czy banki przysyłają PIT-y?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, że już pierwszy bonus jest. I oby tak dalej! Dzięki za miłe słowa.

      Co do pytania, to w promocjach bankowych - w zdecydowanej większości - nie ma potrzeby rozliczania podatku. Promocje są bowiem traktowane jako sprzedaż premiowa i wtedy w określonej kwocie (do 2000 zł) nie ma potrzeby płacenia podatku. Dotyczy to pojedynczej akcji. Nawet w regulaminach promocji zazwyczaj jest zapis na ten temat.

      Przykładowo z regulaminu promocji konta osobistego w Banku Millennium:
      "Uzyskana Premia stanowić będzie przychód Uczestnika zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1509, j.t. z późń. zm)."

      W przypadku promocji gdzie można zyskać/wygrać więcej (choć zdarza się to rzadko) są też zapisy, że banki fundują nagrody dodatkowe, będące równowartością należnego podatku.

      Jedyna grupa osób która zawsze musi się rozliczyć z podatku (bez względu na to ile zarobi) to osoby prowadzące działalność gospodarczą, które zyskują dzięki promocjom np. przy założeniu konta firmowego (ale już nie konta osobistego). Wtedy muszą się rozliczyć, bo to przychód z tytułu prowadzenia tej działalności (bez względu na to jaka jest kwota tej premii), bo to dzięki swej działalności gospodarczej zyskali (kto inny konta firmowego nie założy).

      Usuń
  3. Za mną bardzo dobry miesiąc bo wygląda to tak:
    - 200 zł za konto w Millennium
    - 100 zł za konto + 100 zł bon Allegro za kartę kredytową w BNP Paribas
    - 100 zł za konto w Pekao
    - 48,60 zł na koncie firmowym w Aliorze (60 zł -19%)
    - 20 zł zwrotu w Pocztowym + bon 20 zł do Empiku
    - 28,44 zł na karcie kredytowej w Santander C.
    - 25 zł w T-Mobile Usługi Bankowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, długa lista! Gratuluję i życzę niezmiennie dobrych wyników! :)

      Usuń
  4. A ja jeszcze nie dostałam 100 zł na Konto Przekorzystne. Mam się martwić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy od edycji. We wrześniu premię otrzymali uczestnicy, którzy konto założyli w lipcu.

      Usuń
    2. Ja nie dostałam 100 zł od Pekao.Napisałam do banku prze aplikacje PeoPay.Następnego dnia dostałam odpowiedź z przeprosinami i 100 zł na konto Przekorzysyne.

      Usuń
  5. No muszę w końcu podziękować Panie Złotówa. Na bloga trafiłem przypadkiem na początku roku szukając dobrze oprocentowanych lokat i kont oszczędnościowych i zacząłem się bawić w otwieranie kont bankowych. Oczywiście razem z żoną. I wliczając w zysk odsetki z promocyjnych lokat i kont oszczędnościowych wpadło już ponad 4 tysiące. Świetna robota!! I oby tak dalej. Fajnie i jasno wyjaśniona każda promocja, naprawdę można trochę zarobić. Jeszcze raz dzięki! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło się czyta takie komentarze. Dzięki! :) I niechaj bankobranie dalej przynosi takie efekty! Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. U mnie w tym miesiącu
    - telefon OPOO od City - dostałem wersje 4GB mimo że brałem w promocji 3GB
    - 60 zł od Alior na firmowym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepsza wersja telefonu to miła niespodzianka. Żeby tak jeszcze... wyższe premie wpadały ;)

      Usuń
  7. 515zł we wrześniu 2019 :
    200zł Millennium
    150zł PNB Paribas
    25zł TMuB
    100zł loteria Lidla
    40zł ( 2x po 20zł ) loteria VISA

    OdpowiedzUsuń
  8. Błąd nowicjusza i już rozumiem czemu banki oferują takie promocje. Zawsze znajdzie się ktoś kto przeoczy jakąś pierdołę i bank nie będzie musiał wypłacić bonusu. Pod koniec lipca zakładałem konto w BNP Paribas gdzie było do zgarnięcia aż 350 zł. Warunki to transakcje kartą na kwotę 300 zł w sierpniu, we wrześniu, październiku i listopadzie oraz po 3 przelewy na dowolną kwotę w tych 4 miesiącach. Sierpień spoko, warunki spełnione, we wrześniu płatności na minimum 300 zł dokonane, ale wczoraj wieczorem zorientowałem się, że wykonałem tylko 2 przelewy, zrobiłem jeszcze wczoraj około 23:45 przelew. Domyśliłem się, że zaksięgowany będzie dziś, ale myślałem, że data zlecenia będzie wczorajsza, myliłem się niestety. Gdybym poświęcił te parę złotych i zrobił przelew natychmiastowy to pewnie wszystko byłoby w porządku, ale oświecenie przyszło kilka minut po północy :p Bolesna nauczka bo koło nosa przejdzie 350 zł, bardzo duży bonus. Następnym razem trzeba będzie się pilnować bardziej. Tym razem bank wygrał, ale się odkuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, lepiej zrobić to prędzej, ale czasem i tak wychodzi. Jednak póki co nastawiałbym się pozytywnie. Zachowaj sobie dowód (np. SMS z hasłem do autoryzacji transakcji), by mieć argument do ewentualnej reklamacji (wykonanie przelewu miało miejsce jeszcze w wymaganym czasie, a że realizacja następuje później, to już klient na to nie ma wpływu).

      Usuń
    2. Ja też w Paribasie nie zrobiłem jednego przelewu. Pogodziłem się z brakiem premii. Tymczasem ku mojemu zdziwieniu premia została zaksięgowana. Nie składałem reklamacji, no bo to był mój błąd, także Paribas zaliczył u mnie ogromnego plusa. Bądź dobrej myśli ☺️

      Usuń
    3. Bo ja już myślałem, żeby usunąć konto bo po co trzymać, ale skoro piszecie, że sprawa nie musi być przegrana to będę w dalszym ciągu spełniał warunki. Szkoda, że usunąłem SMSy z tym hasłem. Dzwoniłem do banku i dość długo z Panią rozmawiałem, widać było, że jest niezorientowana w promocji i czytała regulamin itp. Stwierdziła, że raczej promocja przepadnie... Może jest jeszcze jakiś sposób na udowodnienie zrobienie tegoż przelewu w terminie? Jakaś aktywność, odzyskanie usuniętego SMSa?

      Usuń
    4. Poszperaj w bankowości. Może jest jakiś rejestr zdarzeń? W reklamacji możesz też zażądać wykazu dyspozycji z danego dnia. No ale to na spokojnie gdyby było trzeba. Bo może i tak przejdzie?

      Usuń
    5. Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie, poczytam w Internecie. Skoro można odzyskiwać dane z dysków czy kart pamięci to może z telefonu SMSy też idzie odzyskać, które się skasowało.

      Usuń
  9. Witam, u nas 600 zł,
    Santander premia za przelew wynagrodzenia 100 zł, po reklamacji ponieważ według nich nie składaliśmy wniosku o przelew wynagrodzenia, więc musiałam to udowodnić, masakra, po co oni to robią, jest ślad na poczcie, jest pismo w firmie, robią z siebie pajaców,
    PKO BP premia za konto 100 zł
    Santander firma 150 zł zł,
    Millenium 60 zł
    Nestbank 50 zł za wynagrodzenie 20 zł za zakup w Decathlonie
    Alior bank konto firmowe 70 zł
    Idea bank konto firmowe 50 zł
    I to na tyle, ale jaki wrzesień był boski, ale o tym wkrótce...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przypadku Santandera koniecznie zgłoś reklamację i nie odpuszczaj.
      Gratuluję długiej listy bonów i oby tak dalej! No i z niecierpliwością czekam na raport za miesiąc ;)

      Usuń
  10. Hmmm czytam i czytam i jestem w szoku:) a co później z tymi kontami i kartami? Przecież one generują jakieś koszty. W umowach nie ma minimalnego okresu utrzymania konta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamykasz jak już nie potrzebujesz. Nie trzeba trzymać dłużej niż do wypłaty premii.

      Usuń
  11. Ale macie jedno główne konto i na nie wpływa wypłata i później między resztą przelewacie sobie kasę żeby spełniać warunki tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tak to wygląda. Posiadam jedno główne konto, a później właśnie rozdysponowuję to na konta w innych bankach. W większości przypadków promocji wystarczy przelew z dowolnego źródła (a więc np. z własnego konta w innym banku), a niekoniecznie od pracodawcy (ten wymóg pojawia się, ale stosunkowo rzadko).

      Usuń
  12. Gratulacje!
    Teraz napisz ile z bloga kasy wpada? Dobry biznes czy raczej dokładasz do niego (czas + opłaty za serwer, domenę).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Co do drugiej kwestii, to w swych podsumowaniach nie uwzględniam np. premii za polecenia Czytelników, bo nie byłoby to miarodajne (bazuję na wynikach osiąganych w gospodarstwie domowym 2+2). Blog pozwala zarobić (i nie dokładać), ale nie czuję się kompetentny do pisania o tym.

      Usuń
  13. W podsumowaniu jest informacja o zwrocie 5 % w 2 bankach. Czy te promocje są nadal aktualne?

    OdpowiedzUsuń

Aktualnie najpopularniejsza promocja:

Rekordowe 500 zł premii za konto w ING Banku Śląskim

Aż tyle do wzięcia za konto osobiste w ING jeszcze nigdy nie było. Do wzięcia czeka gwarantowana premia pieniężna 500 zł. Względem poprzedni...