Bankobranie: najlepsze promocje bankowe, konta, karty i lokaty w bankach: FAQ promocji z rekordową premią 200 zł za Konto Przekorzystne w Banku Pekao
Bądź na bieżąco. Korzystaj z bezpłatnego newslettera

15.08.2019

FAQ promocji z rekordową premią 200 zł za Konto Przekorzystne w Banku Pekao

Wakacje wakacjami, ale takich nie mają w Banku Pekao. Wnioski w tej promocji schodzą jak ciepłe bułeczki, więc pracy nie brakuje.

FAQ promocji z rekordową premią 200 zł za Konto Przekorzystne w Banku Pekao
Olbrzymiemu zainteresowaniu promocją nie ma się co dziwić. To całkiem fajne konto, proste warunki do spełnienia, a i wiele osób na tę promocję po prostu się łapie, bo wcześniej Bank Pekao nie słynął z premiowania. Od niedawna nastąpiła zmiana. I teraz do zgarnięcia czeka rekordowa premia pieniężna w wysokości 200 zł.

Promocję szczegółowo prześwietliłem tutaj, w momencie jej pojawienia się w ofercie banku. Ale dziś przypomnę, co należy zrobić, by skorzystać z promocji. Bo te warunki są bardzo proste.

Udział w promocji wziąć może osoba pełnoletnia, która:
"w żadnym dniu od 01.08.2018 r. do 31.07.2019 r., nie była związana z Bankiem [Pekao - przyp. Mr. Złotówa], w tym również jako współposiadacz, umową rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego prowadzonego w PLN"

By uzyskać 200 zł, a konkretnie 2 bonusy po 100 zł każdy:
  • do 31.08.2019 r. zawnioskuj o Konto Przekorzystne w Banku Pekao wraz z wydawaną do niego kartą lub aplikacją mobilną PeoPay oraz zawrzyj umowę z bankiem;
  • od września do grudnia 2019 r. (w każdym z tych 4 miesięcy):
    • wykonaj min. 1 płatność kartą lub aplikacją PeoPay (w tym drugim przypadku chodzi o płatność, a nie przelew) oraz 
    • zapewnij jednorazowy wpływ na konto w wysokości min. 500 zł (może to być np. przelew z własnego konta w innym banku).

I to już wszystko! Bonusy po 100 zł otrzymasz na swe Konto Przekorzystne do 15.10.2019 r. oraz do 15.01.2020 r.

Łatwość spełnienia warunków w tej promocji obrazuje także poniższa grafika:
Terminarz promocji z premią 200 zł za konto osobiste w Pekao


Choć jednak warunki promocji są bardzo proste, to z racji olbrzymiego zainteresowania promocją i udziałem w niej także osób dopiero co rozpoczynających swe bankobranie, pytań nie brakuje. Na półmetku promocji postanowiłem więc przygotować odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Piszę o półmetku (bo promocja jest dostępna wyłącznie od 1. do 30.09.2019 r.), ale warto mieć na uwadze, że bank przygotował ograniczoną pulę promocyjnych wniosków (10 000 sztuk). O ewentualnym przedterminowym jej wyczerpaniu bank będzie powiadamiać na stronie promocji. Ale w związku z tym limitem z udziałem w akcji po prostu nie warto zwlekać.

Czy posiadanie kredytu hipotecznego w Banku Pekao wyklucza z promocji?


Jedynym produktem, który może wykluczyć z udziału w promocji jest posiadanie (lub współposiadanie) konta osobistego w Banku Pekao. Inne produkty (kredyty, karty kredytowe, lokaty czy konto firmowe) nie przeszkadzają we wzięciu udziału w promocji z premią 200 zł za Konto Przekorzystne.

Czy umowę można zawrzeć za pośrednictwem kuriera?


Bank Pekao udostępnia dwie opcje zawarcia umowy: albo w pełni zdalną i elektroniczną ścieżkę z wykorzystaniem biometrii, albo z podpisaniem dokumentów w placówce. Pierwsza z opcji wymaga posiadania urządzenia (komputera lub telefonu) z kamerką, dzięki której możliwe będzie sfotografowanie dowodu osobistego oraz twarzy. W przypadku zawierania umowy w placówce (po uprzednim złożeniu wniosku o konto online, bo tylko w taki sposób złożone wniosku kwalifikują do promocji), do banku wystarczy zabrać ze sobą dowód osobisty.

Czy posiadacze Konta Inteligo mogą skorzystać z promocji?


Chyba często zdarzają się pomyłki w rozróżnieniu banków PKO BP i Pekao. Tymczasem to dwa odrębne banki. A Konto Inteligo jest oferowane przez PKO BP (ze skarbonką w logo), więc nie ma nic wspólnego z Bankiem Pekao (z żubrem w logo). Śmiało więc można skorzystać z promocji.

Czy do promocji kwalifikują wnioski złożone w placówce banku?


Do wzięcia udziału w promocji z premią 200 zł kwalifikują wnioski złożone na stronie promocji. W placówce Banku Pekao można zawrzeć umowę o takie konto, ale uprzednio wniosek musi być złożony online.

Mam problem z wpisaniem danych we wniosku. Co robić?


To sytuacja, którą odnotowałem nie tylko we wniosku o konto w Pekao, ale także w innych bankach i (najprawdopodobniej) ma ona miejsce tylko w sporadycznych przypadkach wniosków składanych na telefonie (i raczej dotyczy osób korzystających ze słownika podpowiadającego wyrazy - po wpisaniu np. nazwy miejscowości, w danej rubryce wniosku wstawia się inne słowo). Ekspertem w tematach technicznych nie jestem i nie zdefiniuję przyczyny. Wiem jednak, że pomaga wklejenie danych zamiast ich wpisywania w danej rubryce. A więc w innym edytorze tekstu na swym telefonie (np. w wiadomościach lub w notatniku) wpisz dane słowo, skopiuj je, a później wklej do rubryki we wniosku o konto. Tak da się przejść dalej (na kolejnych etapach, tj. w kolejnych rubrykach już problem nie powinien występować).


Skąd wziąć kod rekomendacyjny do wpisania we wniosku o Konto Przekorzystne?


W praktyce ten kod, o który pojawia się pytanie we wniosku o konto, nie ma znaczenia. Bank Pekao nie oferuje programu poleceń i w ostatnich latach (przynajmniej w ponad pięciu latach, gdy prowadzę bloga Bankobranie) takowego programu poleceń nie oferował. Kod ten najprawdopodobniej wiąże się z zastrzeżeniem, które możemy znaleźć w regulaminie promocji z premią 200 zł:
"W promocji nie mogą brać udziału klienci otwierający Konto Przekorzystne w aplikacji PeoPay przy pomocy kodów otrzymanych od pracowników Banku"


Zatem to pole we wniosku o Konto Przekorzystne należy zostawić niewypełnione.

Jakie zgody należy wyrazić we wniosku o konto?


Regulamin promocji nie wymaga zaznaczania jakichkolwiek zgód, więc co zaznaczysz, to Twa dobrowolna decyzja.

Co zrobić, gdy podczas wizyty w placówce w celu podpisania umowy, pracownik nie może odnaleźć wniosku o konto?


Jeszcze kilka miesięcy temu Bank Pekao nie dawał możliwości złożenia wniosku o konto online (można było jedynie wysłać formularz zgłoszeniowy i po kontakcie ze strony konsultanta banku i telefonicznym złożeniu wniosku można było udać się do placówki). Także umowy o konto nie szło zawrzeć w inny sposób niż w placówce! Od niedawna dynamicznie się to zmienia i być może zdarzają się jeszcze pracownicy placówek, którzy wniosku złożonego online nie potrafią odszukać (o takich przypadkach donosili Czytelnicy - być może trafiali na nowych pracowników lub takich, którzy do pracy wracali po dłuższym urlopie).

Z informacji jakie wspólnymi siłami wraz z Czytelnikami udało się ustalić, wynika że wniosek o konto złożony na stronie promocji pracownik powinien odszukać w systemie "Partner" za pomocą numeru telefonu, który został podany we wniosku. Jeśli więc ktoś natrafi na problem w tym zakresie, być może ta wskazówka okaże się pomocną dla pracownika placówki.

Czy karta płatnicza wydawana do konta z wzorem innym niż standardowy coś kosztuje?


We wniosku o Konto Przekorzystne Bank Pekao umożliwia wybór wizerunku karty płatniczej wydawanej do konta. Dostępnych jest kilkadziesiąt różnych wzorów (m.in. z wizerunkiem znaków zodiaku, z charakterystycznymi widokami z największych polskich miast itp.). I o ile w innych bankach (np. w PKO BP czy Credit Agricole), za taką możliwość pobierana jest dodatkowa opłata, to w Banku Pekao karta z dowolnym wizerunkiem (spośród udostępnionych wzorów) jest darmowa. Nie ma możliwości wyrobienia samodzielnie zaprojektowanej karty (co w innych bankach też jest powszechne, a przy nielicznych wyjątkach trzeba mieć świadomość dodatkowych kosztów indywidualizmu).

Jak aktywować kartę bez pobierania aplikacji PeoPay i nadać do niej PIN?


Opcji aktywacji karty jest kilka (od kontaktu z infolinią, przez aktywację w aplikacji PeoPay), ale jeśli nie chcesz tracić zbyt wiele czasu lub nie chcesz albo nie możesz skorzystać z aplikacji mobilnej, to jest na to prosty sposób. Zaloguj się do mobilnej wersji bankowości dostępnej na m.pekao24.pl. Możesz to zrobić np. na komputerze w przeglądarce (typu Chrome, Firefox itp.). Na komputerze otworzy Ci się wszystko bardzo wielkie (wszak to wersja uproszczona, przewidziana na komórki), ale tam właśnie aktywujesz kartę i nadasz PIN. Po zalogowaniu kliknij w 3 poziome kreski znajdujące się w prawym, górnym narożniku. Dalej wybierz 'Moje finanse' i 'Karty do rachunków'. Tam możliwa będzie i aktywacja karty, i nadanie PINu.

Jak uniknąć opłat za SMSy z hasłami do autoryzacji transakcji zlecanych w bankowości internetowej?


O ile w Banku Pekao łatwo o to, by nie płacić za prowadzenie konta, czy za użytkowanie karty (bo warunki do spełnienia są bardzo proste), to na uwadze trzeba mieć to, że bank pobiera 20 groszy za SMSy z hasłami służącymi do autoryzacji przelewów zlecanych w bankowości internetowej czy innych dyspozycji tamże składanych (włącznie z np. potwierdzeniem nadania PINu do karty).

W przypadku potwierdzania przelewów, w łatwy sposób można pozbyć się tego kosztu. Wystarczy wybrać mobilną autoryzację lub ustanowić przelew zdefiniowany dzięki czemu wykonywanie przelewów na wybrane rachunki nie będzie wymagało każdorazowej autoryzacji i ponoszenia przy tym opłaty. Te sposoby opisuję poniżej.

Co oznacza mobilna autoryzacja przelewów?


Tego sposobu potwierdzeń wykonania przelewów lub innych dyspozycji składanych w bankowości internetowej nie należy mylić w wykonywaniem (zlecaniem) przelewów poprzez aplikację czy bankowość mobilną (bo te też wymagają potwierdzeń za pomocą haseł otrzymywanych SMSami).

Wtedy np. przelew standardowo zlecasz poprzez bankowość internetową, a dyspozycji nie potwierdzisz hasłem z SMSa, ale w aplikacji PeoPay na swym urządzeniu mobilnym.

By włączyć taki sposób autoryzacji, po zalogowaniu do bankowości internetowej wybierz następującą ścieżkę: Ustawienia => Bezpieczeństwo => Zarządzanie autoryzacją.

Jak dodać przelew zdefiniowany?


Jeśli przelewy z Konta Przekorzystnego planujesz wykonywać np. na swe konto w innym banku lub do innego zaufanego odbiorcy, to dane takiego przelewu możesz dodać do przelewów zdefiniowanych. Kolejne przelewy na ten sam rachunek będziesz już wykonywać bez konieczności ich autoryzacji.

Odbiorcę dodasz do przelewów zdefiniowanych po zalogowaniu do bankowości internetowej i po przejściu następującej ścieżki: Przelewy => Przelew zdefiniowany => Dodaj nowy przelew zdefiniowany.

Gdy już zechcesz wykonywać przelewy zdefiniowane, to nie korzystaj z opcji 'Przelew jednorazowy' i z tam dostępnej opcji 'Uzupełnij danymi z przelewu zdefiniowanego', bo wtedy system jednak zażąda autoryzacji takiej transakcji, ale wybierz od razu 'Przelewy zdefiniowane'.

Czy wpływ 500 zł może pochodzić z mojego konta w innym banku?


Na potrzeby promocji (jak i na potrzeby uniknięcia opłat za konto i kartę) bank wymaga zapewniania comiesięcznych wpływów w wysokości 500 zł. Może być to przelew pochodzący z dowolnego źródła. Nie trzeba więc powiadamiać pracodawcy o zmianie numeru rachunku do wypłat wynagrodzenia, bo wystarczą np. przelewy z własnego konta w innym banku.

Bank Pekao nie uwzględni jedynie:
"wpłat gotówki, wpływów z tytułu rozliczenia depozytów terminowych lub udzielonych kredytów i pożyczek oraz przelewów wewnętrznych pomiędzy rachunkami własnymi klientów [ale tylko pomiędzy rachunkami w Pekao - przyp. Mr. Złotówa]."

Wpływ oznacza pojawienie się środków w historii konta - nie ma konieczności ich utrzymywania przez jakikolwiek okres, więc część lub całość możesz w dowolnym momencie wydać, wypłacić lub przelać.

Czy do transakcji PeoPay zaliczają się płatności BLIKiem?


Drugim z warunków promocji, jak i do uniknięcia opłat za konto i kartę jest wykonanie w każdym miesiącu jednej płatności na dowolną kwotę. Bank wymaga, by wykonać:
"transakcję bezgotówkową za pomocą karty debetowej wydanej do tego Konta lub za pomocą aplikacji PeoPay, poprzez dokonanie zapłaty za nabywane towary lub usługi"

Do transakcji za pomocą aplikacji PeoPay zaliczają się również płatności BLIKiem (w Internecie lub w punktach handlowo-usługowych; sprawdź gdzie płacić BLIKiem?).

To pytanie jest zasadne, bo teoretycznie udział w promocji wziąć można z samym Kontem Przekorzystnym (bez karty), gdyż w regulaminie warunek wobec klienta brzmi:
"otworzy rachunek Konto Przekorzystne wraz z Kartą lub aplikacją PeoPay poprzez Podstronę internetową Banku lub aplikację PeoPay"

Aczkolwiek brak karty do konta nie robi wielkiej różnicy, bo na potrzeby promocji, jak i później na potrzeby zwolnienia z opłaty za konto i tak co miesiąc trzeba zapewniać wpływ i wykonywać jedną płatność, więc czy tę płatność wykonana się kartą czy BLIKiem, to karta pozostanie darmowa. A warto ją mieć, bo w różnych okolicznościach może się przydać.

Czy 3% na koncie oszczędnościowym można uzyskać dla większej kwoty, tj. do 100 tys. zł?


Dodatkową zachętą do skorzystania z promocji Konta Przekorzystnego z premią 200 zł jest też propozycja dla oszczędzających. Bank oferuje oprocentowanie w wysokości 3% w skali roku, które gwarantuje utrzymać przez 180 dni od otwarcia rachunku oszczędnościowego. Stawka ta obowiązuje dla kwoty do 30 000 zł. Jednak w regulaminie promocji oprocentowania na koncie oszczędnościowym można też znaleźć informację o stawce 3% do 100 000 zł! Jednakże to już propozycja tylko dla tych, którzy otworzą Konto Oszczędnościowe Premium, a więc rachunek oszczędnościowy dla użytkowników Konta Świat Premium lub Eurokonta Prestiżowego. No i tu zaczęłyby się schody. Bo pierwsze z tych kont (czyli Świat Premium) miesięcznie kosztuje 50 zł, a tej opłaty uniknąć można, jeśli łączne aktywa klienta w Banku Pekao wyniosą co najmniej 200 000 zł (a przypomnę, że promocja z oprocentowaniem 3% obowiązuje tylko do połowy tej kwoty). Konto Prestiżowe może być jeszcze droższe. Lepiej więc skupić się na 3% do 30 000 zł i premii 200 zł za Konto Przekorzystne, a jeśli dysponujesz większymi środkami i chcesz dla nich znaleźć 3%, to sprawdź propozycje w Citibanku (do 100 000 zł z oprocentowaniem gwarantowanym na 6 miesięcy) lub w Getin Banku (do 200 000 zł z oprocentowaniem zapewnionym na 4 miesiące).

Jak nie płacić za przelewy z konta oszczędnościowego bez pobierania aplikacji PeoPay? 


Bank Pekao stawia na popularyzację swej aplikacji mobilnej PeoPay i chyba to właśnie jest przyczyną zwolnienia z opłat za wszystkie przelewy z konta oszczędnościowego na konto osobiste zlecane właśnie w bankowości mobilnej (podczas, gdy w większości banków klient ma możliwość wykonania miesięcznie tylko jednego darmowego przelewu z konta oszczędnościowego, a za każdy kolejny musi słono płacić - od kilku do 10 zł). Normalnie (tj. bez aplikacji) w Pekao za przelewy z konta oszczędnościowego (bez względu na to, który to przelew, bo nawet za pierwszy w miesiącu kalendarzowym) zlecane w bankowości internetowej trzeba płacić 7 zł. Jednak i tu dla klientów Banku Pekao jest pewna furtka... By zlecić darmowy przelew z konta oszczędnościowego na osobiste, ale bez konieczności korzystania z aplikacji PeoPay, wystarczy zalogować się do mobilnej wersji bankowości (można to zrobić w przeglądarce na telefonie lub na komputerze) dostępnej pod adresem m.pekao24.pl.



Szczegółowe prześwietlenie promocji, Konta Przekorzystnego i konta oszczędnościowego, a także przydatne dokumenty znajdziesz we wpisie tutaj.

💡 Na sam koniec przypomnę, że z Bankiem Pekao można zyskać jeszcze więcej: za otwarcie konta dla dziecka (od 9 lat) czeka bonus 50 zł, a przedsiębiorcy zgarnąć mogą do 600 zł za konto firmowe.

55 komentarzy:

  1. Jak jestem pełnomocnikiem do konta mamy w Pekao to mogę wziąć udział w promocji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udział w promocji wziąć może osoba pełnoletnia, która:
      "w żadnym dniu od 01.08.2018 r. do 31.07.2019 r., nie była związana z Bankiem [Pekao - przyp. Mr. Złotówa], w tym również jako współposiadacz, umową rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego prowadzonego w PLN"

      Pełnomocnik to ani posiadacz, ani współposiadacz konta.

      Usuń
  2. Mr. Złotówa, z tymi możliwościami uniknięcia opłat za przelewy z konta oszczędnościowego bez korzystania z aplikacji PeoPay wcale nie będzie tak różowo, bo w jednym z przypisów w Taryfie opłat można przeczytać: "Uwaga: usługa aplikacja mobilna na tablet zostanie wycofana z oferty Banku od dnia 14.09.2019 r., a usługa serwis mobilny - od dnia 26.10.2019 r."

    OdpowiedzUsuń
  3. Bankobraniowiec - niestety bank pobrał mi opłatę za prowadzenie konta, ponieważ zgodnie z tabelą opłat i prowizji przelewy na kwotę min. 500 zł muszą pochodzić od pracodawcy, bądż z ze świadczeń socjalnych, etc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ani regulamin promocji, ani taryfa prowizji i opłat nie wymaga tego, by wpływało wynagrodzenie. Może to być np. przelew z własnego konta w innym banku. Zweryfikowane w teorii i sprawdzone w praktyce.

      Powód pobrania opłaty mógł być inny (wpływ 500 zł nie był jednorazowy albo nie została wykonana płatność kartą lub PeoPay). A jeśli nic z tego nie miało miejsca, to pozostaje złożenie reklamacji (i nie widzę opcji, by opłata nie miała być zwrócona).

      Usuń
    2. Wpływ może być dowolny.

      Usuń
    3. Będąc dziś w oddziale banku powiedziano mi, że w tę środę był spory bałagan - klienci mieli problemy m.in. z zalogowaniem się do aplikacji PeoPay. Być może jedno ma coś wspólnego z drugim, a nawet jeśli nie to i tak proponuję złożyć reklamację.

      Usuń
  4. Zlożyłem wniosek i zalożyłem konto. Ciekawe czy załapię się na promocję. Mam jakieś zaszłości w Pekao - rachunek techniczny karty kredytowej zamkniętej "100 lat temu" (same należności 0 zl). Inny bałagan wynika z daqnej fuzji Pekao i części BPH. Miałem konto w BPH też dawno temu. Zlikwidowałem je też "100 lat temu" a mój pesel błąka się u nich dalej. Bałagan jest w tych bankach a wymagania co do kont i kart mają dalej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka lat temu Pekao SA był w posiadaniu włoskiej UniCredit Group, natomiast podstawową działalność BPH (bez portfela kredytów hipotecznych i TFI) od listopada 2016 przejął Alior od dotychczasowego właściciela czyli GE Money.

      Usuń
    2. Niedawno była dość realna groźba połączenia Pekao z Alior ale na szczęście do tego nie doszło - to byłaby istna tragedia :)

      Usuń
  5. Czy do Pekao można obecnie zrobić przelew natychmiastowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BlueMedia między godz. 4, a 23:59. ExpressElixir nie.

      Usuń
  6. Ja założyłem konto 8 dni temu za pomocą aplikacji, bez kuriera i bez wychodzenia z domu. Kiedy wejdę do aplikacji PeoPay i kliknę konto oszczędnościowe w pozycji oprocentowanie rachunku mam "-" i nic więcej. Do tego do chwili obecnej nie dostałem karty debetowej, a na 100% ją zamówiłem (wybrałem inny wzór). Po zalogowaniu się na pekao24.pl i wybraniu Karty nie mam żadnych kart. Czy mam się martwić? Dziwne to wszystko :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do tego "-" to też tak miałem(czy mam dalej, bo nie sprawdzałem ostatnio) ale odsetki mi normalnie policzyli.

      Usuń
    2. W kwestii karty mam to samo.

      Usuń
  7. Po przejściu pierwszego kroku z nr telefonu wywaliło. Mi stronę przy próbie drugiego zalogowania pisze ze nr jest zarejestrowany, jak pójdę do placówki i wyszukają mój wniosek po nr telefonu to będę brał udział. W. Promocji ? Teoretycznie wniosek wysłany ale nie dokończyć i brak zaproszenia do oddziału

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam podobny problem. Wyskoczył komunikat, że z przyczyn technicznych nie ma możliwości kontynuowania składania wniosku i mam się udać do banku. Pójdę w poniedziałek i zobaczymy co będzie.

      Usuń
    2. No i niestety akcja zakończyła się niepowodzeniem.
      Otóż okazało się, że dawno temu miałem coś w tym banku (chyba raty) na inne dane zamieszkania i bank odrzucił mój wniosek. Byłem drugim klientem z tym samym problemem. Czekam na telefon jak problem uda się rozwiązać, ale prawdopodobnie trzeba będzie usunąć mnie z systemu i jeszcze raz wszystko zrobić od nowa. Chcą to zrobić wszystko w banku, ale czy załapię się na promocję to nie wiem.

      Usuń
    3. Podobnie z tym telefonem miałam, zadzwoniłam na infolinie i mi ten wniosek anulowali, wówczas założyłam nowy.

      Usuń
    4. Nie składaj wniosku w oddziale. Pracownicy mogą zachęcać bo liczy się im do sprzedaży. A do promocji liczą się tylko wnioski przez internet lub w apce.

      Usuń
  8. Czy przelew Blik zalicza się do płatności?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie. Płatności blikiem to transakcje z 6-cyfrowym kodem.

      Usuń
  9. A czy da się założyć konto bez wyrabiania karty płatniczej? Bo skoro da się płacić za pomocą PeoPay to chyba nie jest ona do niczego potrzebna, a już i tak przez te wszystkie promocje mam chyba 6 kart?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, regulamin to dopuszcza. Można otworzyć konto z kartą lub z PeoPay. Choć czy ta karta jest, czy jej nie na, to w praktyce wychodzi prawie na to samo. Szerzej piszę o tym w odpowiedzi na pytanie "Czy do transakcji PeoPay zaliczają się płatności BLIKiem?".

      Usuń
    2. A mnie poinformowała bardzo miła pani z obsługi, że płatność blikiem nie zalicza się do darmowości konta. Ma być płatność kartą lub przez NFC. Sama już nie wiem. Kartę dla spokoju zamówiłam, choc chciałam bez niej konto

      Usuń
    3. Wygląda na to, że płatności BLIK Pekao traktuje jak przelewy, bo kwoty takich płatności pomniejszają limity przelewów, a nie limity płatności PeoPay.
      PS. Dla mnie Pekao w ogóle jest bankiem nonsensów i gdyby nie promocja, to nigdy nawet bym nie pomyślał o otwieraniu tam czegokolwiek.

      Usuń
    4. Oni dodali BLIK do swojej apki dopiero rok temu i być może to w pewnym sensie jest wciąż dla nich nowość na etapie testowania?

      PS. Przelew BLIK to zupełnie inna operacja niż płatność podobnie jak czek BLIK.

      Usuń
    5. Wysłałem do nich zapytanie. Dostałem maila z odpowiedzią że jeśli chodzi o płatności Peopay to liczą się płatności zbliżeniowe (np. Apple Pay) i Blik.

      Usuń
    6. @sabinnqa 19 sierpnia 2019 18:43
      I dobrze Cię poinformowano. Wypowiadałem się na ten temat przy Twoim wcześniejszym wpisie. Dobrze więc zrobiłaś biorąc kartę. Trzymaj się tego co Ci w tym przypadku powiedziano.

      Usuń
  10. Czy udział w promocji mogę wziąć ja i osobno żona? Byłoby wtedy 2x200 zł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej! Każdy może odrębnie założyć konto i zgarnąć swoją premię 200 zł.

      Usuń
  11. Mr. Złotówa czy mógłbyś przy każdej promocji pisać po jakim czasie można zamknąć konto bo niektóre banki naliczają opłaty jak się za wcześnie zamknie konto

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to ciekawe ... jakie to banki?

      Usuń
    2. Znam tylko firmowe w PKO BP. W innych to opłat raczej nie ma.

      Usuń
    3. Generalnie to rzadko spotykana opłata. Poza tym okres, w którym za wypowiedzenie umowy bank przewiduje pobranie opłaty, jest najczęściej o wiele krótszy niż czas od otwarcia konta do wypłaty premii ;)

      Opłatę za zamknięcie konta/karty w określonym czasie następującym bezpośrednio po otwarciu konta kojarzę jedynie w przypadku wspomnianego konta firmowego w PKO BP oraz konta osobistego w Eurobanku (5 zł w przypadku wypowiedzenia umowy w ciągu 6 miesięcy od jej zawarcia). Aczkolwiek te rachunki rzadko pojawiają się w promocjach.

      Opłata za rezygnację (25 zł za wypowiedzenie umowy przed upływem 6 miesięcy od dnia jej zawarcia) jest także w przypadku karty kredytowej w BNP Paribas. Tutaj okres od zawarcia umowy do zgarnięcia wszystkich nagród faktycznie może być krótszy - we wpisie dedykowanym promocji (tutaj) ostrzegam przed tym.

      Usuń
  12. Ten bank to jakieś dziwadło. Kartę do konta widać w bankowości mobilnej, a nie widać jej w bankowości internetowej (pokazywana jest informacja o braku kart).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo w bankowości aktywować jej nie można. Ale w apce tak.

      Usuń
    2. Trudno powiedzieć po co istnieje ten dostęp do bankowości internetowej - nawet w celu otwarcia KO trzeba iść do oddziału :)

      PS. Kartę można darmowo aktywować w ATM.

      Usuń
    3. @Anonimowy 19 sierpnia 2019 21:59
      Problem w tym, że karty już aktywowanej też nie widzisz w bankowości internetowej, więc nie możesz też zmienić jej limitów ani jej zastrzec.

      Usuń
  13. Złożyłem wniosek lecz po udaniu się do wybranego oddziału banku obsługa nie była w stanie wygenerować umowy ze względu na komunikat w systemie o "nieakceptowalnym poziomie ryzyka".
    Korespondencja pracownika oddziału banku z Centralą nic nie wyjaśniła. Wniosek mój usunięto i sugerowano mi ponowne złożenie wniosku co też uczyniłem. Po udaniu się do banku i ponownej próbie zawarcia ww. umowy sytuacja z ww. komunikatem ponownie się pojawiła. Wie może ktoś co jest tego przyczyną.

    OdpowiedzUsuń
  14. Odnośnie błędu we wpisywaniu danych. Też to miałem u siebie i wnerwiony skończyłem wypełnianie danych na laptopie. Ogólnie proces zakładania konta wyglądał u mnie tak że skan dowodu robiłem telefonem na laptopie coś się przywieszało (albo ja jestem za tępy :P) a potem przeskakiwałem na kompa. W końcu się udało bez wizyty w oddziale, ale mało to wygodne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też musiałem przeskoczyć z telefonu na kompa, ale udało się. Umowa już zawarta.

      Usuń
    2. Jakiego telefonu do tego celu używałeś?

      Usuń
  15. Mr Złotówa. Wypełniłem wniosek przez internet i wybrałem opcję potwierdzenia danych w oddziale. Pod koniec wypełniania wyskoczył jakiś błąd ale niby było info żebym się zgłosił do placówki. Byłem dziś w banku i pani mówi że błąd wyskoczył dlatego że byłem kiedyś ich klientem i że trzeba wniosek wypełnić jeszcze raz na miejscu. I z promocji mimo tego skorzystam.Ponoć mieli już taki przypadek i telefonicznie uzyskali info że można. Co robić? Nie mogę się dodzwonić na infolinię. Czy taki wniosek złożony w banku można w razie czego anulować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie potrafię odpowiedzieć. Mogę bazować tylko na regulaminie (z niego wynika, że wnioski złożone w placówkach nie biorą udziału). Czy są jakieś odstępstwa? Jeśli bank jest elastyczny w tym względzie, to na plus. Ale tego nie wiem.

      Usuń
  16. Czy jesli konto zalozylem juz w sierpniu to musze w sierpniu zrobic wplyw 500 zl i zaplacic blikiem zeby nieplacic oplat za konto czy moge to dopiero zaczac zgodnie z promocja czyli od wrzesnia?

    OdpowiedzUsuń
  17. Przed chwilą założyłem konto korzystając z opcji zdjęcia dowodu i twarzy online. Wszystko przebiegło w zasadzie bez problemu. Zastanawiam się tylko czy da się w jakiś sposób całkowicie uniknąć opłaty 20 gr za kod SMS. Do wyboru mam dwie opcje: albo ustawić swoje konto w innym banku jako zaufanego odbiorcę, ale wtedy tą operację dodania odbiorcy będę musiał zatwierdzić płatnym kodem SMS, albo ustawić mobilną autoryzację przelewów - no i pytanie czy wtedy też bank zażąda kodu? Jeśli tak, to zapewne nie ma opcji uniknięcia tej jednorazowej opłaty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wypłata wpłaconej gotówki w ABM jest darmowa!

      Usuń
  18. Witam czy na pewno w pierwszym miesiącu tj sierpniu konto i karta są darmowe bez spełnienia warunków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Taryfy opłat można wywnioskować, że w sierpniu (miesiącu otwarcia konta) opłata nie jest pobierana, ale jeśli w tymże miesiącu nie będzie wpływu min. 500 zł i min. 1 płatności kartą lub PeoPay, to we wrześniu pobiorą opłaty za wrzesień. A jak to wygląda w praktyce, nie wiem.

      Usuń
    2. W 1-szym niepełnym m-cu opłat nie ma. W każdym kolejnym wykonanie warunków (jednorazowy wpływ min. 500 zł oraz 1 płatność) w danym m-cu zwalnia z opłat w następującym po nim m-cu.

      Usuń
  19. Masakryczny bank. Nie dość, że system transakcyjny trąci PRLem to na wydanie karty debetowej do rachunku czekałem 21 dni. Wniosek złożony 8 sierpnia, karta doszła 29 sierpnia. Mój rekord. Gdyby nie ta promocja i fajna karta rewolucyjna, to bym uciekał z tego banku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czekam na razie krótko. Kartę wysłano 26 sierpnia. Listczwykły, poczta ma czas...

      Usuń