Bankobranie: najlepsze promocje bankowe, konta, karty i lokaty w bankach: Toyota Bank: zmiana tabeli opłat i prowizji
Bądź na bieżąco. Korzystaj z bezpłatnego newslettera

30.03.2018

Toyota Bank: zmiana tabeli opłat i prowizji

Gdy bank zapowiada zmianę cennika, to zazwyczaj są to zmiany na gorsze (z punktu widzenia klienta).

Zmiana opłat i prowizji w Toyota Banku
Tym razem mamy jednak zmianę, którą uznać należy jako lepszą. Dotyczy ona zasad zwracania opłaty miesięcznej za prowadzenie konta w Toyota Banku.

Promocje Toyota Banku są bardzo popularne wśród Czytelników bloga. Nie ma się temu co dziwić, bo chociażby teraz za otwarcie konta i 2 lokat czeka premia 140 zł (w promocji przedłużonej do 3.04.2018 r.). A i bank w tej akcji nie zapomina o obecnych klientach, bo i dla nich jest bonus 70 zł.

Kwestią, która niektórych mogła dotąd zniechęcać do skorzystania z oferty tego banku, była opłata za prowadzenie Konta Jedynego w wysokości 2,49 zł miesięcznie. Bank tę opłatę pobiera "z góry" (na samym początku miesiąca kalendarzowego) i zwraca w kolejnym miesiącu, jeśli w miesiącu poprzednim wykonane zostały płatności kartą wydaną do konta na sumę min. 400 zł.

Wymóg to dość wyśrubowany. Poza tym pamiętać należy, że uczestnicy promocji Toyota Banku to zazwyczaj bankobiorcy pełną parą, więc konta posiadają też w innych bankach i tam również muszą aktywnie korzystać z karty (np. ze względu na moneyback).

Owszem, Toyota Bank w akcjach specjalnych organizowanych z Agorą, uczestników promocji często zwalniał z opłat za konto (a właściwie zwracał opłatę bez konieczności wykonywania płatności kartą, np. za utrzymanie lokat). Ale zawsze to był jakiś dodatkowy warunek, którego trzeba było dopilnować. Teraz wychodzi na to, że będzie łatwiej, bo od 1.06.2018 r. wejdzie w życie następująca zmiana:
"Opłata [2,49 zł za konto - przyp. Mr. Złotówa] zwracana w przypadku utrzymywania minimalnego miesięcznego średniego salda konta w wysokości 1 000 zł lub minimalnego miesięcznego średniego salda lokat w wysokości 2 500 zł lub po dokonaniu z konta minimum raz w miesiącu spłaty raty kredytu samochodowego posiadanego w Toyota Bank Polska S.A. lub po dokonaniu z konta minimum raz w miesiącu spłaty raty z tytułu umowy leasingu w Toyota Leasing Polska Sp. z o.o. Średnie miesięczne saldo konta obliczane jest jako suma sald na koniec każdego dnia miesiąca kalendarzowego, podzielona przez ilość dni w danym miesiącu. Średnie miesięczne saldo lokat to saldo środków zgromadzonych na innych rachunkach oraz na wszystkich posiadanych lokatach, obliczane jako suma sald na koniec każdego dnia miesiąca kalendarzowego, podzielona przez ilość dni w danym miesiącu."

Uczestnikom promocji Toyota Banku i Agory najłatwiej więc będzie spełnić warunek zwrotu opłaty za konto poprzez utrzymywanie minimalnego miesięcznego salda lokat w wysokości 2 500 zł, bo otwarcie i utrzymanie lokat jest właśnie najczęstszym warunkiem spełniania warunków promocji.

Ba, wychodzi na to, że uczestnicy poprzedniej promocji, jak i obecnej z duetem lokat i premią do 140 zł, którym przyobiecano 20 zł jako zwrot opłat za prowadzenie konta, teraz tę kwotę będą mogli traktować jako swego rodzaju... bonus dodatkowy 😉 Bo bank będzie zwracał opłatę za prowadzenie konta z tytułu utrzymania lokat... a poza tym wypłaci zwrot 20 zł z tytułu promocji.

Przydatne dokumenty:

43 komentarze:

  1. No i to jest zmiana na dobre.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ekstra zmiana :) mam nadzieję, że dodatkowo jeszcze dwi osoby uda mi się namówić na założenie konta i udział w promocji dzięki wydłużonemu czasowi do 3.04 !

    OdpowiedzUsuń
  3. Utrzymanie salda 1000 zł na nieoprocentowanym koncie to słaba opcja bo można by tę kwotę mieć np na 3% w TMUB albo ALiorze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy 1000 zł i 3% przez 31 dni odsetki to 2,06 zł więc ze zwrotem jesteś do przodu o 43 grosze ;)

      No ale po co trzymać ten 1000 zł na RORze jak można dać na lokatę? Np. Sprint? Masz 2,5%

      Usuń
    2. Lokata Sprint to min. 3000.

      Usuń
    3. Ale Sprint jest na 180 dni z oprocentowaniem 2,5%

      Usuń
    4. Zgadzam się - to rzeczywiście bardzo cieniutko, gdyż nawet na KO w Alior czy Millennium można dostać wyższe odsetki, a BGŻ-Optima i Getin dają tyle samo.

      Usuń
  4. Lepiej żeby opłatę w ogóle wycofali ale i to dobre.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak jak się tam otwiera rachunek to zazwyczaj w promocji z lokatami i zazwyczaj większymi niż 2,5k więc nie jest źle będzie ok moim zdaniem.

      Usuń
    2. Zgadzam się! Nie jest źle a nawet jest bardzo dobrze. Już miałem zamykać po bonusie z Klubu Korzyści. Ale jednak zmieniłem zdanie i w tej sytuacji zostaję.

      Usuń
  5. Sam fakt istnienia opłaty miesięcznej za 'prowadzenie' konta jest absurdem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z połowa banków taką opłatę ma. Aczkolwiek mało który pobiera z góry. Chyba tylko Eurobank kojarzę jeszcze.

      Usuń
    2. Errata: oczywiście z połowa banków działających w Polsce :)

      Usuń
    3. @Anonimowy, 30 marca 2018, 17:36

      Nawet gdyby połowa banków miała taką opłatę, to nie ma to tutaj nic do rzeczy - TB Polska to bank internetowy, który nawet nie posiada żadnych oddziałów!

      Usuń
  6. A co w tym przypadku ze zwrotem za prowadzenie konta 20 zł za utrzymanie lokat do końca?
    Jeśli będę miał lokaty, to nie będę płacił za rachunek, czyli tych 20 zł, bodajże w styczniu też nie dostanę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czemu miałoby tych 20 zł nie być? Jest zapisane w regulaminie więc jest wiążące.

      Usuń
  7. Mam pytanie do Ciebie Mr.Złotówa odnośnie poprzedniej promocji sprzed roku - duet lokat, która dziś mi się zakończyła. Wchodzę tam po swoje zyski i co widzę, od października nie zwracali mi tego właśnie 2,49. Doczytałam trochę, ze miała być zwracane przy utrzymywaniu lokat, ale do końca 2017.Czyli, że wzięli w tym roku to ok, ale za tamte 3 msc chyba nie powinni mi pobierać tej opłaty. Miałam dwie lokaty, pierwsza skończyła się chyba sierpień - wrzesień, a druga teraz. Jest sens pisać reklamację, dobrze myślę, że za poprzedni rok pobrali mi niesłusznie te opłaty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też tak było, co miesiąc z uporem pisałem reklamację, pozniej to jyz kopiuj wklej. Ja bym pisał, chyba że Ci czasu szkoda.

      Usuń
    2. U mnie to samo, tyle że reklamacje (2 lub 3 krotnie) składałem telefonicznie. To było irytujące, więc po zakończeniu lokat zamknąłem u nich konto, zresztą cała rodzina z tych samych powodów też to zrobiła.

      Usuń
    3. rozumiem, że Wasze reklamacje załatwiali pozytywnie, tak? Właśnie napisałam do nich i zobaczymy co będzie.

      Usuń
    4. Tak, pozytywnie :)

      Usuń
    5. Zadzwoniłem z reklamacją, została odrzucona, bo rzekomo zwracają za miesiące, w których aktywne były dwie lokaty. Czy jeśli ta krótsza skończyła mi się we wrześniu (nie przedłużałem jej, po jej zakończeniu przelałem pieniądze gdzie indziej), a druga teraz w marcu, to należy mi się zwrot tylko do sierpnia, czy do końca 2017 roku, bo już się pogubiłem?!?

      Usuń
  8. Szybkie pytanie. Jak zamknąć natychmiast ze względu na sprzeciw wobec wprowadzanych zmian?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piszesz wypowiedzenie i wskazujesz by dyspozycję wykonali od razu ze względu na zmiany.

      Usuń
  9. Zniesli opłatę bo ja co miesiąc pisałem reklamację bo za założenie lokat miało być zwrot opłaty a u mnie ciągle zapominali :) o takich jak ja było pewnie wielu

    OdpowiedzUsuń
  10. Kto daje i zabiera ... po co pobierać opłaty i potem je zwracać? To zwyczajnie zawracanie głowy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Skoro to konto typowo internetowe, jakakolwiek opłata za jego prowadzenie jest całkowitym nieporozumieniem. Ciekawe, że opłaty za prowadzenie konta nie pobierają nawet tradycyjne banki, jak ING, BZ WBK czy mBank, a Toyota Bank nie jest w stanie na stałe i bezwarunkowo odpuścić tych 2,49 PLN.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno się z tym nie zgodzić ... 10/10!

      Usuń
  12. może ktoś się zorientuje co stanie się z taką opłatą jeśli zanim zostanie zwrócona zamknie się konto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W wypowiedzenie powinieneś podać nr konta do wypłaty kasy.

      Usuń
    2. Jeśli nie podasz w liście numeru konta do przelewu, to i tak później dzwonią pytając o ten numer. Jest to obustronna strata czasu i na dodatek stwarza jednie szansę pomyłki.

      Usuń
  13. mam pytanie, jeśli zmiany wchodzą od 1 czerwca, to czy w maju trzeba jeszcze robić obrót kartą, czy założyć lokatę na min. 2500 zł? nie jest to dla mnie jasne, skoro bank pobiera opłatę z góry i w kolejnym miesiącu ją zwraca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bo obrót kartą w maju da ci zwrot 2,49 zł pobranych 1. maja.
      Dopiero w lipcu zwrócą opłatę z 1. czerwca sprawdzając czy w czerwcu było saldo konta/lokat.

      Usuń
    2. W jakim celu tak komplikować życie własnym klientom pobierając opłatę z góry? Paranoja!

      Usuń
    3. To jest w ogóle ciekawy bank. Taki relikt przeszłości na tle całej reszty banków w Polsce. System internetowy wygląda mocno przedpotopowo, o aplikacji na telefon nawet im się nie śniło, pobierają opłaty za konto (do tego z góry) i jeszcze każą korzystać z archaicznego narzędzia autoryzacji, jakim jest fizyczny token.

      No ale... dzięki promocjom z lokatami dla obecnych klientów po prostu opłaca się tego konta nie zamykać ;)

      Usuń
    4. Gdyby jednak ktoś zdecydował się je zamknąć, to wystarczy JEDYNIE wysłać list :)

      Usuń
    5. @Maciej Kosmala, 1 kwietnia 2018, 21:18

      Właścicielem TB Polska jest niemiecka spółka Toyota Kreditbank GmbH z siedzibą w Kolonii i jest na polskim rynku od 2000 roku. Wydaje się, że właśnie w tym roku czas dla nich stanął w miejscu :)

      Usuń
  14. Złotówa, dlaczego nie piszesz, że ten 20-złotowy zwrot opłaty za prowadzenie Konta Jedynego w wysokości 20 zł nastąpi, jeśli uczestnik utrzyma aktywne lokaty do dnia ich zapadalności?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczegóły dot. promocji z premią 140/70 zł i ze zwrotem 20 zł opisane są we wpisie prześwietlającym tę promocję. Kto wziął w niej udział zna zasady zwrotu 20 zł, a kto jeszcze nie wziął to pozna ;)

      Usuń
    2. Już najwyższy czas odpuścić ten archaiczny obyczaj pobierania z góry opłaty za 'prowadzenie' konta internetowego.

      Usuń
  15. Czy w związku ze zmianą regulaminu, można zamknąć konto szybciej niż tradycyjnie z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia? Jeśli tak, to jak dokładnie to zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki zmianie TOiP-y powinni zamknąć je w trybie natychmiastowym.

      sphttp://bankobranie.blogspot.com/2015/05/jak-zamknac-konto-w-banku-wypowiedzenie.html

      Usuń
  16. Czy komuś z was udało się odzyskać kwotę pobraną za obsługę karty, kiedy wcześniej wypowiedział umowę? Mnie powiedzieli że nie mogą jej zwrócić ponieważ nie posiada już u nich rachunku.

    OdpowiedzUsuń