Bankobranie: najlepsze promocje bankowe: Lokata Do Końca Miesiąca w Idea Banku: 3,15% w skali roku

650 zł od VeloBanku600 zł od Santandera ⭐ 500 zł od: Millennium, ING, Aliora i BNP Paribas900 zł od Citi

2.01.2018

Lokata Do Końca Miesiąca w Idea Banku: 3,15% w skali roku

Nowy rok całkiem przyjemnie zaczyna się dla oszczędzających.

Lokata Do Końca Miesiąca w Idea Banku
Idea Bank - choć zazwyczaj robi to pod koniec miesiąca kalendarzowego - przedstawił promocyjną lokatę, na której uzyskać można 3,15% w skali roku na okres... do końca miesiąca. Bez konieczności spełniania jakichkolwiek dodatkowych warunków. Poza jednym... trzeba posiadać lub założyć konto w Idea Banku

Wprowadzenie lokaty do oferty banku poprzedziła zapowiedź, która już 1. stycznia pojawiła się na stronie internetowej banku:
Lokata na dobry początek roku - zapowiedź Idea Banku


Trzeba przyznać, że tego typu działania w przypadku wprowadzania do oferty nowej lokaty są dość rzadko spotykane, więc i wywołały emocje. Pod wczorajszym wpisem "Najlepsze lokaty bankowe i konta oszczędnościowe: styczeń 2018" rozgorzała dyskusja o spodziewanej stawce oprocentowania... Dziś już znamy szczegóły.

Główne cechy lokaty DO KOŃCA MIESIĄCA:
  • minimalna kwota: 500 zł 
  • maksymalna kwota: 1 000 000 zł 
  • okres lokaty: liczba dni do 31.01.2018 r.
  • oprocentowanie: 3,15% w skali roku (stałe) 
  • dostępność oferty: do 30.01.2018 r. (aczkolwiek nie oznacza to, że do tego momentu zostanie utrzymana stawka oprocentowania dla zakładających lokatę na poziomie 3,15% w skali roku; ten parametr może ulec zmianie)
Lokata zakładana jest jako nieodnawialna. Jeśli jesteś już klientem Idea Banku to wniosek o lokatę złożysz po zalogowaniu do bankowości internetowej. Jeśli takiego dostępu jeszcze nie masz, wniosek znajdziesz tutaj. Aczkolwiek w tym drugim przypadku, gdy najprawdopodobniej spełnisz warunki bycia "nowym klientem" to współpracę z bankiem lepiej zacząć od jednej z lokat powitalnych, o których piszę nieco niżej.

Lokaty powitalne


O tym już wspomniałem, teraz czas na szczegóły. Jeśli dotąd nie było Ci dane posiadać jakiejkolwiek umowy lub wnioskować o produkt w w Idea Banku (bądź Lion's Banku, będącym jego oddziałem) to jako "nowy klient" możesz założyć jedną z poniższych lokat:
  • Lokata Happy - od 500 do 10 000 zł. Stawka oprocentowania zależy od okresu depozytu i wynosi:
    • 4% w skali roku w przypadku 2 miesięcy;
    • 3,5% w skali roku na 3 miesiące lub
    • 3% w skali roku na 1 miesiąc.
  • Lokata Happy Pro - 3-miesięczny depozyt, którego oprocentowanie uzależnione jest od wpłaconej kwoty i wynosi:
    • 3,5% w skali roku dla kwoty od 10 000 do 25 000 zł lub
    • 2,7% w skali roku dla kwoty od 25 000,01 do 100 000 zł.

Wraz z jej otwarciem uzyskasz dostęp do bankowości internetowej, a więc możliwość zarządzania już posiadanymi depozytami, jak i zakładania (w tym lokaty DO KOŃCA MIESIĄCA). By jednak móc założyć Lokatę Do Końca Miesiąca należy jeszcze założyć rachunek osobisty. Konto Idealne na szczęście prowadzone jest bez warunków za 0 zł.

Przydatne dokumenty:

74 komentarze:

  1. Lokata nieodnawialna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Dzięki za czujność.

      Usuń
    2. W jaki sposób lokata do końca miesiąca (stycznia) mogłaby być odnawialna tego nie kminię :)

      Usuń
  2. Lokata Do Końca Miesiąca - jest TYLKO dla posiadaczy konta w Idea banku

    OdpowiedzUsuń
  3. Regulamin mówi o konieczności posiadania konta więc tak dobrze nie jest.
    Po zapowiedzi którą chyba pierwszy raz podawali spodziewałem się czegoś lepszego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że z tym odczuciem nie jesteś sam...

      Usuń
    2. Podpisuję się. Z dużej chmury mały deszcz. 3,15% spoko, ale reszta (Okres + musisz mieć konto) wygląda słabo.

      Usuń
    3. To po prostu kolejny wabik z tego banku mający na celu pozyskanie nowych klientów.

      Usuń
  4. Tak czułem że to będzie coś takiego. Ale przynajmniej połączy mi się kasa z lokatami Tylko teraz które zakończą mi się 30 i 31 stycznia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mogli se tamtą zapowiedź darować.

    OdpowiedzUsuń
  6. To ich konto Idealne faktycznie jest takie darmowe? Czy czyhają jednak jakoś pułapki (zakładając, że w ogóle nie będę z niego korzystać)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Darmowe bez haczyków. Mam od ponad pół roku. Dodatkową zaletą są darmowe przelewy natychmiastowe. Co prawda tylko 2 w miesiącu ale dobre i to. Czasem się przydaje.

      Usuń
    2. super, dzięki. Może się w takim razie skuszę.

      Usuń
  7. Jeśli ktoś chce korzystać to radzę dzisiaj, bo po ostatniej takiej lokacie widać że im mniej dni do końca miesiąca pozostaje, tym niższe oprocentowanie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj się wycwanili. Najpierw wszystko bez warunków a teraz chcą by masowo zakładać konta. Co im z nich przyjdzie jeśli i tak klienci nie będą z nich korzystać bo interesują ich tylko lokaty?

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystko fajnie, ale nawet mając Konto Idealne obecnie nie można założyć ŻADNEJ lokaty poprzez zasilenie z innego banku, gdyż taka opcja wyboru w trakcie zakładania po prostu zniknęła - zła zmiana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. yhm... dziwne, u mnie działa :D Nie mam (jeszcze) konta i IB i ciągle nawet jak wchodzę w założenie jakiejkolwiek lokaty, to podświetla mi się "konto w innym banku". Chyba że założenie konta blokuje tę opcję?

      Usuń
    2. Pytanie czy masz jeszcze stary system czy Idea Cloud?

      Usuń
  10. Aleksandra - faktycznie jest "takie darmowe".

    OdpowiedzUsuń
  11. Trochę powtórka z lokaty Noworocznej. Najpierw też było 3,15%, później krótko 2,5 a potem 2%.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko trochę :)

      Regulamin §4: Oprocentowanie Lokaty jest stałe i wynosi przez cały Okres Umowny 3,15% w skali roku.

      Usuń
    2. Każdy regulamin może ulec zmianie, prawda?

      Usuń
  12. A ja proponuję sprawdzić, może spełniacie już warunki do Lokaty na nowe środki Plus na 3% (na 3 lub 6 m-cy) - bo zmienił się m-c, teraz chodzi o stan środków na koniec 20.12.2017 (powiedzą na infolinii ile się miało). Przynajmniej jakieś bardziej logiczne okresy jak na opcję 'lokaty'. A oprocentowanie niewiele mniejsze i spokój na dłuższy czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. 3% na 3 albo na 6 M wolę bardziej niż 3,15 na krótko. Przynajmniej spokój będzie.

      Usuń
  13. Czy lokata DO KOŃCA MIESIĄCA wymaga posiadania konta indywidualnego?
    Nie wiem, dlaczego nie widzę jej na liście lokat do zawarcia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam różne kwoty w różnych bankach i zamierzam do pt poprzelewac na te lokaty 3,15% tylko ile można ich otworzyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez ograniczeń.

      Usuń
    2. W 1 wniosku max 5 ale wniosków możesz złożyć do woli.

      Usuń
    3. Spiesz się, bo do końca miesiąca zostało niewiele czasu :)

      Usuń
  15. Przy galopującej inflacji w Polsce na tej lokacie się traci - smutne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grudzień 2017 2% w porównaniu do XII 2016

      Usuń
    2. W listopadzie było 2,5% r/r

      Usuń
    3. Czyli inflacja maleje?

      Usuń
    4. Nie maleje gdy ma wartość dodatnią. W październiku było 2,1, w listopadzie 2,5, a w grudniu 2% (zawsze w odniesieniu do analogicznego miesiąca w roku poprzednim).

      Usuń
  16. Czy taki ROR da się potem zamknąć online bez wychodzenia do odziału?

    OdpowiedzUsuń
  17. To ja jednak jeszcze jedno pytanie, bo ciągle się waham, czy zakładać to konto. W tej chwili w ogóle na liście lokat do założenia nie mam tej lokaty - a mam też wiele innych, do których założenia wymagane jest posiadanie konta, tyle tylko, że w momencie próby załozenia takiej lokaty, pojawia mi się komunikat, że muszę konto założyć.
    czy moze być tak, że nawet po otwarciu konta nadal nie będę mieć opcji założenia tej lokaty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W starym systemie jest nie widoczna. Jak założysz konto to jest na 99,99% pewne że przeniosą cię do logowania w Idea Cloud. I tam już wszystkie lokaty są dostępne. Pytanie tylko jak szybko cię przeniosą.

      Usuń
    2. Mam już Cloud.

      Usuń
  18. A ja nie mogę otworzyć, dzwoniłem na infolinię to konsultant nic nie mógł zrobić, kazał udać się do oddziału aby podpisać umowę o bankowość internetową.
    Pisałem maila w tej sprawie odpowiedzieli tak samo abym odwiedził oddział. Tyle banków jest i wszędzie albo telefonicznie albo przez stronę bankową można założyć konto czy lokatę a idea bank nadal w powijakach jak dinozaur tylko oddział osobiście. I nie jest to jeden przypadek. Pomyślałem że może żona da radę ale u niej taka sama sytuacja tylko oddział. Mam 70 km do oddziału nie będę tam jechał bo koszty paliwa zjedzą sporą część zysków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś pewien, że to był konsultant?

      Usuń
  19. Jest tez fajna lokata na nowe srodki na 3 m lub 6m 3% tylko pytanie chodzi o srodki względem dnia 20 ost mies na koncie idea czy tez względem innych lokat ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkich środków w Idea i Lions Banku. Na kontach, lokatach i właściwie wszystkim co może być.

      Usuń
  20. Widzę, że lokatę trzeba założyć od razu - nie mam jeszcze w tej chwili wystarczających środków na Koncie Idealnym i chociaż ważność wniosku jest niby do jutra, to nie daje się go złożyć. Czy to taki nowy standard w IdeaBanku? Bo jak zakładałam poprzednią lokatę (w sierpniu), to jeszcze można było złożyć wniosek i w ciągu 2 dni go opłacić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy tych bez konta można było tak zrobić. Jak jest wymóg konta to niestety środki muszą być bezpośrednio pobrane z konta :(

      Usuń
    2. Aha, dzięki.

      Usuń
  21. Gdzie się podział IdeaBank, co się dzieje z ich stroną?

    OdpowiedzUsuń
  22. Oprocentowanie od dziś tylko 2,15%. Oczywiście o ile jeszcze lokata będzie bo w pewnej chwili znikła z listy w moim systemie transakcyjnym (może dlatego że już nie miałem środków na jej założenie - tak się wkurzyłem na ich zagrywki że chwilę wcześniej przelałem na Optimę)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Regulamin §4: Oprocentowanie Lokaty jest stałe i wynosi przez cały Okres Umowny 3,15% w skali roku.

      Usuń
    2. koledze chodzi "od dziś" nie że procenty stopniały już na założonej lokacie tylko ogólnie przy zakładaniu lokaty dziś nie ma możliwości założenia na 3,15% bo jest 2,15%.....

      Usuń
    3. Może regulamin się zmienił?

      Usuń
    4. A jeszcze wczoraj wieczorem założyłem lokatę na 3,15% - wstyd!

      Usuń
    5. Uff, zdążyłam w ostatniej chwili. ;-D

      Usuń
  23. Oczywiście to prawda, już założone mają zachowane procenty :), ale miałem na myśli lokaty "Lokata DO KOŃCA MIESIĄCA" zakładane od dziś.

    OdpowiedzUsuń
  24. Teraz jest lokata Styczniowa. 2,7% na 5 mies.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Styczniowa Plus więc też z kontem. Styczniowa (bez konta) to 2,4 proc.

      Usuń
  25. Czyli ta oferta była ważna od wtorku do czwartku - dość zabawne :)

    OdpowiedzUsuń
  26. A ja założyłam w Idea darmowe konto Idealne i mam teraz lokatę "Na Nowe Środki Plus " na 3% na 6mcy 😁

    Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także założyłem i w sumie w chwili obecnej nie żałuję.

      Usuń
    2. Dlaczego niby ktoś miałby żałować założenia bezwarunkowo darmowego konta z dwoma przelewami za friko co miesiąc?

      Usuń
    3. Niektórzy liczą na premię od Idea za założenie tego konta :)

      Usuń
  27. Mr. Złotówa, od jakiegoś czasu zakładam lokaty w Idea, ale nie mam konta w tym banku. Chciałbym założyć Konto Idealne. Czy to konto założę przez przelew z innego banku? Jak najprościej i najszybciej to zrobić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już masz dostęp do bankowości to możesz założyć tam bez żadnych przelewów bo jesteś zweryfikowany przelewami zakładania lokat.

      Usuń
  28. Wystarczy, że się zalogujesz tam gdzie masz lolkaty i złożysz wniosek o konto idealne, po kilku minutach konto będzie otwarte.

    OdpowiedzUsuń
  29. I ja zamierzam otworzyć konto idealne. Czy muszę wyrabiać kartę ?

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie musisz,choć też jest bezwarunkowo darmowa.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  31. Tylko co założyłem konto i już wydzwaniają ich namolni naganiacze ze strukturami - szkoda gadać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to samo, numer już zablokowany :)

      Usuń
    2. Wczoraj i dzisiaj znowu dzwonili ze strukturami ... dzisiaj spytałem czy słyszeli o Stoperonie i się wyłączyli :)

      Usuń

Aktualnie najpopularniejsza promocja:

Rekordowe 500 zł premii za konto w ING Banku Śląskim

Aż tyle do wzięcia za konto osobiste w ING jeszcze nigdy nie było. Do wzięcia czeka gwarantowana premia pieniężna 500 zł. Względem poprzedni...