Bankobranie: najlepsze promocje bankowe: Moje zarabianie na bankach - podsumowanie lutego 2017 roku

650 zł od VeloBanku600 zł od Santandera ⭐ 500 zł od: Millennium, ING, Aliora i BNP Paribas900 zł od Citi

26.03.2017

Moje zarabianie na bankach - podsumowanie lutego 2017 roku

Czas na stałą pozycję na blogu czyli comiesięczny raport z mego bankobrania.

Moje zarabianie na bankach - podsumowanie lutego 2017 r.
W tym miejscu cyklicznie przedstawiam ile zarobiłem dzięki bankowym promocjom, ile przy tym wydałem oraz co zmienia się w mym portfelu jeśli chodzi o posiadane konta czy karty. Przypominam też o najlepszych - kończących się wkrótce - promocjach.

Przegląd premii i bonusów, które wpłynęły ostatnio na me konta zacznę od promocji wyjątkowej. Banki zazwyczaj płacą za otwarcie konta czy skorzystanie z innego produktu ze swej oferty, ale w tym przypadku mieliśmy premię nie tylko za jego otwarcie, ale także za... zamknięcie. Tak, to nie pomyłka. Credit Agricole w jednej ze swych zeszłorocznych promocji obiecał, że jeśli ktoś nie będzie usatysfakcjonowany z oferty to konto będzie mógł po kilku miesiącach zamknąć i w okresie wypowiedzenia dostanie 100 zł. Tak się stało. Bank przyjął wypowiedzenie, wypłacił 100 zł i nawet nie próbował się ze mną kontaktować by przekonać do pozostania klientem. Promocja fenomenalna 😉 Więcej o szczegółach żegnania się z Credit Agricole piszę nieco niżej w części "(Po)rachunki - czyli co zmieniło się w moim portfelu".

Także 100 zł wpadło na rachunki posiadane przez nas w T-Mobile Usługi Bankowe. Piszę "przez nas", bo w tym przypadku dwa konta posiadam ja, i dwa posiada także żona. Bank zwraca 25 zł na jednym koncie po wykonaniu kartą płatności na sumę min. 500 zł, a klient może posiadać dwa konta, więc skrupulatnie korzystamy z tej szansy. Niestety długo to już nie potrwa, gdyż niedawno bank zapowiedział ostre cięcie moneybacku.

Drugi już bonus w wysokości 75 zł wpadł na me konto w Citibanku. Tam w promocji konta Citi Priority uzbierać można do 300 zł. Wybrałem wariant z lokatą, więc comiesięczny bonus wynosi 75 zł. Bez lokaty, ale posiadając kartę kredytową w Citibanku jeszcze łatwiej można zdobywać comiesięczne bonusy po 50 zł. Wystarczy wykonać płatności kartą na sumę 300 zł oraz zapewnić wpływ na konto w wysokości 5 000 zł (wpływ oznacza chwilowe pojawienie środków na koncie - nie ma konieczności ich utrzymywania w dłuższym czasie; nie musi być to również wynagrodzenie, ale własny przelew z konta w innym banku - przetestowali to już Czytelnicy, którzy informacjami dzielili się w komentarzach).

W kolejnym banku gratyfikacje są już skromniejsze. Ale za to warunki do spełnienia są banalnie proste. BZ WBK wypłacił 20 zł za opłacenie faktury za nc+ z rachunku posiadanego w tym banku. Poza tym pojawiły się też drobniejsze zwroty za opłacenie innych faktur za media z Konta 1|2|3 (na sumę 5,20 zł).

Całość zwrotów domyka rabat w wysokości 5 zł udzielany za opłacanie faktury Play za pomocą karty MasterCard w ramach usługi cyklicznej płatności. Odczuwalna wartość tego rabatu jest nieco niższa, bo operator usługi pobiera prowizję w wysokości 1 zł. Ale i 4 zł mniej na rachunku cieszy.
Bądź na bieżąco z tym co w bankobraniu i bankowości piszczy. na Twitterze.
Krótko podsumowując, wszystkie zebrane przeze mnie bonusy, zwroty i premie znajdziesz w poniższej tabeli:
Gdzie?
W jaki sposób?
Ile wydałem?
Ile zyskałem?
Credit Agricole
Premia za wypowiedzenie umowy w promocji z gwarancją satysfakcji
-
100 zł
T-Mobile Usługi Bankowe
Konto z moneybackiem 5%
Ok. 2 030zł
4 x 25 zł
Citibank
Promocja „Nagroda na powitanie w Citi Priority”
Ok. 320 zł
75 zł
BZ WBK
„Promocja dla klientów nc+KONTO” – bonus za opłacenie faktury nc+
-
20 zł
Zwrot za opłacanie rachunków za media z Konta 1|2|3
-
5,20 zł
MasterCard
Rabat 5 zł w promocji „Cykliczna płatność kartą MasterCard” za fakturę Play
-
5 zł

Wpływy na konta dokumentuje poniższa grafika:
Moje zarabianie na bankach - podsumowanie lutego 2017 r.

Wyliczenia


W sumie za poprzedni miesiąc uzbierało się 305,20 zł (miesiąc wcześniej była to kwota o... 20 groszy mniejsza - wyszło dokładnie 305 zł). Nie poniosłem przy tym żadnych kosztów z tytułu posiadania kont czy kart, bo wszystkie ewentualne opłaty na nich nie były pobrane przy spełnieniu warunków umożliwiających zdobywanie gratyfikacji w promocjach. Jako zarobek "na czysto" przyjmuję jednak kwotę 294,88 zł. Na takie wyliczenie wpływ mają dwie kwestie:
  • wspomniana prowizja w wysokości 1 zł przy opłacaniu faktury Play 
  • lokata posiadana w Citibanku (na potrzeby otrzymania bonusu 75 zł) objęta jest oprocentowaniem na poziomie 2% w skali roku. Znalazłbym lepszą stawkę w innym banku - przyjmuję, że dałoby radę założyć coś na 2,5% w skali roku, więc różnica na niekorzyść wynosi 9,32 zł (przez 28 dni lutego) 

Kwotę uzyskaną z promocji bankowych tradycyjnie odnoszę do sumy, którą musiałbym posiadać i ulokować na cały miesiąc na najlepszych kontach oszczędnościowych, by z odsetek uzyskać tyle samo. Tym razem wyszło 161 856,43 zł.

Porównanie z latami poprzednimi


Blog Bankobranie ma już ponad trzy lata, a swe zarabianie na promocjach bankowych dokumentuję od samego początku, więc teraz jest sporo materiału porównawczego ;)

W analogicznym okresie 2016 r. zarobiłem 247,70 zł, w 2015 r. było 148,83 zł, a w lutym 2014 r. uzbierało się 292,75 zł. Można wysnuć z tego wnioski, że luty nie jest najlepszym miesiącem dla bankobiorców 😉 Albo przynajmniej dla mnie. Bo przecież były już nieraz miesiące, w których zarabiałem po 500-700 zł, a nawet więcej.  Także trzyletnie podsumowanie w którym wyliczyłem zarobki na sumę 15 000 zł pokazało, że średnia miesięczna to ponad 400 zł.

(Po)rachunki - czyli co zmieniło się w moim portfelu


W ostatnim czasie w mediach pojawiło się kilka publikacji na temat bankobrania - pisałem o tym przy okazji zeszłomiesięcznego podsumowania, ale i tym razem podzielę się nowością z Business Insider Polska:

Wśród osób, które pierwszy raz stykają się z możliwością zarabiania na promocjach bankowych, bardzo często przewija się pytanie: ile czasu to zajmuje. Wyjaśniam i chętnie dzielę się szczegółami mego bankobrania, choć przyznam, że przy prowadzeniu bloga bardzo ciężko mi rozdzielić te dwie kwestie. Poniżej znajdziesz jednak informację jakie działania podjąłem w ostatnim czasie. Pytania też pojawiają się o to ile kont miesięcznie otwieram i zamykam. I muszę przyznać, że ostatni miesiąc nie był reprezentatywny bo tych kont założyliśmy dużo. Dokładnie trzy.

Tym razem więcej zadań miała żona: założyła konto w Citibanku we wspomnianej już promocji z kontem Citi Priority i premią do 300 zł. Poza tym po założeniu konta w Toyota Banku przeze mnie (już w poprzednim miesiącu), teraz przyszła kolej też na żonę. Łapiąc się na tę - aktualnie już niedostępną - promocję liczymy na premie po 140 zł (i jedną w wysokości 50 zł za polecenie). W obydwu przypadkach konto było otwierane zdalnie (po wniosku złożonym online odbywała się krótka rozmowa telefoniczna, a później przybywał kurier). Nieco inaczej było z ostatnim z otwartych kont - trzeba bowiem było pojawić się w placówce Credit Agricole by dopełnić formalności związanych z przeniesieniem konta z innego banku (za co Credit Agricole zapłaci 200 zł).

Z otwierania kont to tyle. Teraz o zamknięciach. A właściwie jednym i już wspomnianym koncie w Credit Agricole, gdzie za złożenie wypowiedzenia dostałem bonus 100 zł. Tu po raz pierwszy od czerwca ub.r. pofatygowałem się do oddziału banku (tak! mimo częstego korzystania z promocji tak rzadko odwiedzam placówki bankowe). Trafiłem do oddziału BZ WBK (w którym konta już posiadam), by założyć kolejny rachunek (darmowe Konto Godne Polecenia) z wykorzystaniem opcji przeniesienia konta z innego banku (bo tego wymagał Credit Agricole przy wypowiadaniu umowy z premią). Wszystko udało się załatwić. Credit Agricole przyjął wypowiedzenie, wypłacił 100 zł, a ja po tej wypłacie... postanowiłem wypowiedzenie wycofać, by móc skorzystać z programu poleceń, który pojawił się w ofercie Credit Agricole (polecający i polecany dostają po 50 zł). Przez to musiałem odwiedzić placówkę Credit Agricole i jeszcze raz BZ WBK (obydwie dość blisko siebie i niedaleko mego miejsca zamieszkania) by wycofać wypowiedzenie z przeniesieniem rachunku. Było jednak warto, bo dzięki temu żona założyła wspomniane konto i zyskamy za to po 50 zł.

W ostatnim czasie działo się więc bardzo dużo w porównaniu chociażby ze styczniem, gdy ani jedno konto nie przybyło, ani nie ubyło albo nawet z listopadem i grudniem ub.r. gdy otwierałem po jednym koncie.

Na czym zarabiać? Najpopularniejsze promocje i last minute


Zbliżający się koniec miesiąca kalendarzowego oznacza zazwyczaj koniec dostępności niektórych promocji. Nie inaczej jest tym razem. Nie przegap więc poniższych okazji do bankobrania z kontem osobistym:

lub z kartą kredytową w roli głównej. A tu na myśli mam promocję Citibanku, w której załapać można się na prezent:

Warto również nie przegapić
szansy na... tajemniczą promocję, o której wiemy niewiele poza tym, że uprzednio zapisani mogą liczyć na podwójne korzyści.

Bądź na bieżąco z tym co pojawia się na blogu Bankobranie i nie przegap żadnej okazji do zarobku. Zapisz się na bezpłatny newsletter - to zero spamu, a jedynie powiadomienia o nowych wpisach na blogu, które wysyłam średnio 1-2 razy na tydzień:
Adres e-mail

26 komentarzy:

  1. Witam

    W tym miesiącu minął rok od wypłaty pierwszego bonusu z banków. Przez kilka miesięcy wpisywałem tutaj comiesięczne raporty ale po osiągnięciu 5tys które postanowiłem „wyciągnąć” z banków napisałem że następny wpis pojawi się na podsumowanie roku. I zgodnie z tym muszę się pochwalić że od końca marca 2016r. do dnia dzisiejszego uzbierało się w gospodarstwie domowym (żona i ja) sporo pieniędzy, gadżetów, bonów… Jeśli brać pod uwagę i sumować gotówkę, gadżety, bonusy, bony itd. to bankobranie przez rok czasu przyniosło nam 8661,63zł. Jest to czysty zysk po odliczeniu kosztów które również się pojawiły (3 x podatek od polecenia znajomym karty kredytowej T-Mobile, przeoczenie w PKO i koszt za obsługę kont – płatność w złym terminie, oraz podczas pamiętnej akcji z bankomatami BZWBK – koszt 10 zł za sprawdzenie stanu konta w Cr. Agricole – 2razy po 5 zł).
    W ciągu tego roku mieliśmy z żoną przyjemność założyć konta w: MBANK – 1 konto, INTELIGO – 2 konta, PKO BP – 2 konta, T-MOBILE – 2 konta, BZWBK – 2 konta, BGŻ BNP PARIBAS – 2 konta, BGŻ OPTIMA – 2 konta (żeby założyć tu lokaty z bonusami), MILLENIUM – 2 konta, IDEA Bank – 1 konto (żeby założyć lokatę z bonusem), TOYOTA – 2 konta, ING – 2 konta oraz CITI BANK – 2 konta.
    Oprócz kont były oczywiście też karty kredytowe : Citi – 2 karty, T-Mobile – 2 karty, BPH – 1 karta, Millenium – 3 karty.
    Dodatkowo wsparł nasze gospodarstwo jeszcze Mr Złotówa (bon na 5 dyszek:)) oraz Blue Media (rachuneczki).
    Pewnie gdyby nie pojawienie się potomka i związane z tym wydatki to ten wynik nie zostałby osiągnięty ale tak się złożyło jak się złożyło :) Podziękowania też dla rodziny i znajomych - ich pomoc też była potrzebna do osiągnięcia tego rezultatu.
    Ogólnie zachodu sporo (na pewno kilka godzin miesięcznie – choć dokładnego czasu nie liczyłem). Wydaję mi się że warto było – dzięki temu najbliższe wakacje opłacą się same ;)

    Mr Złotówa – dzięki za bloga :)

    Pozdrawiam wszystkich bankobiorców
    Rafał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ciekawości śledziłam Twe komentarze i kibicowałam Ci. Mega wynik! Gratuluję i oby dalej szło tak dobrze.

      Usuń
    2. Rafał, świetny wynik! Przy takiej kwocie na pewno było warto :) Miło mi, że blog przysporzył Ci tyle zysków i że Twe wakacje okażą się sponsorowanymi przez banki ;)

      Usuń
    3. "Cr. Agricole – 2razy po 5 zł". Czyli BZ WBK nie tylko naraził inne banki na koszty ale też dał im zarobić.

      Usuń
  2. U mnie tym razem ok. 150 zł, dokładnie nie miałem jeszcze czasu policzyć ale bogato się zrobi w najbliższym czasie. Wpadnie mi premia od Agory, Comperii Bonus i telefon z Citi. Z pozostałymi bonusami za miesiąc będę bogatszy o 1000 zł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapowiada się świetnie, ale i 150 zł jest bardzo dobre. Bo przede wszystkim ważne, że jest :)

      Usuń
  3. U mnie w tym miesiącu 294zł. Pierwszy miesiąc bankobrania:) nadchodzace powinny być większe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę jaki podobny wynik :) Życzę nadchodzących miesięcy jeszcze lepszych. Tobie i sobie :)

      Usuń
    2. O całe 88 groszy mniej od Złotówy. Jak na debiut to piękny wynik.

      Usuń
  4. Ludzie , przestańcie się chwalić w jaki sposób zarobiliście pieniądze na bankach. Myślicie ,że (...) [określenie usunięte, zgodnie z zasadami komentowania - przyp. Mr. Złotówa] nie czytają tego bloga.Podajecie im na tacy instrukcje ,jak mają konstruować promocje żeby złapać klienta jak najmniejszym kosztem.Proponuję chwalić się tylko samą kwotą , bez szczegółów.

    OdpowiedzUsuń
  5. To i moje posumowanie, w sumie 590 zł :)
    200 zł otwarte dwa konta w PKO
    150 zł za 3 polecenia PKO
    200 zł z WBK za dwa konta
    40 zł zwroty za płatności kartą z Millennium
    Dziękuję bardzo Mr. Złotówa :)
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia, dziękuję za komentarz oraz gratuluję wyniku! I życzę dalszego owocnego bankobrania!

      Usuń
  6. Promocja promocją, ale oszukiwanie? Bank nie spełnił oczekiwań to zamykam konto i do widzenia.... Czytam bloga ale takie zachowanie trochę żałosne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz na myśli niezamknięcie przeze mnie konta w Credit Agricole?

      W momencie składania wypowiedzenia w ramach przeniesienia (w drugiej połowie lutego) sytuacja była inna niż ta, którą spowodowało wprowadzenie przez bank programu poleceń (w marcu), więc i satysfakcja mogła się poprawić ;)

      Promocja Credit Agricole była bardzo specyficzna. Bank płacił za otwarcie konta (to oczywiście nie dziwi), ale też za złożenie wypowiedzenia. I to już jest zaskakujące - także na tle promocji innych banków. Bo najczęściej stosowaną praktyką jest płacenie w ramach promocji za zatrzymanie klienta (np. wycofanie dyspozycji wypowiedzenia jak to robi Orange Finanse). Credit Agricole nawet nie podjął jakichkolwiek działań by mnie zatrzymać (nie dzwonił mimo wyrażonych przeze mnie zgód marketingowych). Zmieniłem zdanie, nie zamknąłem konta wycofując wypowiedzenie, ale to dla banku najważniejsze (z jego biznesowego punktu widzenia) - klient zostaje. Jeśli po programie poleceń Credit Agricole zrobi jeszcze jakąś promocję dla obecnych klientów albo da lepsze oprocentowanie lokat (zwłaszcza krótkoterminowych) chętnie będę kontynuował współpracę :)

      Usuń
  7. Ja bankuje od lutego i mój wynik w dwa miesiące to 586zł ale następne miesiące będą znacznie bardziej owocne ponieważ biorę udział w wielu promocjach. Dzięki Mr.Złotówa robisz kawał dobrej roboty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprawka dzisiaj dostałem premie z PKO za konta i polecenia 450 zł więc łącznie w 2 miesiące zarobiłem 1036 zł uważam, że to wspaniały wynik. Na taką sumę muszę pracować ponad tydzień w swojej pracy, a tutaj zarobiłem ją za kilkadziesiąt kliknięć myszką, kilka podpisów i płatności kartą co i tak wcześniej zawsze robiłem :) Jestem mega zadowolony, że trafiłem na twojego bloga w sumie dzięki reklamie na facebooku hehe :P

      Usuń
    2. David, dzięki za miłe słowa :) Zatem te jedno kliknięcie okazało się bardzo korzystne. Życzę wielu kolejnych okazji do bankobrania!

      Usuń
  8. zwrot 20zł za fakture nc+ wymagał zapłacenia faktury? to samo z rachunkami w WBK? czyli ile trzeba było wydać z tymi płatnościami aby zarobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy przelewach z Konta 1|2|3 zwrot wynosi 1, 2 lub 3% więc dość łatwo wyliczyć. Przy płatności za nc+ (z Konta Godnego Polecenia) przelać można dowolną kwotę ;)

      Usuń
    2. ale jakieś koszty zostały poniesione? może powinny być wpisane do tej tabeli w polu "ile wydałem"?

      Usuń
    3. koszty pewnie żadne poniewaz przelew za rachunki nic nie kosztuje.
      a opłacic faktury za tv gaz prad net czynsz itd zawsze robisz wiec sa to stałe wydatki ktore i tak trzeba poniesc a mozna dzieki tym promocjom uzyskac jeszcze wzrot.

      Usuń
    4. nie trzeba korzystać z nc+, więc to wydatek dodatkowy,

      co do prądu to się zgadza, nie da się go uniknąć

      Usuń
    5. Nc+ nie musi być twoje ;)

      Usuń
    6. ja korzystam z nc+ od wielu lat także dla mnie nie jest to dodatkowy wydatek tylko stała opłata jak za prąd. Także jak się pojawiła taka promocja 20zł za płatność faktur nc+ to się bardzo ucieszyłem ile mogę zaoszczędzić na rachunkach.

      Usuń
  9. Marzec na bogato - wpadło 506,59 zł czystej, fizycznej gotówki ;) nie licząc odsetek z KO i lokat. Teraz czekam na kuriera z PKO, mam nadzieję, że zdążę jeszcze polecić je mężowi, bo póki co kolejne miesiące zapowiadają się słabiej.

    OdpowiedzUsuń

Aktualnie najpopularniejsza promocja:

Rekordowe 500 zł premii za konto w ING Banku Śląskim

Aż tyle do wzięcia za konto osobiste w ING jeszcze nigdy nie było. Do wzięcia czeka gwarantowana premia pieniężna 500 zł. Względem poprzedni...