Bankobranie: najlepsze promocje bankowe: Moje zarabianie na bankach - podsumowanie kwietnia 2016 roku

650 zł od VeloBanku600 zł od Santandera ⭐ 500 zł od: Millennium, ING, Aliora i BNP Paribas900 zł od Citi

29.05.2016

Moje zarabianie na bankach - podsumowanie kwietnia 2016 roku

W ostatnią niedzielę miesiąca czas na podsumowanie bankobrania w gospodarstwie domowym Mr. Złotówy.

Więc raportuję ile wydałem oraz ile przy tym zarobiłem na bankowych promocjach. Informuję też co się zmienia jeśli chodzi o posiadane przeze mnie konta i karty. A przy okazji przypominam o promocjach, które niebawem dobiegają końca. 

Po raz ostatni na pierwszym miejscu - uzależnionym od wysokości otrzymanych gratyfikacji - wymieniam Bank BPH. Bowiem z dwóch posiadanych kont (jedno moje, drugie żony) na jednym wpłynął ostatni zwrot. Zgodnie z regulaminem zeszłorocznej promocji "Pieniądze Cię lubią!" bank zwracał 3% płatności kartą - maksymalnie do 50 zł miesięcznie i przez okres roku. I właśnie dwunasty, ostatni moneyback odnotowałem na moim koncie. Zwroty za kwiecień wyniosły 50 i 45 zł. W Banku BPH pozostaje jeszcze konto żony - założone nieco później, więc zwroty z tego banku pojawią się także w kolejnych miesiącach, ale w sumie nie przekroczą 50 zł miesięcznie.

Nie ma kont niezastąpionych. W miejsce Banku BPH wszedł już inny: mBank. To rachunek z kartą płatniczą objęty promocją "Zyskaj z eKontem". Tu na razie pojawił się tylko bonus za aktywację aplikacji w kwocie 10 zł, ale już w kolejnym miesiącu liczę na zwroty, a za kilka miesięcy na crème de la crème promocji, czyli bonus na finał w wysokości aż 240 zł. Łącznie w promocji zarobić można do 500 zł. I tu przypomnienie: na promocję mBanku można załapać się już tylko do końca maja. Przejdź do wpisu: Promocja "Zyskaj z eKontem": mBank daje nawet 500 zł za otwarcie konta i płatności kartą.

Ważne miejsce w mym bankobraniu zajmuje ostatnio konto w T-Mobile Usługi Bankowe, gdyż wydawana do niego karta płatnicza daje 5-procentowy zwrot. Na rachunku obowiązuje zwrot do 25 zł miesięcznie, ale... w banku tym można posiadać dwa konta osobiste, więc przy okazji zakupów co miesiąc można zaoszczędzić dwa razy po 25 zł :) Obecnie w naszym gospodarstwie domowym posiadamy trzy konta tego typu i w kwietniu na każdym z nich udało się wykonać płatności na sumy uprawniające do uzyskania maksymalnego zwrotu. W najbliższym czasie w banku tym (najprawdopodobniej) zajdą spore zmiany (od 1.08.) zarówno jeśli chodzi o rodzaje kont, wysokość opłat i prowizji, jak i zasady wypłacania zwrotów, ale wychodzi na to, że 5-procentowy moneyback będzie wypłacany nadal. Jak tylko pojawi się nowa Tabela Opłat i Prowizji T-Mobile Usługi Bankowe, jej prześwietlenie pojawi się również na blogu.

Chcesz się dowiadywać o nowościach na blogu, ale i w bankowości?

Przy niewielkim nakładzie sił dało się zarobić także z Orange Finanse. Za samo zasilenie konta i opłacenie faktury otrzymałem 25 zł. Odnotowuję te premię dwukrotnie, gdyż jedna została wypłacona w kwietniu za spełnienie warunków promocji w marcu (w przypadku Orange Finanse wypłacanie zwrotów na ostatnią chwilę - pod koniec miesiąca jest normalką). W tym miesiącu nastąpiło to nieco wcześniej, więc podaję też zwrot za kwiecień.

W BZ WBK dostałem zwrot 20 zł za 3 płatności BLIKiem na łączną kwotę min. 30 zł. Bonus może i nie jest duży, ale bardzo cieszy, bo wysokość zwrotów w odniesieniu do sumy wydatków daje rewelacyjny moneyback w wysokości 66,7% :) Oby takich zwrotów było więcej. I już wziąłem udział w kolejnej edycji promocji BZ WBK i BLIKa, gdzie zasady są bardzo podobne - doszedł tylko jeden wymóg: wypłata środków z bankomatu.

Uzupełnieniem comiesięcznego bankobrania są jeszcze zwroty za opłacanie faktur za media z Konta 1|2|3 w BZ WBK oraz za pośrednictwem robota finansowego BM.PL. Otrzymałem w ten sposób 5 oraz 3,85 zł.

Zbiorczo me wyniki bankobrania za kwiecień wyglądają następująco:
Gdzie?
W jaki sposób?
Ile wydałem?
Ile zyskałem?
BPH
Lubię to! Konto otwarte w promocji „Pieniądze Cię lubią!” – 3% moneybacku za płatności kartą w dowolnym miejscu
Ok. 3 167 zł
50 i 45 zł
mBank
Bonus za aplikację mobilną w promocji „Zyskaj z eKontem”
-
10 zł
T-Mobile Usługi Bankowe
Konto z moneybackiem 5%
1500 zł
3 x 25 zł
Orange Finanse
Zwrot z tytułu opłacania faktury od Orange
-
2 x 25 zł
BZ WBK
Zwrot za płatności BLIKiem
30 zł
20 zł
Konto 1|2|3. Zwrot 1-3% płatności za media
-
5 zł
BM.PL
Robot finansowy – zwrot 5% płatności za media
-
3,85 zł

Wszystkie gratyfikacje za zeszły miesiąc, zbiorczo dokumentuję w poniższej tabeli:




Łącznie ze zwrotów i premii zebrało się 258,85 zł. To kwota, która w pełni została do mej dyspozycji, bo posiadane konta i karty płatnicze nie niosły za sobą żadnych kosztów. Ewentualne warunki zwalniające z opłat zostały spełnione przy jednoczesnym spełnianiu warunków promocji.

Nie licząc bankobrania, czyli promocji z gwarantowanymi zwrotami, premiami lub nagrodami, w kwietniu szczęścia próbowałem również w (zakończonej już) loterii "Bądź całym sercem w Rio 2016" skierowanej do posiadaczy dowolnej karty z logo Visa. Mnie się w losowaniach nie powiodło, ale nagrody trafiały do Czytelników, którzy informacje o tym zostawiali w komentarzach. Jeszcze raz wielkie gratulacje.

Z innych aktualnie dostępnych loterii, przypomnę o Narodowej Loterii Paragonowej, jak i o loterii Credit Agricole, która daje szansę na podwojenie wynagrodzenia. Jeśli konta w Credit Agricole nie masz, sprawdź promocję w której bank płaci 250 zł za otwarcie konta i... 100 zł za jego zamknięcie.

Kwotę uzbieraną z bankobrania tradycyjnie odnoszę do kwoty oszczędności, którą musiałbym na cały miesiąc ulokować na najlepszych kontach oszczędnościowych. Jest to 119 593,09 zł. Właśnie taka suma wpłacona na cały miesiąc na najwyżej oprocentowane konta przyniosłaby taką samą kwotę z odsetek.

Czego nie przegapić?


A teraz zapowiedziane na wstępie przypomnienia. W najbliższym czasie końca dobiega kilka promocji. Więc korzystając z okazji dzisiejszego wpisu o nich właśnie przypominam.

Tylko do wtorku, tj. 31.05.2016 r. można się załapać na:
  • wspomnianą już promocję "Zyskaj z eKontem" w mBanku, która jest szansą na zarobek do 500 zł w kilka miesięcy (po linii najmniejszego oporu to gwarantowane 275 zł). Uwaga: w tym przypadku liczy się zawarcie umowy z bankiem (do 31.05. możliwe np. przy przelewie weryfikacyjnym. Z wnioskiem o konto nie ma co jednak zwlekać do ostatniego dnia)
  • dwa darmowe bilety do Multikina za darmowe konto w Banku BPH i logowanie do bankowości internetowej lub mobilnej
Promocja dla oszczędzających w BGŻ Optima ma być dostępna do 7.06.2016 r. (będzie tak jeśli wcześniej nie wyczerpie się przewidziana pula wniosków objętych promocją; w razie wcześniejszego zakończenia promocji, stosowny komunikat pojawi się na stronie rejestracji - nie ma więc ryzyka niezałapania się na promocję mimo złożenia wniosku). W tym przypadku 3-miesięczna lokata 3,2% nawet do 100 000 zł daje również dodatkowy zysk: gwarantowany bonus 50 zł.

Chcesz być na bieżąco z bankobraniem? Zapisz się na bezpłatny newsletter:
Adres e-mail

19 komentarzy:

  1. Pożegnałem się z BPH w tym miesiącu. Już w lutym założyłem konto w T-MUB a tu taka wieść, że zmiany idą :(

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie 550 zł. A gdyby jeszcze pół roku ktoś mi powiedział że tak można to w życiu bym nie uwierzył. Dzięki za ten blog!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam

    W tamtym miesiącu pisałem o oczekiwanych "żniwach" za miesiąc kwiecień - czas na podsumowanie ;) Gospodarstwo domowe - 2 osoby ja + zona :
    06.04 - 100zł - założenie konta PKO (żona)
    06.04 - 100zł - założenie INTELIGO (żona)
    06.04 - 100zł - założenie INTELIGO (ja)
    06.04 - 50zł - zwrot za polecenie żony w INTELIGO
    06.04 - 50zł - zwrot za polecenie żony w PKO
    14.04 - 25zł - 5% moneyback w T-Mobile Usługi Bankowe - żony
    14.04 - 25zł - 5% moneyback w T-Mobile Usługi Bankowe - ja
    22.04 - 300zł - polecenie przez żonę karty w CITI dla brata
    28.04 - 100zł - założenie konta BZWBK - żona
    28.04 - 100zł - założenie konta BZWBK - ja
    30.04 - 100zł - polecenie sąsiada w MBANKU

    SUMA 1-30.04 - 1050 zł

    jeszcze powinien być moneyback z MBANKU (50zł) ale wypłacili go dopiero w maju po złożeniu reklamacji więc jego brak w podsumowaniu.
    Pozdrawiam bankobiorców ;)
    Rafał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zacnie, niech żona bratu jeszcze kredytówkę do T-Mobile poleci. Kolejne 100 PLN / 300 PLN do wyrwania. :)

      Usuń
    2. Rafał, świetny wynik! :) I widzę, że w bankobranie wciągasz rodzinę, a nawet sąsiada :) Pozdrawiam

      Usuń
    3. dzięki - a to wszystko dzięki temu blogowi ;)
      Wkręcam tych kogo to zainteresuje ;)
      Mam osobisty cel - chcę mieć fajne wakacje w przyszłym roku a ich sponsorem niech będą banki ;)
      pozdrawiam
      Rafał

      pozdrawiam
      Rafał

      Usuń
    4. Karta Tmobile polecona ale juz tydzien cisza - nikt nie dzwonił - chyba trza sie bankowi przypomniec :(
      pozdrawiam
      Rafałp

      Usuń
    5. No właśnie - u mnie też cisza. Karta z TMUB (przez żonę polecona) w dnu 25 maja. Święto - wiadomo, nie dzwonili. W piątek (27.05) - też cisza. Weekend pomijam. Dziś (30.05) - też się nie odezwali.

      Udało się komuś SKUTECZNIE z tym poleceniem?

      Jakieś 2 tygodnie temu, pamiętam, sami do mnie dzwonili i usilnie namawiali na kartę. Ale wówczas mi nie zależało (czytaj nie dawali ciekawego dodatku w postaci kilku stów). ;)

      Zapewne TMUB się skupił teraz na wprowadzanych zmianach w prowizjach i cięciu moneyback'a i nie mają czasu konsultanci na obsługę rozdawnictwa na kredytówkach. :)

      Usuń
    6. Wczoraj zadzwoniliśmy na infolinię i przekazaliśmy informację że tak długo itd. Pani powiedziała że skontaktuje się z osobą która zajmuje się tym wnioskiem i za około 10 - 15 minut był telefon z banku (weryfikacja). Ponoć karta przyznana teraz czekamy na umowę, kartę i zmiana ról - żona będzie mnie polecać ;)
      pozdrawiam
      Rafał

      Usuń
    7. Wczoraj ciężko było się wbić na infolinię lub czat bo pewnie ludzie dzwonili w sprawie zmiany w kontach. I pewnie wszystkie zasoby ludzkie na infolinii rzucono na obsługę dzwoniących, a nie miał kto ogarniać dzwonienia w sprawie poleceń.

      Usuń
    8. W ślad za czyjąś radą na forum odważyłem się zadzwonić dziś do TMUB i przypomnieć się o sobie. Długo mnie weryfikowali (posiadane konta, lokaty, karty telefony, maile) żeby ... przyjąć zgłoszenie do popchnięcia kogoś z DZIAŁU HANDLOWEGO TMUB, by do mnie oddzwonił w sprawie złożonego wniosku. Oddzwonili - z numeru 32 326611862 (niby Katowice, ale okazało się w rozmowie, że handlowiec dzwoni z Warszawy). W trakcie rozmowy dowiedziałem się, że ... nie mam zdolności kredytowej na te marne 5.000, o jakie standardowo wystąpiłem. Ale się uśmiałem. Wnioskowaną kwotę jestem w stanie pokryć jednym beknięciem, bez jakiejkolwiek straty dla budżetu osobistego. Rzecz jasna, chodziło mi tylko i wyłącznie o prowizję (300/100). Widzę, że zaczynają kombinować - co rusz im się nie podoba - a to nie ma zdolności, a to brak historii kredytowej (ktoś opisywał na forum). Sami nie wiedzą czego chcą. Ale to ich strata - nie zarobią na intercharge'u od moich transakcji. Idzie lato - wakacje (paliwo, hotele, wydatki) + wyjazdy zagraniczne - przejdą koło nosa TMUB'owi.

      A żeby było weselej - jakieś 2-3 tygodnie sami dzwonili do mnie. Wówczas nie było promocji z prowizją dla klienta. Tak usilnie namawiali mnie na kartę, że dziwiłem się skąd takie dążenie do wciśnięcia mi plastiku. Teraz już wiem - kilka stów dla handlowca i już jest determinacja. A jak maja robić to w ramach obowiązków - to "Sorry, Gregory, brak zdolności kredytowej." A tak naprawdę nic się nie zmieniło przez te 2 tygodnie. Oprócz jednego - uprzednie parcie handlowca na prowizję było ewidentne. :)

      Usuń
    9. Wesołej historii z 14:07 ciąg dalszy ...

      Po ok. godzinie od rozmowy z TMUB odbieram kolejny telefon. Dzwoni BZWBK. "Co u Pana? Jak tam Konta Godne Polecenia? Zadowolony Pan? Może w czymś pomóc? Może np. kartę kredytową chciałby Pan?" Zacne wpływy, spory depozyt (widomo - wszystkie 3 konts wypchane po brzegi na 4%). Z ciekawości się zgadzam. Za moją zgodą leci on-line zapytanie do BIKu o zdolność kredytową. I jaki wynik? Mam zgodę na ... VISA GOLD z limitem 10K. :) Jakieś żarty? Nie - konsultant w pełni poważnie zaprasza mnie do oddziału celem podpisania Umowy o Kartę Kredytową. Przy okazji się dowiedziałem, że aktualnie w BZWBK trwa promocja pt. "Karta kredytowa z infolinią kalkuluje się". W ramach tej promocji - wykonanie 10-ciu operacji w ciągu trzech miesięcy od otrzymana karty DOŻYWOTNIO zwalnia z opłat miesięcznych i rocznych. Promocją objęte wszystkie karty kredytowe, oprócz "1,2,3" (dlatego, że ona ma zwroty za transakcje). Do tego - bardzo fajny pakiet ubezpieczenia podróżnego (zdrowotne, opóźnienie lotu, zgubiony bagaż itp.) i jeszcze Car Assistance. Wszystko oczywiście za free. Dobrze, że siedziałem, bo nogi mi się ugięły pod wrażeniem. Zatem "dałem się skusić" na inną (de facto o niebo lepszą funkcjonalnie i przede wszystkim DARMOWĄ) kredytówkę, a z głupkami z TMUB nie chcę już mieć do czynienia. Niech się bujają. :)

      Usuń
    10. Może ta powyższa historia wynika z tego, że do TMUB przelewasz tylko kwoty po kilkaset złotych aby wypełnić transakcje do 500 zł... i dalej nic nie robisz. Wtedy dla banku nie widać po historii konta ile zarabiasz i na ile Cię stać. W BZWBK dostajesz pensję to wiedzą o Tobie więcej niż T-Mobile...

      Usuń
    11. Do Arko:

      Na TMUB muszę przelewać >2K PLN, bo to jeden z warunków otrzymania moneyback'u. Zatem miesiąc w miesiąc szły przelewy z zewnątrz po 2,5K, z czego 2K wracało skąd przyszło, a 500 zł zostawało na wydatki.

      Akurat w TMUB na kontach oszczędnościowych od dłuższego czasu miałem zacne kwoty w EUR i USD (co łącznie dawało >70K PLN). Jak na "niezdolnego kredytowo" klienta przystało. Nie wspominając już o marnym oprocentowaniu tych środków (na poziomie 0,1-0,2%).

      Do wczoraj właśnie tam trzymałem swoje rezerwy dewizowe. Ale ta kasa już wypłynęła. Oczywiście darmowym przelewem, za co z całego serca TMUB'owi dziękuję. :)

      Odnoszę wrażenie, że cwańsze banki (Alior+klony, Idea+rzesza Noble Getin) kalkulują sobie zachowania klientów i jak wychodzi na to, że taki jeden bierze więcej, niż da się z niego złupić, to ... (zgodnie z prawdą zresztą) nie jest dla banku klientem pożądanym.

      Usuń
  4. Jeżeli zwroty z tego typu promocji bankowych przekroczą 760 zł,czy należy od tego zapłacić podatek dochodowy?

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy już od 1 sierpnia nie będzie w TMUB 25 zł tylko 15 zł zwrotu ?
    Dostaliście maile ze zmiana regulaminu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://bankobranie.blogspot.com/2016/05/t-mobile-usugi-bankowe-rewolucja-w-ofercie-oraz-zmiana-oplat-i-prowizji.html

      Usuń
  6. Ostatnimi czasy odnoszę wrażenie, że banki coraz mniej rozpieszczają nas promocjami. Albo kończą się dla nas dobre czasy... albo po prostu jest jakiś zastój. Niby nie jest źle bo sam mam jeszcze 7 kont które dają mi profity ale kiedyś to człowiek przebierał w dostępnych promocjach i wybierał najlepsze a dziś to trzeba się imać wszystkiego co dają :)

    OdpowiedzUsuń

Aktualnie najpopularniejsza promocja:

Rekordowe 500 zł premii za konto w ING Banku Śląskim

Aż tyle do wzięcia za konto osobiste w ING jeszcze nigdy nie było. Do wzięcia czeka gwarantowana premia pieniężna 500 zł. Względem poprzedni...