Bankobranie: najlepsze promocje bankowe: Zarabianie na bankach - podsumowanie kwietnia 2015 roku

650 zł od VeloBanku600 zł od Santandera ⭐ 500 zł od: Millennium, ING, Aliora i BNP Paribas900 zł od Citi

31.05.2015

Zarabianie na bankach - podsumowanie kwietnia 2015 roku

Nadszedł czas na udzielenie sobie odpowiedzi: ile zarobiłem na bankobraniu w kwietniu?

W tym miesiącu dostałem wyjątkowo dużo wiadomości z zapytaniami, które sprowadzały się do jednego: kiedy będzie podsumowanie bankobrania? Wszystkie premie od banków za poprzedni miesiąc wpłynęły na konta do 26. maja. Jednak przy wysypie wpisów na blogu, podsumowanie aż trudno było "wcisnąć". Ale w końcu doczekało się swej publikacji.

Standardowo swe wpisy podsumowujące zarabianie na bankach zaczynam od zwrotów za płatności kartą Tanie Zakupy. Aż 10-procentowy zwrot za zakupy w sklepach spożywczych, monopolowych, supermarketach i na stacjach paliw stanowi bardzo duży udział w sumie zwrotów. Nieco on się zmniejszy, bo z mych obliczeń wynika, że jedno z tych kont kończy już owocowanie moneybackiem - zgodnie z regulaminem promocji jest on bowiem naliczany przez 12 miesięcy i bank nie przedłuża tego okresu. Ale z drugiej strony pojawiła się świetna wiadomość: od czerwca Getin zaprzestanie potrącać podatek! W moim przypadku, przy trzech kontach (dwa moje, założone w czasach gdy była możliwość założenia dwóch na jedną osobę oraz jedno żony) oznacza to 24 zł więcej :)

Na drugim miejscu wymienić i docenić muszę zwrot z Banku Millennium. Konto 360° założone w niedostępnej już promocji owocuje premią 50 zł za spełnienie warunku wpływu określonej kwoty i aktywności w płaceniu kartą. Premie mają być wypłacane przez 4 miesiące po 50 zł. Czas szybko leci i już jestem na półmetku.

Na kolejnym miejscu uplasował się BZ WBK, który oprócz - w sumie niedużych - zwrotów na koncie i z karty kredytowej 1|2|3 wypłacił mi zwrot z tytułu indywidualnie negocjowanego moneybacku (o możliwości takich negocjacji pisałem już tutaj). Udało się go uzyskać w momencie zgłoszenia rezygnacji z karty kredytowej. Zaproponowano mi wówczas zwolnienie z opłaty za kartę oraz 1 zł nagrody za wykonanie co najmniej jednej płatności dziennie. Teoretycznie premie miały być wypłacane za każdy z trzech promocyjnych miesięcy. W wyniku błędu banku oraz po mej reklamacji premie zostały zsumowane i wypłacone razem dopiero teraz.

Na indywidualny moneyback liczyłem również w przypadku Citibanku, gdzie do karty kredytowej otrzymałem smartfon - pisałem o tym w zeszłomiesięcznym podsumowaniu bankobrania. I faktycznie udało się! Po dyspozycji zamknięcia karty wysłanej przez system bankowości internetowej CitiOnline skontaktował się ze mną konsultant banku. Nie dość, że zwolnił mnie z opłaty za kartę to - po dłuższej asertywności z mej strony - zaproponował również moneyback. Jednorazowo dostanę 50 zł jeśli do końca czerwca wykonam płatności kartą na łączną sumę min. 500 zł. Wymóg nie jest więc wyśrubowany. Myślę, że tym wymaganiom sprostam ;)

Ostatnim żniwem z kwietniowego bankobrania jest "podwyżka" wynagrodzenia oraz moneyback od Raiffeisen Polbank. Niestety w tym przypadku w ostatnim czasie dotarły niezbyt optymistyczne wieści - program premiowania ma obowiązywać już tylko do sierpnia.

Szczegółowe me zarobki na bankach w kwietniu wyglądały tak:
Gdzie i co?
W jaki sposób?
Ile wydałem?
Ile zyskałem?
Getin Online i Open Online: konto z kartą Tanie Zakupy
10% zwrotu za zakupy w sklepach spożywczych, supermarketach i na stacjach benzynowych
900 zł – zakupy spożywcze i w supermarketach
700 zł – zakupy paliwa
4 x 32 zł
Bank Millennium: Konto 360°
Konto otwarte w promocji na groupon.pl - premia 4 x 50 zł
1 000 zł – zakupy w sieci (w całości dot. wyposażenia mieszkania)
2 x 50 zł
BZ WBK:
Konto 1|2|3

Karta 1|2|3


Karta Kredytowa MasterCard

Zwrot do 3% za opłacane rachunki za media
Zwrot do 3% za zakupy kartą


Indywidualnie wynegocjowany moneyback

Rachunki za gaz, prąd i telefon

113 zł – zakupy spożywcze
120 zł – zakup paliwa

Drobne zakupy na kwoty do 5 zł (rozłożone w okresie 3 miesięcy)

8,66 zł
  
3,53 zł


81 zł
Raiffeisen Polbank: Konto Wygodne
Moneyback 3%

Podwyżka wynagrodzenia o 3%
500 zł – zakupy w sklepach odzieżowych, aptece, restauracji oraz bilety na pociąg
15 zł

40 zł

Łącznie moje wpływy z bankobrania za kwiecień wyniosły 376,19 zł. Aby uzyskać tyle samo, ale odsetek z najlepiej oprocentowanych kont oszczędnościowych przez cały maj musiałbym posiadać i utrzymywać na oprocentowanych rachunkach aż 177 319,90 zł.

Poniżej prezentuję cieszące oko wpływy na konta:



Uwzględnić przy powyższym należy oczywiście ponoszone koszty posiadanych kont i kart. Opłata miesięczna za kartę Tanie Zakupy wynosi 3,99 zł i niestety nie ma możliwości jej uniknięcia. Pozostałe konta i karty nic mnie nie kosztują. Pierwotnie w koszty miałem wpisywać także opłatę za wspomnianą już kartę kredytową w Citibanku. Tu jednak bank - nie pierwszy raz - pozytywnie mnie zaskoczył. Oprócz rocznego zwolnienia z opłat za kartę została mi również zwrócona opłata pobrana w kwietniu:
Zatem dla wszystkich, którzy zawnioskowali o kartę kredytową w Citibanku czy to w promocji z tabletem czy z (aktualnie już niestety wycofaną) premią pieniężną może to być pozytywny przykład. Z Citibankiem można zyskać nie tylko raz ;)

Aby bankobranie było dla Ciebie jak najwygodniejsze, a jednocześnie jak najbardziej dochodowe, cały czas chcę ulepszać blog. Dlatego mam do Ciebie prośbę o uzupełnienie krótkiej ankiety, która pomoże mi we wprowadzeniu zmian.


Źródło grafiki: freepik.com

9 komentarzy:

  1. Jak co miesiąc: uznanie

    OdpowiedzUsuń
  2. A korzystasz z promocji typu Comperia Bonus itp?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Comperii Bonus 3 nie brałem udziału, bo jestem klientem Raiffeisen Polbank i posiadam Konto Wygodne - wspomniane wyżej. Żona wzięła za to udział we wcześniejszej akcji i Wymarzone Konto założyła (z lokatą 6%) po ankiecie.
      Wziąłem udział np. w promocji Agory z premią za otwarcie Planu Depozytowego w Toyota Banku i premią 60 zł. Choć jak widać aktualna edycja promocji jest nawet lepsza ;)

      Usuń
  3. Podliczyłem więc i moje bankobranie za kwiecień. Zacząłem niedawno, bo w lutym. Wyszło 132,46 zł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję :) i życzę z miesiąca na miesiąc rosnących wyników!

      Usuń
  4. U mnie w końcu uzyskałem zwrot z moneyback'u za pół roku używania Orange Finanse. Przelali ponad 450 zł. Dodając nagrody z ich "Strefy okazji" w ciągu roku wyciągnąłem z tego konta ponad 800 zł. Konto własnie zamykam - otworzyłem na żonę i od dziś płacę kartą żony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przejrzałem ofertę Orange Finanse i faktycznie jest taka oferta. Jedyne co nie zachęca to fakt, że nie ma jasnych zasad. Trochę dziwnie zakładać konto, kiedy właściwie nie wiadomo, jaki jest dokładnie jego cel...

      Usuń
    2. No jak? Wszystko jest opisane w regulaminie. Wystarczy raz w miesiącu opłacić dowolną fakturę od Orange (w moim przypadku nawet nie były to moje rachunki tylko bliskich) wtedy wszystkie płatności zbliżeniowe naklejką bądź NFC mają zwrot 5% (max. 100 zł miesięcznie) przez 6 miesięcy. Teoretycznie można zyskać 600 zł... gdy wydasz 2000 zł miesięcznie zbliżeniowo.

      Usuń
  5. Nieźle! Gratuluję ! A po skończonych promocjach konta zamykasz ??

    OdpowiedzUsuń

Aktualnie najpopularniejsza promocja:

Rekordowe 500 zł premii za konto w ING Banku Śląskim

Aż tyle do wzięcia za konto osobiste w ING jeszcze nigdy nie było. Do wzięcia czeka gwarantowana premia pieniężna 500 zł. Względem poprzedni...