bankobranie: Program poleceń Mam PKO: 100 zł za otwarcie konta i 50 zł za polecenia bez ograniczeń
Bądź na bieżąco. Korzystaj z bezpłatnego newslettera

22.09.2015

Program poleceń Mam PKO: 100 zł za otwarcie konta i 50 zł za polecenia bez ograniczeń

Wraca promocja PKO BP. W nowej odsłonie opłaca się bardziej!

PKO BP wreszcie na wzór Inteligo zmienia warunki swego programu poleceń i w III edycji płaci więcej. Za otwarcie konta nowym klientom daje 100 zł, a obecnym za każde skuteczne polecenie po 50 zł.

[Aktualizacja: Ważne! Jeśli posiadasz konto w Inteligo to jak najbardziej możesz brać udział w niniejszej promocji PKO BP.]

Jeśli chcesz zarobić 100 zł za otwarcie konta, postępuj krok po kroku:
  • złóż wniosek o otwarcie konta w PKO BP za pośrednictwem dedykowanej strony, podając w nim kod polecenia od aktualnego klienta banku (kod taki możesz pozyskać tutaj)
  • we wniosku wyraź zgodę na przekazywanie przez bank materiałów marketingowych i zaakceptuj regulamin programu
  • zawrzyj umowę i aktywuj konto w okresie promocji oraz spełnij następujące warunki:
    - w przypadku otwarcia konta dla klientów indywidualnych (PKO Konto za Zero, PKO Konto bez Granic, Superkonto Oszczędne, PKO Konto Pogodne, PKO Konto dla Młodych) w ciągu 30 dni od otwarcia konta wykonaj płatności kartą na sumę min. 200 zł oraz za pomocą IKO na co najmniej 10 zł
    - w przypadku otwarcia konta dla firm (Pakiet Biznes Debiut 18, Pakiet Biznes Rozwój, Pakiet Biznes Komfort Plus, Pakiet Biznes Sukces Plus, Pakiet Mobilny dla Firm) w ciągu 40 dni od otwarcia konta wykonaj płatności kartą na sumę min. 200 zł oraz przelew do ZUS z nowo otwartego konta za pośrednictwem serwisu internetowego lub telefonicznego (wykorzystując formularz „Przelew do ZUS”)
Uwaga! Ważne, by wszystkie w/w płatności kartą, jak i IKO wykonane były w punktach handlowo-usługowych. Do zliczenia wymaganych sum nie kwalifikują się transakcje wykonywane w Internecie.

100 zł za otwarcie konta zgarnąć mogą nowi klienci, przez których bank - zgodnie z regulaminem - rozumie:
"osobę fizyczną, także tę prowadzącą działalność gospodarczą lub będącą wspólnikiem w spółce cywilnej, która w dniu złożenia wniosku o Nowe konto lub Nowy pakiet PKO Banku Polskiego z podanym Kodem polecenia nie posiada żadnego z kont lub pakietów wymienionych w ust 1.2. (PKO Konto za Zero, PKO Konto bez Granic, Superkonto Oszczędne, PKO Konto Pogodne, PKO Konto dla Młodych, Pakiet Biznes Debiut 18, Pakiet Biznes Rozwój, Pakiet Biznes Komfort Plus, Pakiet Biznes Sukces Plus, Pakiet Mobilny dla Firm - przyp. Mr. Złotówa), ani nie jest rozpatrywany wobec niej wniosek o otwarcie żadnego z tych kont lub pakietów złożony przed rozpoczęciem Edycji Programu, ani w okresie ostatnich trzech lat liczonych od daty rozpoczęcia Edycji Programu nie posiadała żadnego z tych kont lub pakietów"
Jeśli jesteś/staniesz się klientem PKO BP i zechcesz polecać konto rodzinie czy znajomym, pamiętaj o zarejestrowaniu się na stronie promocji mam.pkobp.pl (podając dane osobowe i wyrażając zgody marketingowe). Za każde skuteczne polecenie dostaniesz 50 zł, a dla trzech najaktywniejszych, czyli dla osób które wykażą się największą liczbą skutecznych poleceń, bank przewidział też nagrody dodatkowe: 1000, 600 i 300 zł. Nagrody te zostaną przyznane po zakończeniu całej edycji programu poleceń, czyli po wszystkich trzech etapach. A etapy te wyznaczają trzy okresy 21.09.-20.10., 21.10.-19.11., 20.11.-19.12.2015 r.

Po co są w/w etapy? By wyznaczać termin wypłaty nagród:
"Bank dokona sprawdzenia, czy Uczestnik oraz Nowy Klient spełnili warunki Regulaminu i są uprawnieni do otrzymania nagrody, o której mowa w części IV w terminie do 50 dni kalendarzowych po zakończeniu każdego etapu Edycji Programu. Przekazanie nagrody Uczestnikowi i Nowemu Klientowi nastąpi w terminie do 25 dni kalendarzowych od momentu sprawdzenia"
Na koniec warto przyjrzeć się kwestii opodatkowania nagród. Zgodnie z zasadami III edycji programu poleceń "Mam PKO":
"Nagrody (...) podlegają opodatkowaniu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tj. Dz. U. 2012, poz. 361 ze zm.).(...) 
W przypadku konieczności odprowadzenia przez Organizatora, jako płatnika podatku, zryczałtowanego podatku od uzyskanych nagród, Organizator zwiększy wartość jednostkową nagrody o kwotę odpowiadającą wartości należnego zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych od uzyskanej nagrody. Kwotę tę Organizator przekaże na rachunek właściwego Urzędu Skarbowego tytułem należnego podatku dochodowego."

Jakie konto wybrać w PKO BP?


Przyjrzałem się ofercie kont dla klientów indywidualnych w PKO BP. Biorąc pod uwagę zasady prowadzenia, jak i (ewentualne) koszty najlepiej wypadają Konto za Zero i Konto dla Młodych.

Konto za Zero, jak może już sugerować nazwa, jest prowadzone za 0 zł, ale tylko w sytuacji gdy posiadasz wydaną do niego kartę płatniczą. A ta z kolei będzie darmowa, jeśli w danym okresie rozliczeniowym wykonasz płatności na sumę min. 300 zł. Z kartą zyskujesz bezpłatny dostęp wyłącznie do sieci bankomatów PKO BP.

Z kolei Konto dla Młodych jest bezwarunkowo za darmo prowadzonym rachunkiem dla osób w wieku 18-26 lat. Wydawana do niego karta także będzie darmowa, ale tylko wtedy, gdy za jej pomocą wykonasz co najmniej pięć płatności w okresie rozliczeniowym. Z kartą wydaną do Konta dla Młodych, za darmo możesz wypłacać gotówkę w dowolnych bankomatach w Polsce i na świecie.

Jeśli jesteś z Wrocławia lub okolic pamiętaj, że otwarcie konta w powyższej promocji możesz połączyć z promocją dotyczącą Wrocławskiej Karty Płatniczej, dzięki której możesz zyskać do 370 zł zwrotu wydatków na bilet komunikacji miejskiej.

Jeśli chcesz założyć konto i załapać się na 100 zł premii, możesz skorzystać ze sprawdzonego, wiarygodnego kodu polecenia, który uzyskasz dzięki poniższemu formularzowi:



Za powiadomienie o starcie kolejnej edycji programu serdecznie dziękuję Czytelnikowi Karolowi.

61 komentarzy:

  1. Czy po wyrobieniu płatności można zrezygnować z karty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zrezygnować. Przejrzałem obydwa dokumenty i nigdzie nie ma takiego wymogu.

      Usuń
    2. Zgadza się, ale trzeba zwrócić uwagę na jeszcze jeden szczegół. TOiP.
      O ile przy Koncie dla Młodych sam rachunek (po likwidacji karty) jest darmowy, o tyle Konto za Zero nie. Wtedy bank będzie pobierał 6,90 zł. Więc tak jak w sytuacji, gdy zostawić kartę, a nie robić nią płatności na sumę 300 zł.

      Usuń
    3. mi naliczyli w październiku dwie opłaty po 6,80 - jedną za konto drugą za kartę którą wykonałem opłaty na 200 zł i zrezygnowałem z niej 30 października

      Usuń
    4. ( Jedna z opłat została skorygowana po uznanej reklamacji )

      Usuń
  2. Witam, czy ta promocja może być połączona z promocją PKO i Wrocławskiej Karty Miejskiej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej tak - wychodzi, że najlepiej zrobić tak: najpierw założyć konto w programie Mam PKO, wydać kartą te 200 zł, a dopiero później iść do oddziału złożyć wniosek o Wrocławską Kartę Płatniczą i ją w ciągu 30 dni doładować biletem, bo w regulaminie jest mowa o doładowaniu w ciągu "30 dni kalendarzowych od dnia złożenia wniosku o Kartę"

      Usuń
    2. Dokładnie tak, potwierdzam. Najpierw jedno, by wyrobić się w 30 dni, a zaraz potem drugie, czyli Wrocławska Karta Płatnicza.

      Usuń
  3. Czy mając konto Inteligo możemy skorzystać z tej promocji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma takiego wykluczenia. Więc tak jak klienci PKO mogą skorzystać z programu poleceń Mam Inteligo, tak i w drugą stronę - klienci Inteligo mogą skorzystać z programu poleceń Mam PKO :)

      Usuń
    2. Właśnie dostałam maila, że nie dostanę 100 zł za otwarcie konta, bo osoba polecająca u nich nie istnieje, a ma Inteligo....

      Usuń
  4. Czy jest lojalka? Po otrzymaniu 100 zł. Z chęcią zamkne to konto

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma lojalki, więc możesz konto zamknąć zaraz po otrzymaniu premii.

      Usuń
  5. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć dokładniej kwestię opodatkowania?
    Pozdrawiam Kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysłałem zapytanie do PKO i dostałem następującą odpowiedź:

      "Szanowny Panie,

      Serdecznie dziękuję za ponowny kontakt i przesłanie pytania na naszą
      skrzynkę mailową.

      Uprzejmie informuję, że podatek od premii w przypadku niniejszego
      programu odprowadza Bank.

      Z tytułu uzyskanej premii Bank nie wysyła deklaracji PIT.

      Jestem przekonany, że przekazane informacje okażą się pomocne, a
      korzystanie z usług naszego Banku będzie dla Pana źródłem zadowolenia." itp. itd.

      Usuń
    2. No i to jest bardzo dobra informacja, bo pamiętam którąś edycje wstecz, nawet chyba w Inteligo, że z 50 zł po podatku wychodziło 41 zł na czysto. Teraz 100 zł wygląda super :)

      Usuń
  6. Wczoraj dostałem 100 zł za otwarcie konta Inteligo. Dziś więc zaczynam swą przygodę z PKO :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miejmy nadzieję, że PKO, tak jak Inteligo nie będzie czekać tych 50 + 25 dni z wypłatą, ale będzie się uwijać podobnie. W Inteligo premia była po 17 dniach od zakończenia etapu.

    OdpowiedzUsuń
  8. co ważne zdyskwalifikowane są osoby które w ostatnich 3 latach miały konto w PKO

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdzie najlepiej płacić tym IKO?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rossmann, Shell, duża część stacji Orlen.

      Usuń
    2. Najlepiej w Rossmannie, są najbardziej ogarnięci.

      Usuń
  10. Czy polecający musi aktywnie korzystać z konta? Spełniać jakieś warunki? Mam konto w PKO tylko do kredytu studenckiego, bez karty i z niego praktycznie nie korzystam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma żadnego wymogu prócz posiadania konta i zarejestrowania w programie

      Usuń
  11. Czy przez "transakcję przy użyciu aplikacji IKO" rozumie się też "płatność w sklepie czekiem BLIK"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekiem? Nie, robiłem zwykłą płatność BLIKiem i w poprzedniej edycji mi ją zaliczyli.

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. nie. musi być płatność blikiem

      Usuń
    2. a gdzie jest taka informacja ze musi to byc blik bo czytałem i nie potrafie tego znalesc ma byc uzyta aplikacja iko

      Usuń
  13. Wczoraj wpłynęła premia. Szybko się uwinęli ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chciałam dzisiaj zamknąć konto, to chcieli mi naliczyć opłatę 26zł. Jest ponoć coś takiego że przed 90-dniami przy rezygnacji naliczają opłaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trafił Ci się nieuk w banku, bo takiej opłaty już od kilku dobrych miesięcy nie ma. Jedyny zapis jaki jest w Taryfie prowizji i opłat bankowych za usługi oferowane Klientom Indywidualnym to "W przypadku zamknięcia rachunku klienta opłaty, o których mowa w ust. 2 oraz opłaty za kartę debetową pobierane są proporcjonalnie do liczby dni trwania umowy". Więc jeśli za październik nie masz spełnionych warunków zwalniających z opłaty to pobrać by mogli (przy koncie Za Zero) opłatę w wysokości 27/31 razy 6,90 zł. Możesz zadzwonić na infolinię potwierdzić.

      Usuń
    2. Dzięki, babka "w okienku" stwierdziła że system jej pokazuje taką opłatę. Czy mogę w inny sposób zamknąć konto - np. listownie...

      Usuń
    3. można listem.

      Usuń
  15. Witam Wszystkich serdecznie,
    Orientujecie się czy można skorzystać z tej promocji posiadając konto w Inteligo ?

    OdpowiedzUsuń
  16. opłata za zamkniecie nic nie kosztuje ? konto otwarłem 30 dni temu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś mieli w PKO opłatę za zamknięcie konta w jakimś tam czasie. Aktualnie takiej opłaty nie ma - obojętnie kiedy konto zamkniesz.

      Usuń
  17. Konto za Zero będzie darmowe jeśli w danym okresie rozliczeniowym wykonasz płatności na sumę min. 300 zł. - czy może być łącznie 300 zł. czy musi być jednorazowo min 300 zł.
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być łącznie, ale może być też jednorazowo. Jak kto woli.

      Usuń
    2. dzięki za info :)

      Usuń
  18. I wszystko ładnie pięknie. Konto założyłam i ja i mąż, premię otrzymaliśmy i dziś chcieliśmy oba konta zamknąć. Okazuje się, że owszem - konto zamykają w dniu dzisiejszym bez żadnych opłat, kartę zabierają mi w dniu dzisiejszym i przy mnie pani ją przecina ale obowiązuje 30 dniowy okres wymówienia. Nie posiadam karty, w związku z czym nie mam możliwości nią zapłacić za kwotę 300 zł a więc pobiorą mi opłatę 6,90zł. Nie ma możliwości obejścia tego - tak stwierdziła pani w banku. Zamknęliśmy dziś tylko konto męża. Okazało się, że mamy zupełnie inne okresy rozliczeniowe na karcie a na moim miałabym jeszcze dodatkowo do zapłacenia za kartę kwotę proporcjonalną za listopad (5,70zł). WIęc niby promocja taka fajna a jednak kruczek się znalazł :/
    Chyba, że macie jakiś sposób na obejście tej opłaty 6,90 (za miesięczny okres wypowiedzenia konta)??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No koleżanka (polecająca) miała tak samo - przecięli jej kartę przy zamykaniu, mi natomiast nie zabrali karty i powiedzieli ze mogę przez miesiąc z niej korzystać i spełnić warunki na zwolnienie z opłat. Zamykaliśmy w innych placówkach. Co kraj to obyczaj.

      Usuń
    2. W BZ WBK też jest tak, że co oddział to obyczaj. W jednych zamykają konta od ręki, w innych z okresem wypowiedzenia. Rzekomo zależy to od wytycznych dyrektora oddziału.

      Usuń
  19. No, to ja założyłam Konto za Zero, a osoba polecająca ma Inteligo. NIe doczekałam się 100 zł, złożyłam reklamację. Odpowiedzieli, że nie znają kodu jaki wpisałam. Skąd w takim razie informacja, że oba programy się łączą? Na co mam się powołać wojując dalej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klient Inteligo może być poleconym w programie "Mam PKO".
      Polecającym w programie "Mam PKO" może być tylko posiadacz konta w PKO.

      Usuń
  20. Czy bank za otworzenie konta oraz polecenia wysyła pit a my tym samym jesteśmy zmuszeni wykazać to w rozliczeniu rocznym ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wysyła PITów, nie musimy niczego uwzględniać w rozliczeniu. Dostałem odpowiedź pisemną, bo też mnie to nurtowało

      Usuń
  21. 2015-11-26 Inteligo otrzymało wypowiedzenie konta mojego i żony, czy w związku z tym mogę siebie lub żonę jeszcze polecić do otwarcia konta w PKO w celu zgarnięcia premii ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konto w PKO BP może polecić klient PKO BP. Jak najbardziej możecie skorzystać z powyższej promocji (mimo, że byliście/właściwie jeszcze jesteście klientami Inteligo).

      Usuń
  22. Czy ktoś wypisał swój nr telefonu z systemu IKO Inteligo przed rejestracją IKO PKO BP? słyszałem, że jest problem z nr tel. wpisanego do IKO (bank podobno korzysta ze wspólnej platformy IKO) Czy wypisanie nr telefonu z IKO Inteligo załatwię od ręki czy muszę czekać 30 dni? i dopiero wtedy będę mógł wpisać ten sam nr systemu IKO PKO BP?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można usunąć, dezaktywując usługę, usuwając aplikację, a później przechodząc cały proces instalacji od nowa (dla drugiego z banków). I może być ten sam nr tel

      Usuń
  23. myslicie ze musze wykonac operacji na 300zl aby uniknac oplaty za karte za pierwszy miesiac? jezeli mam konto i karte od polowy miesiaca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W PKO liczą okres rozliczeniowy od dnia zawarcia umowy. Kartę dostałeś od kuriera czy dopiero później przysłali pocztą?

      Usuń
    2. od kuriera

      Usuń
    3. No to masz cały okres rozliczeniowy de facto przed sobą i trzeba zrobić transakcje na 300 zł jeśli chcesz uniknąć opłaty.

      Usuń
  24. A jeśli dziś polecę i osoba złoży dziś wniosek, ale kurier będzie zapewne po 19.12 to nowa osoba będzie miała szansę na to 100 zł czy nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umowa musi być zawarta do końca okresu promocji, tj. do 19.12. więc już raczej za późno

      Usuń
  25. W PKO BP istnieje procedura umożliwiająca skrócenie okresu wypowiedzenia lub nawet zamknięcia konta od ręki w oddziale. Trzeba tylko umotywować to ważnym powodem, np. pilnym wyjazdem za granice na dłuższy czas. Warto wcześniej przedzwonić do oddziału i dopytać, bo w mniejszych oddziałach większość pań w okienkach nie ma o tym pojęcia, ale już po konsultacji z kierownikiem podają, że jest taka możliwość. Ja zamknąłem tak konto od ręki. Oczywiście proponowano mi pozostawienie konta bezpłatnie na pół roku, więc trzeba być asertywnym i nie dać się zbajerować.

    OdpowiedzUsuń